گلکسی S10 سامسونگ احتمالا از پردازنده Exynos 9820 و پردازنده گرافیکی Mali-G76 بهره خواهد برد

با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود گلکسی اس ۱۰ تا فوریه سال بعد رونمایی شود، آخرین افشاگری‌ها درباره این گوشی شامل جزییات طراحی گوشی، نوع دوربین آن و یک امکان و ویژگی امنیتی برای آن بوده است. اما به لطف توییتی از افشاگر معروف چینی Ice Universe حالا می‌توان مشخصات پردازنده استفاده شده در آن را نیز به این لیست اضافه نمود.

همان‌طور که در پست توییتری تایید شده است پردازنده بالارده بعدی سامسونگ تحت نام اگزینوس ۹۸۲۰ خواهد بود. این پردازنده یک چیپست هشت هسته‌ای با معماری 2+2+4 DynamIQ است. این معماری از دو هسته بزرگ اگزینوس M4 که بنا به خبرهای درز کرده دارای سرعت‌های کلاک ۳.۳ گیگاهرتز است و دو هسته مدیوم کورتکس A75 یا A76 تشکیل شده است. به‌علاوه، چهار هسته کوچک و با سرعت پایین کورتکس A55 نیز این مجموعه را کامل خواهند کرد. به همه این‌ها باید یک پردازنده گرافیکی جدید را نیز اضافه کرد که به احتمال زیاد Mali-G76 MP18 خواهد بود. این پردازنده بسیار شبیه به Mali-G72 و ۱۸ هسته‌ای است. اما یک پیشرفت بزرگ درباره پردازنده گرافیکی این است که تراشه موردنظر قرار است اولین پردازنده ۷ نانومتری ساخت شرکت ARM باشد که در صورت استفاده از آن شاهد افزایش فوق‌العاده عملکرد و راندمان دستگاه خواهیم بود.

طبق گزارش‌های اخیر، سامسونگ از اوایل امسال فعالانه در حال توسعه پردازنده گرافیکی مختص به خود است، اما انتظار نمی‌رود که تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ برای مصارف تجاری آماده گردد. اما اگر اطلاعات بدست آمده درست باشد به نظر می‌رسد که شرکت در قدم اول به فکر توسعه پردازنده گرافیکی برای اسمارت‌فون‌های پایین‌رده باشد. اقدامی که می‌تواند حاشیه‌های سود محصول را به‌طرز قابل توجهی افزایش دهد، اما شرکت سامسونگ در حال حاضر طرحی برای ساخت پردازنده گرافیکی برای دستگاه‌های بالارده خود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH