پیکسل 3 XL

اطلاعاتی که درباره گوگل پیکسل 3XL می‌دانیم!

همه گوگل را با موتور جستجوی آن می‌شناسند و در اصل این شرکت با نرم‌افزار شناخته می‌شود. اما چند سالی است که گوگل در حال ساخت سخت‌افزار با شراکت برخی کمپانی‌های مشهور نیز هست. پیکسل‌های گوگل، موبایل‌های گران‌قیمتی هستند که تجربه اندروید خام را از سازنده‌ آن به شما می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

پیکسل 3 XL

سخت‌افزار بالارده در کنار نرم‌افزاری بهینه می‌تواند عملکرد عالی اسمارت فون را به ارمغان بیاورد. خوش‌بختانه این اتفاق در پیکسل 3XL می‌افتد. پردازنده‌ای گران‌بها از شرکت کوآلکام مغز متفکر موبایل را تشکیل می‌دهد و می‌توان با تکیه بر آن خیلی از کارها را انجام داد. هیچ بازی یا اپلیکشنی در پلی‌استور حریف محصول گوگل نخواهد شد و تمام محتواها بدون لگ و هیچ فریزی نشان داده می‌شوند.

جدای از مشخصت معمول، بخشی به‌نام موتور هوش مصنوعی در مدل اسنپدراگون 845 قرار گرفته و به‌طور خاصی برای کارهای مربوط به این علم ساخته شده است. به‌عنوان مثل می‌توان انتظار داشت که پیکسل 3XL رفتارهای شما را سریعا رصد کند و سپس تنظیمات مختلف دستگاه بر طبق علاقه‌مندی‌های شما را فعال یا غیرفعال نماید. در این صورت برنامه‌هایی را که دوست دارید، با سرعت بیش‌تری اجرا می‌شوند و در عین حال نرم‌افزارهایی که کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ دسترسی آن‌ها به منابع سیستم محدود شده و قادر به بهره‌برداری از باتری نیستند. پس موتور هوش مصنوعی تاثیر غیرمستقیمی هم روی عمر باتری می‌گذارد.

امسال شاهد موبایل‌هایی با ظرفیت 256 گیگابایت هستیم که در کنارشان 8 گیگابایت رم وجود دارد. ولی نسخه گران پیکسل 3 یک سطح پایین‌تر است. در بهترین ورژن، کاربر 128 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین 6 گیگابایت حافظه اجرایی (رم) در اختیار دارد که کارکرد فوق‌العاده‌ای را رقم خواهد زد. این خبر خوش را باید بدهیم که رم 6 گیگابایتی در نسخه ارزان‌تر هم وجود خواهد داشت. با این اوصاف، تجربه بازی‌های باکیفیت پلی‌استور ممکن می‌شود و مشکلی هنگام اجرای چند اپ پیش نخواهد آمد.

در بخش نرم‌افزار حرفی برای گفتن نمی‌ماند. اسم گوگل کافیست تا به یاد سرعت و طراحی مدرن بیفتیم که شرکت ساکن مانتین ویو خود آن را پایه گذاشت. طبیعتا شاهد نگارش نهم اندروید خواهیم بود که بهینه‌تر از همیشه شده و تغییراتی در بخش دیزاین آن رخ داده است. در این ورژن حریم خصوصی نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و می‌توان گفت که اندروید P سنگ‌تمام گذاشته تا یک قدم به سطح امنیت iOS نزدیک شود. برنامه‌هایی که بیش از حد استاندارد و بیش از نیاز خود دسترسی‌هایی به بخش‌های مختلف داشته باشند، محدود می‌گردند و اگر به فعالیت مشکوک‌شان ادامه دهند، گوگل شریان حیاتی آن‌ها را قطع می‌کند و به کاربر نیز هشدار می‌دهد. در اصل شما با خرید موبایل گوگل، تا چند سال از خرید گوشی بی‌نیاز هستید. از آن‌جا که پیکسل‌ها آپدیت‌های زیادی را دریافت می‌کنند و جدیدترین اندروید ابتدا روی آن‌ها ست می‌شود.

دیزاین و پنل

پیکسل 3 XL

دیزاین، قسمت مهمی از یک اسمارت فون است. کاربران در نگاه اول به این بخش نگاه می‌کنند و کیفیت طراحی دلیلی برای خرید و هم دلیلی برای نخریدن یک دستگاه محسوب می‌گردد. به احتمال زیاد طراحی ناچ در پیکسل 3XL به کار گرفته می‌شود تا حاشیه‌های اطراف صفحه به حداقل میزان خود برسند. ولی ظاهر بریدگی محصول گوگل کمی با رقیبان خود فرق خواهد داشت. همان‌طور که در نسل پیشین دو بلندگوی فرانت-فیس وجود داشت، در موبایل 2018 سری پیکسل نیز چنین اسپیکرهایی دیده می‌شود. یکی از آن‌ها در پایین‌ صفحه‌نمایش و روی یک نوار نازک قرار می‌گیرد و دیگری به زحمت در ناچ حضور خواهد داشت.

با این حال، نسبت نمایشگر به بدنه بالای 85 درصد است و می‌توان از پیکسل 3XL به‌عنوان یک گوشی مدرن نام برد. همیشه نسخه‌های XL از صفحه‌های بزرگی بهره‌مند هستند. این مدل هم از این قانون نانوشته پیروی می‌کند و گوگل برای آن از یک نمایشگر 6.2 اینچی با تکنولوژی ساخت اولد بهره خواهد گرفت. فن‌آوری اولد باعث می‌شود تا کنتراست کم‌نظیر شود و رنگ‌ها به‌صورت جذاب‌تر و خیره‌کننده‌ای به نمایش در آیند. امری طبیعی است که با وجود این تکنولوژی قیمت موبایل هم حتما بالای 1000 دلار خواهد بود. خیلی از تغییرات را در پیکسل 3XL مدیون نسبت تصویر 19.5:9 هستیم. این نسبت به تولیدکننده امکان این را می‌دهد تا دیسپلی بزرگی را در قابی کوچک‌تر جای دهد. ضمنا گوشی کشیده‌تر خواهد شد و راحت‌تر در دست و جاهای کم عرض قرار می‌گیرد.

رزولوشن سطح بالا رضایت و هم ناراحتی کاربران را در پی دارد. مثلا کیفیت کوآد اچ‌دی (2K) که در پیکسل 3XL استفاده می‌شود، جزئیات بسیاری را نشان می‌دهد و در عین حال به شدت از باتری بهره می‌گیرد. اما این جاست که مزایای فن‌آوری اولد مشخص می‌شود. در این تکنولوژی امکان خاموش کردن یک به یک پیکسل‌ها وجود دارد و به‌عنوان مثال در قابلیت صفحه‌نمایش-همیشه-روشن لزومی ندارد تمام صفحه روشن بماند. برای محافظت از این صفحه، به احتمال زیاد جدیدترین نسخه گوریلا گلس از شرکت کورنینگ در نظر گرفته می‌شود که در برابر عوامل زیادی مقاوم است. از استاندارد P3 هم نباید گذشت. با این ویژگی دیسپلی می‌تواند رنگ‌های بسیار بیش‌تری را نسبت به حالت sRGB به نمایش بگذارد و بازی‌ها را جذاب‌تر از هر زمان دیگری اجرا کند و در فیلم‌ها، محیط‌ها و فضاها با تنوع رنگ فراوانی نشان داده می‌شوند.

برخلاف قاب جلو که متوجه بسیاری از تحولات شده، قاب پشت بسیار آشناست و در نگاه اول اصلا تفاوتی به چشم نخواهد خورد. انگار گوگل قصد ایجاد تغییر در این بخش را ندارد و نمی‌خواهد دست به ترکیب فلز و شیشه بزند. دیگر این طراحی خاص تبدیل به امضای پیکسل‌ها شده و مثل همیشه عجیب است! دوربین و فلاش در سطح شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و لوگوی G و حسگر اثر انگشت (که انتظار داشتیم در زیر نمایشگر باشد) در سطح فلزی جای خواهند گرفت.

دوربین

پیکسل 3 XL

زمانی که دوربین‌های دوگانه مد است، استفاده از تک‌لنزی‌ها سخره‌ گرفتن رقیبان را به همراه دارد. اما وقتی گوگل این کار را کرد، نه تنها کسی پیکسل‌ها را به سخره نگرفت، بلکه توسط کارشناسان و آزمایشگاه‌ها بررسی و در زمان خود به بهترین دوربین در بین اسمارت فون‌ها تبدیل شد. در پیکسل 3XL شاهد یک لنز در قاب پشتی خواهیم بود که احتمالا 12 مگاپیکسل رزولوشن دارد و به دریچه دیافراگمی باز مجهز است. در این صورت می‌توان انتظار عکس‌های روشنی از این گوشی را داشت که حتی در شرایط نوری ضعیف ثبت می‌گردند.

تکنولوژی PDAF که در زمینه فوکوس بر روی سوژه به کار گرفته می‌شود، سا‌ل‌هاست که در دوربین‌ها کنار گذاشته شده و فن‌آوری‌های جدیدی برای افزایش سرعت استفاده می‌شود. یکی از آن‌ها فوکوس مبتنی‌بر لیزر است که در دیوایس گران‌قیمت گوگل هم وجود خواهد داشت. پس تصاویر زیادی در مدت زمان کمی گرفته می‌شوند و نیازی به انتظار چند ثانیه‌ای برای فوکوس نیست. OIS هم در مدل جدید پیکسل‌ها وجود خواهد داشت. با کمک این قابلیت می‌توان در حین حرکت فیلم‌ها و عکس‌های باکیفیتی را ثبت کرد که بدون هیچ اثری از لرزش دست ذخیره شده‌اند.

اما ویژگی‌های دوربین به اینجا ختم نمی‌شوند. واقعیت افزوده فعلا وسیله‌ای برای سرگرمی است و کمپانی‌ها از همین قابلیت برای ترغیب کاربران برای خرید محصولات‌شان استفاده می‌کنند. گوگل هم قرار است این کار را انجام دهد و استیکرهای واقعیت افزوده را به دوربین بیاورد. مثل قابلیتی که در مدل‌های سونی شاهدش هستیم.

باتوجه به این‌که گوگل خود در زمینه نرم‌افزار فعالیت دارد، می‌توان حدس زد که به دوربین سلفی تا چه اندازه اهمیت می‌دهد. شبکه‌های احتماعی از همیشه محبوب‌تر شده‌اند و تعداد زیادی سلفی به‌طور روزانه در این فضاها منتشر می‌شود. در نتیجه کیفیت دوربین جلو یکی از دلایل خرید موبایل‌هاست. پیکسل 3XL به دو دوربین در قسمت ناچ مجهز شده که رزولوشن بالایی دارند و جزئیات بسیاری را ثبت می‌کنند. ولی قابلیت اصلی آن‌ها گرفتن پرتره‌های حرفه‌ای و استودیو مانند است. مثلا می‌توان نورپردازی را به‌صورت نرم‌افزاری تغییر داد و عکس‌های لایک‌خوری را به اشتراک گذاشت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH