قول ترامپ به تیم کوک؛ از آی‌فون تعرفه گمرکی اخذ نخواهد شد

بسیاری از گوشی‌های آی‌فون در چین تولید می‌شوند و با جنگ اقتصادی که بین دولت‌های آمریکا و چین آغاز شده است، مطمئنا اپل یکی از نگران‌ترین شرکت‌ها در خصوص تنش‌های به وجود آمده و اثرات آن بر درآمد شرکت است. نگرانی اصلی کوپرتینویی‌ها بابت تعرفه گمرکی است که منجر به افزایش قیمت تمام شده آی‌فون و در نهایت گران‌تر شدن این گوشی در بازار می‌شود.

در گزارشی از طرف نیویورک تایمز، اعلام شده رییس جمهور دونالد ترامپ در گفتگو با تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل، وعده داده است که تعرفه‌ای بر روی گوشی‌های اسمبل شده در چین بسته نخواهد شد. البته ظاهرا در این زمینه تنها شرکت اپل مستثنی شده است. با وجود قول ترامپ مدیران اپل هنوز هم نگرانی‌های خود را دارند،  چرا که در طرف دیگر دولت چین قرار دارد و باید منتظر واکنش چینی‌ها به این موضوع باشند.

شاید بر اساس تنش‌های به وجود آمده دولت چین فعالیت شرکت‌های آمریکایی مانند اپل را در خاک این کشور در زمینه‌های مختلفی چون تولید، فروش یا صادرات با مشکل مواجه سازد. در همین راستا برخی از شرکت‌های چینی مانند فاکس‌کان نیز به دنبال آن هستند تا بخشی از فعالیت‌های خود را به خاک آمریکا ببرند. در نهایت باید دید نتیجه مناقشات اقتصادی دو کشور اپل و آی‌فون را به کدام سمت و سو خواهد کشاند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH