هکر‌ها 600 گالن بنزین را در ایالت دیترویت آمریکا به سرقت بردند!

طبق گزارشات محلی از ایالت دیترویت آمریکا، پلیس به دنبال دو مظنون است که گفته می‌شود توانسته‌اند با هک کردن سیستم یک جایگاه سوخت، 600 گالن بنزین را از این مرکز سوخت‌گیری به سرقت ببرند. ارزش این میزان سوخت 1800 دلار عنوان شده است. نکته جالب در رابطه با این سرقت این است که در وسط روز انجام شده و بیش از 90 دقیقه به طول انجامیده است و در طی این مدت نیرو‌های حاضر در پمپ بنزین قادر به انجام هیچ‌کاری برای جلوگیری از این هک و هکر‌ها نبوده‌اند!

بنزین

طبق اعلام خبرگزاری فاکس 2 دیترویت، این سرقت روز 23 ژوئن در ساعت یک بعد از ظهر در پمپ بنزین ماراتن که تنها 15 دقیقه با مرکز شهر دیترویت فاصله دارد، روی داده است. به گفته پلیس طی این مدت حداقل 10 خودرو به صورت رایگان توانسته‌اند از پمپ‌های بنزین استفاده کنند بدون آنکه نیاز به پرداخت پول داشته باشند. البته طبق گزارش پلیس هنوز هم به طور دقیق مشخص نیست که چطور این اتفاق افتاده است.

برخی کارشناسان معتقدند هکر‌ها از نوعی دستگاه کنترل از راه دور برای انجام این کار استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند کنترل پمپ‌های بنزین را در اختیار بگیرند و اپراتور‌های جایگاه در این مدت هیچ کنترلی بر روی پمپ‌های سوختگیری نداشته‌اند. به طوری که گفته شده است در این مدت حتی اپراتور‌های حاضر در جایگاه قادر به خاموش کردن پمپ‌های بنزین هم نبوده‌اند.

در هر صورت هنوز اطلاعات موجود آنقدر زیاد نیست که بتوان نحوه کار هکر‌ها برای انجام این سرقت عجیب را دقیقا توضیح داد اما به نظر می‌رسد آنها نرم‌افزار مدیریت سوخت موجود در این پمپ بنزین را هدف حمله هکری خود قرار داده‌اند ولی نوع دستگاه مورد استفاده هکر‌ها هنوز نامشخص است و اینکه چگونه توانسته‌اند از خاموش شدن پمپ‌ها جلوگیری نمایند. پلیس نیز همچنان به دنبال مظنونین می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH