خبر نگران‌کننده برای سامسونگ: کاهش فروش پرچم‌دار گلکسی S9 در سه ماهه دوم امسال

به دنبال کاهشی که در سودهای شرکت سامسونگ در آخرین سه‌ماهه سال جاری اتفاق افتاد و دلیل آن را فروش پایین گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس و افزایش رقابت از سوی برندهای ارزان‌قیمت اظهار می‌کردند، حالا گزارش جدیدی ادعا کرده است که سری پرچم‌دار گلکسی اس ۹ در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، فقط ۹ میلیون دستگاه بارگیری داشته است.

هرچند این میزان فروش، رقم قابل توجهی است و از مجموع فروش گوشی‌های P20 و P20 Pro duo هواوی بیشتر است، اما در مقایسه با سه ماهه نخست امسال که حدود ۱۰.۲ میلیون دستگاه بارگیری شده بود، کاهش چشمگیری داشته است. به‌علاوه، میزان بالای فروش‌های سه ماهه اول نسبت به سه ماهه دوم، نشان می‌دهد که چگونه میزان فروش این پرچم‌دار سامسونگ روند نزولی داشته است. باید در نظر داشت که اسمارت‌فون سری اس سامسونگ که اغلب در سه ماهه اول سال رونمایی می‌شوند، همواره در سه ماهه دوم بالاترین میزان فروش را داشته‌اند. برای مثال، گلکسی اس ۷ و اس ۷ اِج که با همین برنامه زمانی عرضه شدند در سه ماهه اول ۱۰.۳ میلیون دستگاه فروش کردند که تقریبا مشابه فروش گلکسی اس ۹ در همین بازه زمانی است. اما در سه ماهه دوم میزان این رقم به ۱۵.۶ میلیون دستگاه و تا پایان ماه ژوئن به مجموع ۲۵.۹ میلیون دستگاه افرایش یافت. حتی بارگیری ۲۱.۲ میلیون دستگاهی گلکسی اس ۸ در سال گذشته و در همین محدوده زمانی، ۲ میلیون دستگاه بیشتر از فروش گلکسی اس ۹ تا پایان ماه ژوئن امسال و حتی با یک ماه فروش اضافی، بوده است.

به نظر می رسد که با همین روند و از طرفی با ورود سایر دستگاه‌های شرکت‌های رقیب، در ماه‌های بعدی سال ۲۰۱۸ نیز شاهد ادامه کاهش فروش این سری خواهیم بود. هرچند رونمایی از گلکسی نوت ۹ می‌تواند کمک شایانی به مجموع بارگیری‌های شرکت سامسونگ کند (ظاهرا شرکت رقم ۱۲ میلیون دستگاه را برای سال ۲۰۱۸ هدف گیری کرده است). اما با فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ و معرفی گلکسی اس ۱۰ و اسمارت‌فون‌های تاشو، احتمالا سامسونگ بتواند شاهد فروش‌های بیشتری برای محصولات خود باشد. در غیر این صورت، این شرکت کره‌ای با کاهش بیشتر میزان بارگیری‌ها دچار ریسک بزرگی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH