بنا به یک پتنت مایکروسافت می‌خواهد بر روی کیبوردهای مجازی حساس به فشار کار کند

در شرایطی‌که ممکن است امسال خبری از گوشی تاشو مایکروسافت نباشد، تعدادی از تولیدکنندگانی که با این شرکت همکاری می‌کنند در حال برنامه‌ریزی برای عرضه لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ با دو نمایشگر هستند که نمایشگر دوم در برخی وضعیت‌ها به عنوان کیبورد عمل خواهد کرد.

حالا پتنت جدیدی از مایکروسافت منتشر شده است که در آن توضیح داده شده که چگونه یک صفحه‌نمایش حساس به فشار که امروزه در اکثر اسمارت‌فون‌ها یافت می‌شود، می‌تواند برای بهبود تجربه تایپ کردن در کیبوردهای مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

در این‌جا، ویژگی فشار در ورودی‌های لمسی در یک کیبورد مجازی جهت کنترل علایم و نشانه‌هایی که خروجی این کیبورد هستند، استفاده گردیده است. مخصوصا، وقتی با یک کیبورد مجازی کار می‌کنیم فشارهای ناشی از تماس فیزیکی که به‌صورت کیبورد مجازی به نمایش درمی‌آید از طریق سنسورها احساس شده و همراه با ورودی‌های لمسی برای کیبورد مجازی مهیا می‌شوند. در فرایند تعیین اینکه کدام علایم توسط کیبور مجازی خروجی ‌یابند، این کیبورد، ویژگی‌های فشاری ورودی‌های لمسی را مدنظر قرار می‌دهد. این ویژگی فشاری که به سمت کیبورد مجازی هدایت می‌شود (ورودی) می‌تواند کنترل نماید کدام علامت یا نشانه با فعال‌سازی یک کلید مجازی از طریق ورودی لمسی به عنوان یک خروجی در نظر گرفته شود. قابلیت فشار همچنین می‌تواند باعث خروجی علایم و نشانه‌هایی گردد که متناظر با برخی فعال‌سازی‌های کلیدی از جمله بزرگ کردن حروف و استفاده از ویژوال افکت و غیره نباشد.

انتظار می‌رود که امسال لنوو اولین شرکت عرضه‌کننده یک لپ‌تاپ جدید ویندوز ۱۰ مجهز به دو نمایشگر باشد. خوشبختانه مایکروسافت لایسنس این پتنت را به تولیدکنندگان خود اعطا خواهد کرد تا تجربه تایپ کردن را برای کاربران ویندوز ۱۰ بر روی این نسل جدید از دیوایس‌ها فراهم سازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH