چگونه ارور 404 Not Found را برطرف کنیم؟

ارور 404 معمولا زمانی رخ می‌دهد که شما سعی دارید از صفحه وبی بازدید کنید که وجود خارجی ندارد. گاهی اوقات، مشکل از وب‌سایت موردنظر است و در این حالت شما نمی‌توانید هیچ کاری برای رفع این مشکل انجام دهید. اما در برخی از مواقع ممکن است شما بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید.

به‌عنوان مثال شاید آدرس سایت را اشتباه تایپ کرده‌اید و یا شاید کش مرورگر شما باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. در ادامه این مطلب برخی از راه‌حل‌هایی که می‌توانید برای حل این مشکل امتحان کنید را ارایه داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

خطای 404 چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که خطای 404 دقیقا چیست؟ همان‌طور که گفته شد، این خطا می‌تواند در زمانی ‌که شما در تلاش برای باز کردن صفحه وبی هستید که وجود ندارد، رخ می‌دهد.

این خطا 404 نامیده می شود زیرا یک کد وضعیت HTTP است که وب سرور برای توصیف این نوع خطا از آن استفاده می‌کند. هنگامی‌که شما این خطا را دریافت می‌کنید، ممکن است وب‌سایت‌های مختلف انواع متفاوتی از صفحات سفارشی شده را به شما نشان دهند.

برخی از صفحات خطای 404 حتی ممکن است پیشنهاداتی برای پیدا کردن آن‌چه ‌شما به دنبال آن هستید و یا راه‌هایی برای دسترسی به قسمت‌های دیگر سایت ارایه دهند. همچنین ممکن است این خطا را به شکل‌های گوناگونی مانند موارد زیر مشاهده کنید:

404

404 Resource not found

Error 404

HTTP 404

404 Not Found

Error 404 Not Found

404 Page Not Found

404 File or Directory Not Found

همه این خطاها یک مفهوم دارند. بنابراین، لازم است با برخی از کارهایی که می‌توانید در مواجهه با این خطا و حل آن انجام دهید، آشنا شوید.

بارگذاری مجدد صفحه

این موضوع اغلب اتفاق نمی‌افتد، اما بعضی اوقات سرورهای وب می‌توانند با مشکل مواجه شده و به‌سادگی نتوانند صفحه‌ای را نشان دهند که واقعا وجود دارد. اولین کاری که در این مواقع باید امتحان کنید، بارگذاری مجدد صفحه است.

اکثر مرورگرها از کلید F5 برای این منظور استفاده می‌کنند و همچنین یک دکمه Refresh را در قسمتی از نوار آدرس ارایه می‌دهند. در بیشتر مواقع این راه‌حل نمی‌تواند مشکل را برطرف کند اما فقط یک ثانیه طول می‌کشد تا آن را امتحان کنید.

بررسی مجدد آدرس اینترنتی

اگر خودتان آدرس وب‌سایت موردنظر را در باکس آدرس تایپ کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که یک یا چند حرف را به اشتباه تایپ کرده باشید. همچنین ممکن است لینکی که از طریق یک صفحه دیگر شما را به آدرس موردنظر هدایت کرده است، اشتباه باشد. برای حل این مشکل کافی است آدرس اینترنتی را مجددا بررسی کرده و خطاهای تایپی احتمالی را برطرف کنید.

انجام جستجو

اگر آدرس اینترنتی را می‌شناسید و یا تقریبا نام مقاله یا صفحه‌ای که به دنبال آن هستید را می‌دانید، به‌راحتی می‌توانید از کلمات کلیدی موجود در آدرس برای جستجوی وب‌سایت استفاده کنید. انجام این کار باید شما را به صفحه صحیح هدایت کند.

این راه‌حل برای زمانی است که وب‌سایت مورد نظر بنا به دلایلی آدرس خود را تغییر داده اما آدرس قدیمی را به جدید تغییر نداده است.

همچنین اگر وب‌سایتی که در آن هستید، هیچ کادری برای جستجو نداشته باشد، همیشه می‌توانید از گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگری که ترجیح می‌دهید برای این منظور استفاده کنید. فقط کافی است از اپراتور “site:” برای جستجوی وب‌سایت مورد نظر برای کلمات کلیدی استفاده کنید.

پاک کردن کش مرورگر

پاک کردن حافظه کش مرورگر یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای حل خطای 404 از آن استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است این خطا از جانب شما باشد؛ برای مثال ممکن است شما بتوانید یک لینک را در تبلت خود باز کنید اما قادر نباشید تا همان لینک را در تلفن همراه خود باز کنید. در این شرایط پاک کردن کش مرورگر راهکار مفیدی خواهد بود.

DNS Server خود را تغییر دهید

اگر وب‌سایت موردنظر برای سایر افراد قابل دسترسی است و تنها شما نمی‌توانید آن را باز کنید این احتمال وجود دارد که ISP شما دسترسی به آن وب‌سایت را مسدود کرده است یا این‌که DNS Server آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید DNS Server خود را تغییر دهید و مجددا برای دسترسی به سایت موردنظر اقدام کنید.

شما همچنین می‌توانید به جای تغییر DNS Server، تنها DNS خود را عوض کنید تا خطا برطرف شود. انجام این کار کش DNS را حذف می‌کند و سپس یک جستجو برای یافتن DNS جدید را انجام می‌دهد. در این حالت اگر وب‌سایت یا صفحه مورد نظر اخیرا به آدرس IP دیگری منتقل شده باشد، انجام این کار باید خطای 404 را حل کند.

بررسی کنید که آیا وب‌سایت دارای خرابی موقت است یا خیر

گاهی اوقات ممکن است یک وب‌سایت موقتا با مشکل مواجه شده باشد و به همین دلیل خطایی را ایجاد کند. در این مورد، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و فقط باید صبر کنید. اما برای اطمینان بیشتر، شما می‌توانید وب‌سایت را از طریق یک ابزار آزمایشی در دسترس آزمایش کنید.

ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارند و شما می‌توانید با انجام یک جستجوی ساده در وب برای ابزارهایی با عنوان ” is website down”، لیستی از این ابزارها مشاهده کنید. فقط کافی است به جای عبارت website نام سایت موردنظرتان را وارد کنید.

تماس با واحد پشتیبانی وب‌سایت

اگر از همه راهکارهای ارایه شده استفاده کردید اما به نتیجه نرسیدید آخرین گزینه پیش‌روی شما این است که به‌طور مستقیم با واحد پشتیبانی وب‌سایت تماس بگیرید.

برای این منظور کافی است، اطلاعات تماس ارایه شده در وب‌سایت را بررسی کرده و مشکل به وجود آمده را با آن‌ها در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که صفحه‌ای که شما به دنبال آن هستید منتقل یا حذف شده باشد.

2 در مورد “چگونه ارور 404 Not Found را برطرف کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH