کالبدشکافی گوشی اوپو Find X مجهز به مکانیسم پاپ‌آپ برای دوربین

گوشی اوپو Find X از نقاط قوت سری گوشی‌های اوپو بهره می‌برد؛ یعنی یک مکانیسم موتوری برای دوربین. این قابلیت همچنان که در مورد N1 عالی بود در این گوشی نیز خوب کار می‌کند. اینجا می‌توان دید که چگونه عمل پاپ‌آپ بدون این‌که تماسی با قاب پشتی داشته باشد اتفاق می‌افتد. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟

این مکانیسم بسیار شبیه به نمونه آن در NEX S است و از یک محرک خطی استفاده می‌کند. می‌توان موتور آن را در کادر زرد رنگ و ریل‌های هدایت‌گر را در کادر قرمز ببینید. رنگ‌های سبز، کابل‌های نواری هستند که دوربین، اسکنر سه بعدی و سایر قطعات گوشی را کنار هم نگه می‌دارند.

می‌توان دید که چگونه چرخش یک موتور الکتریکی به حرکت خطی تبدیل می‌شود. اما در اینجا هیچ فنری مشاهده نمی‌شود، در حالی‌که بر روی NEX فنرهایی برای محافظت از مکانیسم مورنظر و برای جلوگیری از هل داده شدن آن به سمت پایین استفاده گردیده بود.

در اینجا می‌توان ملاحظه کرد که چقدر از فضای داخلی گوشی توسط مکانیسم مربوطه اشغال شده است، در حالی‌که اوپو مجهز به یک باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپرساعتی است که از اندازه معمولی برای یک گوشی پرچم‌دار بزرگ‌تر است.

اوپو  Find X سومین محصولی است که از نور ساختاریافته برای اسکن کردن سه‌بعدی صورت شما و به عنوان روشی بیومتریک برای تایید هویت استفاده می‌کند. از راست به چپ می‌توان پروژکتور نقطه‌ای، دوربین سلفی، دوربین IR و چراغ IR را مشاهده کرد. چنین ماژول پیچیده‌ای در این فضای کوچک جاسازی شده است. در زیر می‌توانید ماژول واقعی دوربین دوگانه را ببینید.

این گوشی پرچم‌دار مجهز به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. نباید قدرت شارژ سریع ۲۰ ولتی آن را فراموش کرد. همه این چیپ‌ها با یک جداکننده حرارتی فلزی احاطه شده‌اند که محفظه‌ای برای گردش حرارت آن‌ها فراهم می‌کند.

و اینجا هم می‌توانید همه قطعات جداشده داخلی Find X را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH