چین خودروهای تولیدی جدید خود را با برچسب‌های RFID نشانه‌گذاری می‌کند

دولت چین به خوبی نشان داده که در بحث نظارت بر شهروندان خود و حفظ امنیت کاملا جدی عمل می‌کند. این کشور نیروهای پلیس خود را با عینک‌های هوشمندی تجهیز کرده است که مجهز به فناوری تشخیص چهره هستند و از طریق آن می‌توان مظنونین و افراد تحت تعقیب را شناسایی و دستگیر کرد. حال خبر رسیده از ماه جولای خودروهای تولیدی در این کشور با برچسب RFID (سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) نشانه‌گذاری خواهند شد.

بر اساس گزارش The Wall Street Journal، خبر خوب در این مورد آن است که دارندگان فعلی خودرو نیازی به زدن این برچسب ندارند. اما تمامی ماشین‌های تولیدی جدید دارای برچسب RFID خواهند بود که بر روی آنها نصب می‌شود و دولت را قادر می‌سازد تا مکان آنها را در هر جای کشور مشخص کنند.

به هنگام ثبت خودروها، سیستمی اطلاعات مربوط به شماره پلاک، رنگ اتومبیل و… را ثبت خواهد کرد. همچنین دستگاه‌هایی کنار جاده‌ها نصب خواهد شد که قابلیت خوانش اطلاعات ارسالی از امواج RFID نصب شده بر روی خودروها را دارند. سپس اطلاعات جمع‌آوری شده به وزارت امنیت عمومی چین ارسال خواهد شد.

استفاده از فناوری RFID در مقایسه با دوربین‌های امنیتی حال حاضر که بیشتر از طریق خواندن پلاک خودروها عمل می‌کنند، اعتبار بیشتری خواهد داشت. به خصوص با وجود شرایط جوی چین که مه غلیظ کار شناسایی پلاک‌ ها را به علت دید کم مشکل می‌کند. دولت چین ادعا کرده است استفاده از این فناوری موجب افزایش امنیت شهروندان و کاهش تراکم خواهد شد. اگرچه نباید از این نکته غافل شد که از این طریق دولت می‌تواند به صورت همیشگی موقعیت مکانی افراد مختلف را شناسایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH