خبر خوب برای کاربران iOS؛ امکان قفل سوابق وب‌گردی با استفاده از فیس‌آی‌دی در مرورگر فایرفاکس فوکوس میسر شد

مرورگر موزیلا فایرفاکس فوکوس، در واقع یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی است که در حال حاضر پشتیبانی از قابلیت شناسه چهره یا همان فیس‌ آی‌دی در آی‌فون X را دریافت کرده است.

آخرین نسخه این مرورگر پرطرفدار به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را به نحوی پیکربندی کنند که وقتی به برنامه دیگری سوییچ می‌شوند و مرورگر برای مدتی به پس‌زمینه فرستاده می‌شود، به صورت خودکار آن را قفل کند.

 

تنها راه باز کردن برنامه برای استفاده مجدد از آن بهره‌گیری از اطلاعات بیومتریک ذخیره شده در خود دستگاه کاربر است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از هر دو قابلیت تاچ آی‌دی (Touch ID) و یا فیس آی‌دی (Face ID) برای باز کردن قفل مرورگر خود استفاده کنند. در واقع، این لایه اضافی از حریم خصوصی برای مرورگر وب، اغلب برای زمانی است که قفل دستگاه باز شده است.

پس از به‌روز رسانی مرورگر فایرفاکس فوکوس بر روی دستگاه، کاربران می‌توانند گزینه مربوطه را در منوی تنظیمات و از قسمت استفاده فیس آی‌دی یا تاچ‌آی‌دی برای باز کردن برنامه (Use your Touch/Face ID to unlock app) پیدا کنند.

همان‌طور که اشاره شد، این قابلیت به طور خودکار مرورگر را در زمانی که کاربر به یک برنامه دیگر سوئیچ می‌کند، قفل می‌کند و تا زمانی که شناسه تاچ آی‌دی و یا فیس‌ آی‌دی مجددا از سوی کاربر مورد استفاده قرار نگیرد در وضعیت قفل شده باقی خواهد ماند.

با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به قفل کردن گوشی نیست و حتی اگر قفل گوشی باز بوده و یا شخص دیگری از آن استفاده کند، این مرورگر همچنان در حالت خصوصی قفل شده باقی خواهد ماند.

به عبارت بهتر، این یک ویژگی عالی برای محافظت از سابقه وب‌گردی کاربر است و به خصوص در زمانی که وی تمایل دارد که گوشی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد، بسیار کاربردی خواهد بود.

گفتنی است؛ آخرین نسخه فایرفاکس فوکوس در حال حاضر برای دانلود در دستگاه‌های آی‌‌اواس در دسترس کاربران قرار گرفته است و کاربران اندروید باید همچنان منتظر دریافت آن باشند. همچنین، از آن‌جایی که این پلت‌فرم از هر دو شناسه اثر انگشت و تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که موزیلا بتواند در بعضی نقاط این ویژگی‌ها را به نسخه اندروید خود نیز در آینده اضافه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH