اپل گوشی‌های آی‌فون X و SE را از خط تولید خارج خواهد کرد

البته که شنیدن این خبر موجب تعجب کسی نخواهد شد، اما تحلیلگران دوباره ادعا می‌کنند اپل آی‌فون X را از خط تولید خارج خواهد کرد و آن را با گوشی‌های جدید سال 2018 جایگزین می‌کند. این بار آی‌فون SE نیز در این راه برای خروج به پرچم‌دار حال حاضر شرکت پیوسته است.

تمامی این اخبار منطقی به نظر می‌رسند؛ با توجه به اقبال کوپرتینویی‌ها در گوشی‌های جدید به صفحه نمایش بزرگ، جایی برای گوشی‌های 4 اینچی باقی نخواهد ماند. از طرف دیگر قیمت 999 دلاری آی‌فون X که ظاهرا تمام و کمال توقعات شرکت را برآورده نکرده است، در رقابت با گوشی‌های جدید جایی نخواهد داشت. در همین خصوص باید اشاره‌ای نیز به روند تولید گران قیمت آی‌فون X داشته باشیم که با وجود قراردادهای اختصاصی پنل صفحه نمایش با سامسونگ و همچنین تجهیزات مربوط به دوربین TrueDepth قیمت نهایی محصول بسیار افزایش پیدا می‌کند و مطمئنا قراردادهایی با شرایط جدید در تمام این زمینه‌ها می‌تواند به شدت کفه ترازو را به سمت اپل و محصولات جدیدش سنگین کند.

با توجه به مطالب گفته شده، تحلیل‌گران BlueFin موج جدیدی از آپگریدها را برای کوپرتینویی‌ها پیش‌بینی می‌کنند. توجه به این موضوع نیز الزامی است که قیمت بالای آی‌فون X و چند دلیل دیگر بسیاری از خریداران و متقاضیان محصولات جدید اپل را در حالت انتظار برای به‌روزرسانی دستگاه خود با محصولات 2018 نگه داشته است. این تحلیل‌گران اشاره کرده‌اند کارشناسان شرکت اپل برای سال مالی بعد خود فروش 180 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف آی‌فون را در نظر گرفته‌اند. با این که بخشی از این فروش مربوط به آی‌فون 8 خواهد بود، اما با این وجود باید گفت رقم بسیار بالا است.

آی‌فون 11 پلاس کاربران ناراضی از آی‌فون X را در خصوص اندازه صفحه نمایش و دیگر امکانات خشنود خواهد کرد. آی‌فون 9 با سلیقه خریدارانی که بودجه محدودی برای خرید گوشی دارند، مطابقت خواهد داشت و آی‌فون 8 نیز در خط تولید شرکت به تولید خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH