حداقل یکی از آی‌فون‌های 2018 اپل با 4 گیگابایت رم عرضه خواهد شد

اواخر ماه گذشته یکی از مدل‌های سه‌گانه آی‌فون 2018، تست بنچ‌مارک گیک‌بنچ را پشت سر گذاشت و این ارزیابی، موارد اندک اما جالبی را روشن کرد.

نخست این‌که تراشه A12 تولیدشده توسط کمپانی TSMC، دقیقا همانند چیپست A11 مجهز به 6 هسته پردازشی است. ثانیا مدل ارزیابی شده از 4 گیگابایت رم برخوردار خواهد بود. در حال حاضر آی‌فون 8 مجهز به 2 گیگابایت حافظه رم است؛ در حالی‌که هر 2 هندست آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X از 3 گیگابایت رم استفاده می‌کنند. با وجود تجهیز برخی گوشی‌های اندرویدی به رم 8 گیگابایتی، بهینه‌سازی‌های موجود در iOS به این سیستم‌عامل امکان می‌دهد تا برای عملکرد روان از حافظه رم کم‌تری استفاده کند.

بایستی اشاره کرد که هنوز مشخص نیست چند مدل از آ‌ی‌فون‌های 2018 با 4 گیگابایت رم عرضه خواهند شد. اما می‌توان حدس زد که حداقل یک مدل با نام آی‌فون Xs پلاس به همراه نمایشگر 6.5 اینچی و 4 گیگابایت رم معرفی می‌شود.

برای اطلاع آن‌دسته از افرادی که با حافظه دسترسی تصادفی (رم) آشنایی ندارند بایستی خاطرنشان کرد که رم، نوعی تراشه حافظه کوتاه‌مدت است که داده‌های مورد استفاده توسط اپلیکیشن‌های فعال را در خود نگهداری می‌کند. وجود حافظه رم بیش‌تر بر روی گوشی قاعدتا موجب عملکرد روان‌تر تجربه چندبرنامگی شما خواهد شد. نخستین مدل اپل آی‌فون مجهز به 128 مگابایت رم بود.

سایر اطلاعات تست بنچ‌مارک نشان می‌دهند که آی‌فون مورد ارزیابی در پردازش چندهسته‌ای موفق به کسب امتیاز 10912 شده و در پردازش تک‌هسته‌ای، نمره 4673 را به خود اختصاص داده است.

انتظار می‌رود که اپل در سال جاری اقدام به معرفی 3 مدل آی‌فون جدید نماید که نسخه جدید آی‌فون X موسوم به آی‌فون Xs با یک نمایشگر اولد 5.8 اینچی، یکی از این هندست‌ها خواهد بود. آی‌فون Xs پلاس با بهره‌مندی از پنل اولد 6.5 اینچی، یک گوشی هیولایی به‌شمار می‌آید. بعلاوه براساس گزارشات مدلی با نام آی‌فون 9 نیز وجود دارد و اپل پیش‌بینی می‌کند که این اسمارت‌فون، بیش‌ترین میزان فروش را به خود اختصاص دهد. آی‌فون 9، ارزان‌قیمت‌ترین دستگاه در میان مدل‌های سه‌گانه خواهد بود و بایستی با نمایشگر LCD و تنها یک دوربین پشتی منفرد عرضه شود. این هندست به دلیل وجود یک لایه اضافی که ظاهرا بر روی نمایشگر گوشی به‌کار گرفته خواهد شد، از فناوری لمس سه‌بعدی (3D Touch) پشتیبانی نمی‌کند. مدل‌های سه‌گانه آی‌فون بایستی در ماه سپتامبر معرفی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH