فیس‌بوک مدت زمان حضورتان را در این شبکه اجتماعی اعلام می‌کند

فیس‌بوک در حال کار بر روی ابزار پایش زمان است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از مدت زمان حضورشان در فیس‌بوک مطلع شوند.

این برنامه که Your Time on Facebook نام دارد، یک اپلیکیشن اندرویدی است که توسط Jane Manchun Wong طراحی شده است. این برنامه خلاصه‌ای از مدت زمانی که در طول یک هفته صرف فیس‌بوک کرده‌‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر مدت زمانی که هر روز در فیس‌بوک گذرانده‌اید، مقدار متوسط هفتگی آن را نیز مشاهده خواهید کرد.

این اپلیکیشن همچنین به شما اجازه خواهد داد تا برای خودتان محدودیت زمانی تعیین کنید تا با نزدیک شدن به آن به شما هشدار داده شود. اگر این چیزها برایتان آشناست به این دلیل است که این روزها بازار برنامه‌های مرتبط با سلامتی بسیار داغ است. حتی کوین سیستروم بنیان‌گذار اینستاگرام گفته است که ما در حال کار بر روی ابزارهایی هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد تا مدت زمانی را که صرف دیدن زندگی دیگران در اینستاگرام می کنند، به آنها نمایش دهد.

این موضوع، سورپرایز بزرگی از طرف فیس‌بوک در رابطه با اپلیکیشن‌های پایش زمان محسوب نمی‌شود، به‌ویژه بعد از آن‌که شاهد تغییرات عمده‌ای در دیدگاه مردم نسبت به زمان صرف شده در اینترنت و گوشی‌ها هستیم. این اقدام فیس‌بوک به نظر می‌رسد که کار اضافه‌ای است، چرا که اپل و گوگل هم پیش از این، برنامه‌های پایش زمان را برای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند ارایه کرده بودند، به گونه‌ای که این برنامه‌ها با مطلع کردن کاربر درباره استفاده بیش از اندازه از گوشی، دسترسی او را به برخی اپلیکیشن‌ها محدود می‌کردند. حتی یوتیوب هم قابلیت نوتیفیکیشن Take a Break را برای این منظور طراحی کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH