استفاده از سیلیکون، ظرفیت باتری گوشی‌ها را تا چهار برابر افزایش می‌دهد!

گروهی از دانشمندان علوم نانو نروژی روشی برای ساخت باتری هیبرید سیلیکونی طراحی کرده‌اند. این گروه ادعا می‌کنند که با این روش می‌توان ظرفیت باتری‌های جدید را سه تا چهار برابر مقدار فعلی باتری‌های لیتیوم یونی افزایش داد. خبرها حاکی از آن است که در صنعت نیز این روش به‌زودی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

قطعا مهم‌ترین مورد از خواسته‌های اکثر مردم دنیا برای گوشی‌های جدید خود این است که ظرفیت باتری‌هایشان بیشتر شود. کاربران و مردم هرچقدر هم ظرفیت باتری و شارژ گوشی‌شان زیاد باشد، همیشه می‌خواهند باتری گوشی‌شان بتواند برق بیشتری را برایشان ذخیره کند.

این امر درست است که سرعت افزایش ظرفیت باتری گوشی‌ها زیاد نیست؛ اما اگر منصف باشیم این ظرفیت روندی افزایشی دارد. هرچند که این روند افزایشی کم ممکن است به‌زودی تغییر کند، براساس گفته Business Insider یک گروه علوم نانو نروژی روشی را طراحی کرده‌اند که حتی می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را چهار برابر کند. شاید بپرسید که چه راهکار و رازی پشت این ظرفیت بزرگ وجود دارد؟ سیلیکون راز اصلی آن است.

قطعا آن دسته از خوانندگانی که از نحوه کار باتری‌ها آگاه هستند، ممکن است مسخره کنند و بگویند که هم‌اکنون می‌دانیم که باتری سیلیکونی از باتری پایه گرافینی ظرفیت بالاتری خواهد داشت؛ اما مشکل اصلی باتری‌های سیلیکونی این است که در روند سازوکار باتری، حجمشان 400 درصد افزایش می‌یابد. ازاین‌رو این توده و ورمی که در دستگاه ایجاد می‌شود، به‌سرعت آن را خراب می‌کند و درنتیجه مدل گرافینی بهتر است.

این گروه نروژی طریقه‌ای جدید برای ساخت یک باتری سیلیکونی-گرافینی یافته‌اند که بدون مشکل تخریب سریع، عمر مفید و طولانی خواهد داشت. این روش تنها برای باتری‌های گوشی مفید نخواهد بود، بلکه برای باتری‌های وسایل نقلیه برقی، لپ‌تاپ‌ها و هر وسیله دیگری که با باتری شارژی کار کند، بسیار حائز اهمیت و مناسب است.

روند صنعتی شدن این باتری‌ها صورت گرفته است. هم‌اکنون یک شرکت به نام “Kjeller Innovatio” برای تجاری‌سازی این محصول فعالیت می‌کند. این شرکت نام پروژه Silicon X را برای این فناوری انتخاب کرده است. همچنین این شرکت در حال مذاکره و صحبت با شرکای دیگر است تا آزمایش باتری‌های هیبرید سیلیکونی را آغاز کنند.

با این حال Kjeller Innovatio تنها شرکتی نیست که سعی در بهینه‌سازی باتری‌ها دارد. هرچند که این اولین بار است که از پیاده‌سازی و طراحی یک باتری با سیلیکون در جهان اتفاق افتاده، اما ممکن است شرکت‌های دیگری وارد این عرصه شده و طراحی جدید دیگری از این نوع باتری ارایه داده و شاید آینده باتری‌ها را شکل دهند. اما یقینا یک مسئله بسیار واضح است که هر شرکتی و کارخانه‌ای بتواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد و آن را در مرحله تجاری‌سازی پیش ببرد، قطعا می‌تواند چندین میلیارد از آن باتری را به فروش برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH