جریمه گوگل برای سواستفاده از اندروید در اروپا

گوگل اخیرا جریمه‌ای 4.3 میلیارد یورویی معادل با ۵ میلیارد دلار از سوی رگولاتورهای موجود در اتحادیه‌ اروپا دریافت کرده است.

کمیسیون اروپا اذعان داشته که گوگل از تسلط خود بر بازار تلفن‌های هوشمند سواستفاده کرده و سه منطقه اصلی در اروپا را تحت تاثیر خود قرار داده است. کمپانی گوگل با قرار دادن موتور جستجوی خود و همچنین برنامه‌های کروم در اندروید، مانع تولید تلفن‌های هوشمند با سایر سیستم‌عامل‌ها توسط تولیدکنندگان شده است.
گوگل همچنین به پرداخت مبالغی به تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و اپراتورهای تلفن‌همراه متهم شده تا به طور خاص از برنامه‌ها و موتور جستجوی گوگل در تلفن خود استفاده کنند.
کمیسیون اروپایی گوگل را مجبور به عقب نشینی از این خواسته‌های غیر متعارف کرده و انتظار می‌رود جریمه گوگل باعث شود تا 90 روز دیگر این تصمیم به طور موثری اجرا گردد.
این تصمیم بدین معناست که گوگل باید دست از متقاعد کردن تولیدکنندگان اصلی برای استفاده از محصولات گوگل به صورت پیشفرض بر روی دستگاه‌ها، عقب نشینی کند. کاری که گوگل هم‌ اکنون می‌کند این است که به تولیدکنندگان در صورت استفاده نکردن از محصولات گوگل، دسترسی پلی استور در داخل تلفن هوشمند را نمی‌دهد.

همچنین گوگل مجبور به اجازه‌ استفاده از اندرویدهای فورک شده بر روی دستگاه‌ها توسط تولیدکننگان شده است، چرا که گوگل نتوانسته کمیسیون را متقاعد کند که نسخه‌های فورک شده اندروید دارای مشکلات و نقایص فنی بوده یا در اجرای برخی از برنامه‌ها دچارمشکل می‌شود.
اندکی قبل‌تر و در سال 2014 هم گوگل پرداخت‌های خود برای استفاده از برنامه‌های مخصوصش را متوقف کرده بود، زیرا در آن زمان اتحادیه اروپا به این موضوع پی برده بود.

البته بدیهی است که جریمه گوگل به این راحتی باعث پا پس کشیدنش نخواهد شد و این موضوع را به دعواهای بسیار زیادی به نتیجه خواهد رساند و همانطور که از اخبار و شنیده‌ها معلوم است درخواست تجدید نظر این کمپانی نسبت به تصمیم گرفته شده برای دادگاه ارسال شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH