سونی اطمینان داد که مشکل کراس‌پلی بازی Fortnite را حل خواهد کرد

به نظر می‌رسد که سونی به برخی از بازخوردها و انتقادات صورت گرفته درباره تصمیم بحث‌برانگیز شرکت درباره مسدود کردن کراس‌پلی بازی Fortnite گوش داده است. پاسخ اولیه شرکت درباره این موضوع چندان قوی نبود و آنگونه که باید و شاید باعث آرام شدن خیل علاقمندانی که دیگر قادر به استفاده از اکانت پلی‌استیشن ۴ خود بر روی سوئیچ نینتندو نبودند، نشد. با این‌حال، سونی سعی کرد به انتقادات گوش فرا دهد. مصاحبه‌ای که شاون لایدن، رییس و مدیر اجرایی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت آمریکا، با Eurogames انجام داده، باعث امیدواری علاقمندان به این بازی شده است. او گفته:

ما در حال گوش دادن به این انتقادات هستیم و احتمالات مختلفی را در نظر خواهیم گرفت. شما می‌دانید که حواشی این اتفاق بیشتر از خود بازی است. مطمئن هستم که راه حلی پیدا خواهیم کرد که از سوی جامعه بازی‌کنندگان مورد پذیرش واقع خواهد شد، و آن‌ها مثل همیشه از ما حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

در روزهای اخیر، توییتر رسمی سونی از سوی کسانی که درباره تصمیم اخیرشان درباره کراس‌پلی عصبانی بودند، زیر بمباران شدیدترین انتقادات قرار گرفت. سونی پیش از این هم کراس‌پلی بین پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان را برای بازی‌های Rocket League و Minecraft مسدود کرده بود. در حالی‌که مایکروسافت و نینتندو اخیرا برای ایجاد کراس‌پلی برای بازی Minecraft به توافق رسیدند، همین موضوع سونی را سخت تحت فشار قرار داد.

عصبانیت طرفداران Fortnite که از سوئیچ نینتندو استفاده می‌کردند درباره تصمیم سونی قابل درک است، به‌ویژه این که سونی همگام‌سازی آیتم‌ها و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در مراحل بازی بین دو کنسول را مسدود کرده است. هیچ محدودیت فنی‌ای درباره دسترسی به یک اکانت از طریق پی‌سی، ایکس‌باکس، نینتندو، پلی‌استیشن ۴ و نسخه آی‌او‌اس موبایل وجود ندارد.

هنوز معلوم نیست که چرا سونی کراس‌پلی را مسدود کرده است اما یکی از توسعه‌دهندگان قبلی سونی مدعی شده که سونی تمایلی به این ایده که گیمرها، آیتمی را بر روی یک پلت‌فرم خریداری کرده و سپس آن را بر روی پلی‌استیشن ۴ استفاده کنند، نداشته است. معلوم نیست که آیا این سیاست همچنان پابرجاست یا نه، اما سونی ابراز امیدواری کرده که ممکن است تغییراتی اتفاق بیافتد.

یک راه‌حل احتمالی این خواهد بود که سونی به بازی‌کنندگان پلی‌استیشن ۴ جهت همگام‌سازی و پیشرفت بازی، اجازه دسترسی به اکانت‌هایشان در سوئیچ نینتندو را بدهد. اما به علت مسدود شدن کراس‌پلی مرکزی، امکان بازی میان افرادی که پلی‌استیشن‌ ۴ و سوئیچ دارند، همچنان وجود نخواهد داشت. هر چند این راه‌حل ایده‌آل نیست، اما تا حدودی می‌تواند طرفداران Fortnite را راضی نگه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH