اتحادیه اروپا: گوگل نمی‌تواند تولیدکنندگان را مجبور کند تا مرورگر کروم را به‌طور پیش‌فرض نصب کنند!

گوگل از تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی می‌خواهد تا برای بهره‌مندی از گوگل پلی‌استور از الزامات این شرکت پیروی کنند. در بین این الزامات یک مورد وجود دارد که رییس کمیته رقابت اتحادیه اروپا با آن موافق نیست.

این الزام به این صورت است که تولیدکنندگان باید گوگل کروم و گوگل سرچ را به‌طور پیش‌فرض و از قبل بر روی دستگاه‌های ساخت شرکت‌هایشان نصب کنند. این بدین معنی است که اگر تولیدکنندگان نپذیرند که اپلیکیشن‌های گوگل را بر روی این دستگاه‌ها پیش‌نصب کنند، قادر به استفاده از گوگل پلی‌استور نخواهند بود.

مارگارت وستاگر رییس کمیته رقابت اتحادیه اروپا است و عقیده دارد که این اقدام گوگل به معنای سلطه او بر اکوسیستم اینترنت است.

قوانین آینده همچنین می‌توانند گوگل را وادار کنند تا روش ساده و آسانی برای تغییر خدماتی مانند موتورهای جستجوی اینترنتی به کاربران ارایه دهد. این‌ها، علاوه بر جریمه‌های سنگین مالی هستند که در انتظار گوگل است. برای روشن‌تر شدن موضوع، برای مثال گوگل در سال ۲۰۱۶ توسط اتحادیه اروپا  ۲.۴ میلیارد یورو به‌خاطر اینکه سرویس‌های خرید آنلاین خود را در جایگاه بهتری نسبت به سایر شرکت‌های رقیب نشان می‌داده و رتبه رقبا را در نتایج جستجوها پایین‌تر می‌آورده است جریمه شد.

اما در طرف دیگر این بحث گفته می‌شود که گوگل برای ادامه فعالیت‌های خود در وهله اول نیاز به برگشت مالی دارد و این‌گونه استدلال می‌شود که هیچ‌کس مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل نشده است، اما اگر کسی تمایل به استفاده از تعداد خاصی اپلیکیشن دارد باید همه الزامات آن را نیز قبول کند.

اما در طرف دیگر این بحث وجود دارد که گوگل برای ادامه فعالیت‌های خود در وهله اول نیاز به برگشت مالی دارد و این‌گونه استدلال می‌شود که هیچ کس مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل نشده است، اما اگر کسی تمایل به استفاده از تعداد خاصی اپلیکیشن دارد باید همه الزامات آن را نیز بپذیرد.

تغییرات اخیرا در قوانین اتحادیه اروپا در رابطه با حمایت و مراقبت از حقوق مصرف‌کنندگان، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا از رضایت‌مندی بیشتری برخوردار شده و در کنار این‌ها نیز محیط رقابتی سالمی برای همه تولیدکنندگان فراهم گردد. اقداماتی از این دست ممکن است رگلاتورهای کمیته تجارت فدرال آمریکا را نیز تحت فشار قرار دهد.

البته گوگل این فرصت را خواهد داشت تا درباره رای اتحادیه اروپا درخواست تجدیدنظر نماید، اما قبل از این که بتواند چنین کاری انجام دهد مجبور است که یا از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کند یا با جریمه‌های روزانه مواجه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH