نسخه بتای عمومی iOS 12 برای دانلود عرضه شد + آموزش و نصب

شرکت اپل در روز 4 ژوئن از سیستم‌عامل iOS 12 رونمایی کرد و نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان را در همان روز منتشر نمود. اما برای عرضه عمومی نسخه بتا معمولا بایستی چندین هفته منتظر بمانیم. امروز این امر تحقق پیدا کرد و اکنون شما می‌توانید نسخه بتای عمومی iOS 12 را بر روی آی‌فون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ سازگار با این سیستم‌عامل دانلود نمایید.

با مراجعه به آدرس beta.apple.com می‌توان فرآیند به روزرسانی را آغاز کرد. ثبت‌نام دستگاه‌های خود در برنامه بتای اپل، نخستین چیزی است که بدان نیاز خواهید داشت. سپس در صورتی‌که مایل باشید گجت را به iOS 11.4 دانگرید کرده و داده‌های آن‌را حفظ نمایید، بایستی با استفاده از اپلیکیشن آیتونز نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه iOS خود اقدام کنید.

در مرحله بعد بایستی با مراجعه به گجت iOS خود و باز کردن آدرس beta.apple.com/profile، پروفایل مربوطه را دانلود نمایید. سپس به بخش تنظیمات دستگاه رفته و گزینه check for updates را لمس کنید. پیام دانلود بسته بتا بایستی برای شما نمایش داده شود و به این ترتیب امکان نصب به‌روزرسانی جدید فراهم خواهد شد.

iOS 12 دارای چه قابلیت‌های جدیدی است؟ امسال اپل بر مقوله کارایی کلی سیستم‌عامل iOS در کلیه دستگاه‌های پشتیبانی شده تمرکز دارد. به‌خاطر داشته باشید که این رویه پیش‌تر و از زمان عرضه آی‌فون 5S جریان داشته است. همچنین برخی اپلیکیشن‌های اصلی و پیش‌فرض، سیری، واقعیت‌افزوده و iMessage نیز به‌روزرسانی شده‌اند. نصب این به‌روزرسانی تنها در شرایطی توصیه می‌شود که مواجهه با باگ‌های مختلف در زمان استفاده معمول از گوشی برای شما حایز اهمیت نباشد.

نحوه دریافت بتای عمومی iOS 12

گام اول: به دلیل نصب نرم‌افزار آزمایشی، با کمک برنامه آیتونز از داده‌های خود یک بکاپ کامل تهیه کنید.

گام دوم: در داخل گجت خود به آدرس beta.apple.com مراجعه نموده و در صفحه نصب iOS 12 بتا قرار بگیرید.

گام سوم: با دانلود پروفایل بتا اقدام به ثبت‌نام دستگاه خود نمایید.

گام چهارم: به قسمت Settings > General >Software update مراجعه کرده و سپس بایستی پیام دانلود iOS 12 بتا را مشاهده کنید.

گام پنجم: پس از دانلود بسته به‌روزرسانی، دستگاه شما مجددا راه‌اندازی خواهد شد. با پایان این فرآیند، نرم افزار بتا بر روی گجت شما اجرا می‌شود.

نحوه دانگرید از بتای عمومی iOS 12

گام اول: نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های موجود بر روی دستگاه iOS خود اطمینان حاصل کنید. این موضوع رکن اساسی دانگرید از iOS 12 به‌شمار می‌آید.

گام دوم: گجت خود را به کامپیوتر متصل نموده و برنامه آیتونز را اجرا کنید.

گام سوم: گوشی خود را در حالت ریکاوری قرار دهید. به این منظور در گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون 8 یا آی‌فون 8 پلاس، دکمه افزایش صدا را فشار داده و فورا رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را فشرده و سریعا رها نمایید. در ادامه دکمه کناری گوشی را فشار داده و تا زمان مشاهده صفحه مربوط به حالت ریکاوری، آن‌را نگه دارید.

در آی‌فون 6s و مدل‌های قدیمی‌تر، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ، دکمه‌های حالت خواب و هوم را به‌صورت هم‌زمان فشرده و نگه دارید و با مشاهده لوگوی اپل، آن‌ها را رها نکنید. تا زمان رویت صفحه ریکاوری به فشردن هم‌زمان هر 2 دکمه ادامه دهید. در گوشی‌های آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس نیز بایستی دکمه‌های حالت خواب و کاهش صدا را به صورت هم‌زمان فشار داد. با مشاهده لوگوی اپل، دکمه‌ها را رها نکنید و تا زمان رویت صفحه ریکاوری به فشردن هر 2 دکمه ادامه دهید.

گام چهارم: آیتونز پیامی مبنی بر ری‌استور دستگاه و بازگردانی آن به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه‌ای را نمایش خواهد داد.

گام پنجم: پس از ریست شدن گجت، شناسه اپل آ‌ی‌دی خود را ثبت کرده و بکاپ کاملی که احتمالا از قبل تهیه شده است را بر روی دستگاه اپلی خود بازیابی نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH