کمتر از 700 میلیون دستگاه فعال از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند

امروز مایکروسافت گزارش درامد سالانه خود را برای سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی منتشر کرده و با وجود رشد پایدار ویندوز 10 و استفاده بیشتر آن در رایانه‌های شخصی، ویندوز 10 آماری نه چندان جالب داشته و تنها 700 میلیون دستگاه فعال از آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند. با توجه به سخنان ساتیا نادلا آمار و ارقام هنوز عددی نزدیک به 700 میلیون نفر را نشان می‌دهد.

اولین بار آمار کاربرانی نزدیک به 700 میلیون را در ماه مارس سال جاری شنیدیم که این آمار در نامه‌ سرپرست وقت مایکروسافت به نام تری مایرسون آورده شده بود. همچنین مایکروسافت اعلام کرده بود که تعداد کاربران به بیش از 700 میلیون در نسخه‌های ابتدایی رسیده است و سپس عقب گرد داشته.
در ماه ژوئن این کمپانی دوباره اظهار داشت که کاربرانش به بیش از 700 میلیون رسیده‌اند و پس از مدتی اعلام شد که این آمار تصادفی بوده و صحت چندانی نداشته است.
اما چیزی که کنجکاوی اکثر افراد را برانگیخته فهمیدن منظور مایکروسافت از کلمه “نزدیک” است. اعلام اینکه در چهارماه به نزدیک 700 میلیون نصب رسیده‌ایم یا نشان دهنده‌ وخامت اوضاع و رکود در نصب سیستم‌عامل است و یا بیان‌گر ناآگاهی مایکروسافت از معنای دقیق کلمه‌ “نزدیک”!
هنگامی که مایکروسافت ویندوز جدید خود را معرفی کرد، انتظار داشت که در بازه‌ زمانی دو یا سه ساله میزان نصب آن به بیش از یک میلیارد دستگاه برسد. پس از چندی مایکروسافت ادعای خود را پس گرفته و از انتظار برای یک میلیارد دستگاه فعال دست کشیده است. همچنان که مایکروسافت در حال گذراندن سال سوم بر روی ویندوز جدید خود بوده آمار نه چندان دقیق و ناامید کننده‌ای به گوش می‌رسد که این آمار بیانگر عملکرد ضعیف این کمپانی در مورد سیستم‌عامل جدید است.
متاسفانه مایکروسافت آنقدرها هم در مورد ارایه آمار و ارقام و دلایل افت خود شفاف عمل نمی‌کند و نمی‌توان به طور قطع تعداد دستگاه‌های واقعی و فعالی که از ویندوز جدید استفاده می‌کنند را مشاهده کرد. به همین دلیل باید منتظر بیانیه‌ای رسمی از سوی این کمپانی باشیم و همچنین امیدوار باشیم که مایکروسافت به دلیل رکود موجود بیانیه خود را پس از چندی پس نگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH