اچ‌تی‌سی U12 پلاس

درآمد HTC با کاهش 67 درصدی تا ماه ژوئن، به پایین‌ترین حد خود طی دو سال گذشته رسید

هر چند که در سال 2018 به طور دایم اخبار بد مالی شرکت HTC مخابره می‌شود اما بسیاری از گزارش‌ها حکایت از مثبت بودن تراز مالی در ماه ژوئن دارند. در هر حال، به نظر می‌رسید، عرضه Vive Pro و گوشی پرچم‌دار  HTC U12+ بتواند تکانی به وضعیت اسفبار این شرکت دوست‌داشتنی بدهد اما این اتفاق نیفتاد و شرکت تایوانی، بدترین کاهش درآمدی خود در طول دو سال گذشته را اعلام کرد.

htc

در حقیقت با ادامه کاهش پیوسته درآمد شرکت تا ماه ژوئن 2018، مجموع درآمد آنها به عدد ناامید کننده 73.15 میلیون دلار رسید که در مقایسه با درآمد 226.1 میلیون‌ دلاری در مدت مشابه پارسال بیش از 67.64 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این میزان پایین‌ترین حد از ماه مارس 2016 بوده است.

علاوه بر این با توجه به کاهش 9 درصدی درآمد از ماه گذشته به این طرف، آمار‌ها حاکی از بدتر شدن اوضاع مالی و درآمد شرکت است. HTC در ماه مه اعلام کرده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 82.35 میلیون دلار درآمد داشته است. این بدین معناست که هر لحظه وضعیت مالی شرکت بدتر می‌شود و حتی عرضه محصولات جدید و پرچم‌دار جدید، نه تنها نتوانسته وضعیت مالی شرکت را ثابت نگه دارد بلکه حتی شرایط مالی را بدتر نیز کرده است.

البته شاید هنوز برای بررسی کامل تاثیرگذاری عرضه پرچم‌دار جدید HTC  کمی زود باشد و نهایتا تا انتهای ماه جولای باید به آن برای تسکین مشکلات مالی و اوضاع وخیم شرکت فرصت داد. در پایان ماه جولای اثر درآمدی این گوشی هوشمند بر وضعیت تراز مالی شرکت، کاملا مشخص خواهد شد و می‌توان با قطعیت در مورد مثبت بودن فروش آن نظر داد. با این حال در بهترین حالت نیز آمار موجود نشان دهنده کاهش 50 درصدی درآمد HTC نسبت به مدت مشابه پارسال است.

در هر صورت این شرکت برای ماه‌های آینده باید به فکر یک طرح و برنامه اساسی باشد تا بتواند خود را از سقوط به ورطه ورشکستی نجات دهد، در غیر این صورت شاید در آینده نزدیک تنها خاطره گوشی‌های لاکچری این برند محبوب در یاد‌ها باقی بماند. به تازگی نیز شرکت اعلام نموده برای کاهش هزینه‌ها و ادغام بخش گوشی‌های هوشمند و بخش محصولات واقعیت مجازی (VR)، بیش از 1500 نفر از پرنسل خود را تعدیل خواهد کرد. به نظر می‌رسد تا پایان ماه سپتامبر این اقدام نیز عملی شود. پس باید برای دیدن نتیجه نهایی اقدامات شرکت و تاثیر آن در وضعیت درآمدی، تا ماه اکتبر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH