وزیر ارتباطات شرکت‌های

انتقاد وزیر ارتباطات از یک قانون 50 ساله کپی رایت!

وزیر ارتباطات این روزها جز پرکارترین و خبرسازترین وزرای دولت است که با انتشار لیست ارزبگیران دولتی موجبات تحسین بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی کشور را فراهم کرد و حالا با انتقاد از یک قانون کهنه و قدیمی در زمینه کپی رایت، گویا قصد و اراده‌ای برای تغییر در این زمینه دارد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور که برای بازدید به مجموعه کتابخانه ملی ایران رفته بود در حاشیه این دیدار گفت: در حال حاضر تکنولوژی حرف اول را می‌زند و اینکه به کتابخانه ملی واژه حافظه ملی کشور می‌گوییم همین کافی است تا با تغییر نگرش در ثبت آثار و تبدیل آن‌ها به آثار دیجیتال به حفظ این حافظه ملی کمک کنیم.

وزیر ارتباطات

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیازی به گردهمایی برای ایجاد یک حافظه ملی دیجیتال وجود نداشته و صرف یک اراده کافیست تا تولیدات دیجیتال یک جا جمع شده و ما مدیریت کلان این موضوع را برعهده بگیریم. اصولا در فضای حاضر چه لزومی دارد که 50 سال از نشر یک اثر بگذرد و پس از آن اجازه نشر دیجیتال برایش صادر شود؟

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: در حال حاضر کتابخانه ملی چیزی در حدود 1200 مراجعه کننده دارد ولی با دیجیتالی شدن آثار این مجموعه، ظرفیت بالقوه مراجعه هزاران نفر ایجاد می‌شود که قطعا تاثیرات بسیار بهتری خواهد داشت.

1 در مورد “انتقاد وزیر ارتباطات از یک قانون 50 ساله کپی رایت!”

  1. اخه این وزیر چه تحسینی داره؟ این انتشار لیست درسته خوبه ولی نشون از فساد بالا در این وزارت خونه تحت امر وزیر داره، اخه مسببب بازار موبایل خودشه، حالا یه لیستی هم بده چه فایده. مثا این میمونه گل به خودی بزنی بزنی بعد بیای جلوی دوربین بگب که من از همین تریبون اعلام میکنم به خودمون گل زدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH