لوازم خانگی ماشین ظرفشویی پاکشوما

پاکشوما از خط تولید ماشین ظرف‌شویی اتوماتیک در ایران رونمایی کرد

ماشین ظرف‌شویی یکی از لوازم خانگی در حال رشد در سبد مصرف خانواده‌های ایرانی است که از نسبت یک به 10 با ماشین لباس‌شویی به رقم یک به دو رسیده و به همین دلیل نیاز به 700 هزار دستگاه ماشین ظرف‌شویی در سال پیش بینی می‌شود که تولید داخلی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، روز گذشته گروه پاکشوما که یکی از فعالان بازار لوازم خانگی ایران است، اقدام به راه اندازی آزمایشی خط تولید اتوماتیک با فناوری بومی ماشین ظرف‌شویی خود کرد که در این خط تولید از فناوری آسیا و اروپا به صورت همزمان استفاده شده و به نوعی یک تکنولوژی ایرانی محسوب می‌شود.

 تحولی بی نظیر در تولید لوازم خانگی با فناوری بومی در ایران

طبق اعلام مسئولین پاکشوما خط تولید این محصول از حدود 20 روز دیگر به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد و محصولات جدید به زودی وارد بازار خواهند شد.

اسحاقی قائم مقام مدیرعامل این شرکت در نشست خبری گفت: ما با استفاده از متخصصین داخلی با ترکیب فناوری چینی‌ها و اروپایی‌ها توانسته‌ایم تا با استفاده از نقاط قوت هر کدام از آن‌ها، یک محصول بسیار خوب را تولید کنیم که قطعا با بسیاری از نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

 تحولی بی نظیر در تولید لوازم خانگی با فناوری بومی در ایران

وی در این نشست گفت: در ماشین ظرف‌شویی جدید ما مراحل مختلفی برای یک شست و شوی کامل طراحی شده که بعضی از این مراحل در نمونه‌های بازار وجود نداشته و به نوعی ابتکار و طراحی خاص ماست. یکی از مراحلی که در شست و شوی این ماشین وجود دارد، مساله باکتری‌زدایی آن است که معمولا در شست و شوی دستی ظروف از بین نرفته و منجر به بیماری افراد می‌گردد.

 تحولی بی نظیر در تولید لوازم خانگی با فناوری بومی در ایران

اسحاقی در ادامه افزود: 70 درصد از قطعات و مواد اولیه این دستگاه از تولیدات داخلی تامین می‌شود و 30 درصد نیز از خارج از کشور که به دلیل عدم تولید آن‌ها در داخل و یا عدم مکفی بودن تولیدات داخلی، چاره‌ای جز این کار نداریم. ما به دلیل بومی سازی فناوری تولید محصولات لوازم خانگی و همچنین استفاده از قطعات تولید داخل، مشکل خاصی از بازگشت تحریم‌ها نخواهیم داشت و تاثیر چندانی در قیمت محصولات‌مان نخواهد گذاشت که مقدار افزایش احتمالی نیز به دلیل گرانی ارز است که با تهمیداتی سعی در کاهش و یا کنترل آن خواهیم داشت.

قائم مقام مدیرعامل پاکشوما در ادامه گفت: کشور ما تا چند سال قبل فروش 1 به 10 در زمینه نسبت ماشین ظرف‌شویی به ماشین لباس‌شویی را دارا بود ولی در حال حاضر این نسبت 1 به 2 رسیده است. این افزایش نیاز چیزی در حدود 700 هزار دستگاه در سال خواهد بود که ما توانایی تامین 90 درصد نیاز کشور را دارا هستیم ولی این موضوع نیازمند حمایت‌های دولتی و استقبال مردم از محصولات داخلی است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های ماشین ظرف‌شویی برای کشور گفت: یکی از ویژگی‌های این دستگاه‌ها که باید مورد توجه مسئولین مرتبط با بحران آب قرار بگیرد، مساله صرفه جویی بالای آن‌هاست. ماشین ظرفشویی تولید ما امکان شست و شوی 160 ظرف تنها با 10 لیتر را داشته که در صورت شست و شوی دستی نیازمند حدود 100 لیتر آب است.

لوازم خانگی
شو روم پاکشوما

در ادامه ادهمی مدیر آموزش این شرکت توضیحات کوتاهی پیرامون بخش‌های مختلف داده و خبرنگاران را برای بازدید از خط تولید لوازم خانگی این شرکت دعوت نمود. در ادامه گزارش تصویری آغاز به کار آزمایشی اولین خط تولید اتوماتیک ماشین ظرف‌شویی و بخش‌های دیگر این کارخانه را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH