کورتانا یا گوگل اسیستنت؛ کدام دستیار صوتی هوشمند را انتخاب کنیم؟!

تعیین اینکه دستیار هوشمند گوگل بهتر است یا مایکروسافت، انتخاب سختی برای کاربران است. دستیار هوشمند، اطلاعاتی درباره آب‌وهوا و سهام و بورس در اختیار شما می‌گذارد و یک نقشه یاب خوب بشمار می‌رود و هر دو دستیار ذکر شده در این موارد تفاوتی باهم ندارند، اما نقاط و کشورهای تحت پوشش آنها و سطح دسترسی عامل اصلی تفاوت در این دو بشمار می‌رود.

در اینجا یک مقایسه کلی را خواهیم داشت:

مناطق و کشورهای تحت پوشش دو دستیار

البته اگر جز مناطق تحت پوشش دستیار هوشمند گوگل و مایکروسافت نیستید، برای شما فرقی نمی‌کند که کدام‌یک از این نرم‌افزارها بهتر است! دستیار هوشمند گوگل تا پایان سال 2018 در 52 کشور و کورتانا در 13 کشور و 7 زبان مختلف در دسترس خواهد بود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که ویژگی‌ها و قابلیت‌های  آنها از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از زبانی به زبان دیگر متغیر است.

پلتفرم‌های پشتیبان

برتری یک برنامه به کارآمدی آن در دستگاه‌ها و محصولات مختلف است. کورتانا در ویندوز 10، ایکس باکس، iOS و اندروید قابل‌ دسترسی است. حتی کاربران اندروید برای عملکرد و کارایی بهتر می‌توانند، کورتانا را به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض انتخاب کنند.

دستیار گوگل در iOS، اندروید، اندروید TV، اندروید Auto، ساعت‌های هوشمند، نمایشگرهای هوشمند، هدفون و بلندگوهای متصل شده و Google Pixelbook در دسترس است. علاوه بر این‌ها شواهدی وجود دارد که دستیار گوگل، در آینده به کروم بوک‌های دیگری نیز افزوده خواهد شد. همین‌طور، به نظر می‌رسد که در ایکس باکس هم قابل‌دسترسی خواهد بود.

مقایسه موارد استفاده

هر دو دستیار در زمینه‌­های تکمیل جستجوهای اینترنتی، اصول پاسخ‌دهی به سوالات، یادآوری یادداشت‌ها و چک کردن آب‌وهوا بی‌نظیر هستند. مزیت مهم دستیار گوگل این است که با برندهای بیشتری نسبت به کورتانا همکاری و سازگاری دارد.

کدام‌یک از این دو دستیار بهتر است؟

نهایتا تصمیم انتخاب یکی از دو دستیار هوشمند بیشتر به این مرتبط است که شما از کدام سرویس استفاده می‌کنید. اگر کامپیوتر اصلی شما با ویندوز کار می‌کند و شما در حال استفاده از سرویس‌های مایکروسافت مانند One Note و Office 365 هستید و اگر ایکس باکس سیستم سرگرمی اصلی شماست، پس کورتانا بهترین انتخاب است. در مقابل اگر شما روی ویندوز یا ایکس باکس خود عموما از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید، دستیار گوگل برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اما اگر در انتخاب سرویس‌ها برای شما تفاوتی وجود ندارد دستیار گوگل انتخاب مناسب‌تری خواهد بود، زیرا هم توسط بسیاری از انواع اتوماسیون‌های خانگی و بلندگوهای هوشمند، پشتیبانی می‌شود و هم در بسیاری از کشورها قابل‌دسترسی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH