آموزش فعال‌سازی حالت شب در اندروید P

نسخه بتا 3 و نسخه چهارم مخصوص توسعه دهندگان هم‌اکنون برای اندروید P ارایه شده است. البته نسخه به‌روزرسانی شده با نسخه قبلی تفاوت چندانی ندارد، با این حال یک تغییر مهم وجود دارد که بهتر است آن را بررسی کنیم. این تغییر اضافه شدن حالت شب (به‌صورت انتخابی) است. شرکت گوگل قبلا اعلام کرده بود که این به‌روزرسانی تقریبا در اواسط ماه جولای عرضه خواهد شد و اکنون کمی زودتر به‌روزرسانی را منتشر کرده است. در این مقاله نحوه فعال‌سازی حالت شب به‌صورت دستی را آموزش می‌دهیم.

برای آنکه این ویژگی را داشته باشید، ابتدا لازم است که در گوشی پیکسل خود نسخه سیستم‌عامل اندروید P را به آخرین به‌روزرسانی ارتقا دهید. حال پس از انجام این کار، می‌توانید مراحل زیر را انجام داده و به‌راحتی و سادگی از این ویژگی استفاده کنید.

  • به قسمت Settings بروید.
  • بر روی قسمت Display بزنید.
  • بخش Advanced را انتخاب کنید.
  • به پایین بیایید و به قسمت Device theme بروید.
  • برای آنکه حالت تاریک (dark mode) را فعال کنید، گزینه Dark را انتخاب کنید.

تنظیمات پیش‌فرض تم گوشی در “حالت خودکار” قرار دارد، این حالت نیز “حالت روشن” است (تنظیم‌شده بر اساس صفحه‌نمایش) که از زمان عرضه پیکسل 2 در ماه اکتبر گذشته وجود داشت. با این‌ وجود با این نسخه از اندروید P شما به‌راحتی می‌توانید حالت روشن یا تاریک را انتخاب کنید، بدون آنکه صفحه‌نمایش خود را تغییر دهید. قطعا این یک ویژگی مهم برای دسته مهمی از کاربران به‌حساب می‌آید.

همان‌طور که می‌دانید تم دستگاه رنگ و ظاهر قسمت‌های برنامه‌ها، نمایه‌ها، پوشه‌ها، صفحه اصلی گوگل، صفحه زمینه قسمت جستجوی گوگل و خود برنامه اصلی، قسمت بازدیدهای اخیر و حتی قسمت تنظیمات روشن و خاموش و تنظیم صدا را در حالت شب عوض می‌کند. به‌عبارت‌دیگر با تغییر تم در حالت شب تقریبا تمام گوشی شما به حالت تاریک تغییر می‌کند.

بنابراین تنها یک سؤال باقی‌مانده است، شما کدام‌یک را می‌پسندید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH