درخواست چین از یکی از تولیدکنندگان چینی برای تامین پنل‌های اولد موردنیاز اپل

گروه فناوری BOE چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحات LCD بزرگ در جهان است و نمایشگرهای موردنیاز تبلت‌های آی‌پد اپل را نیز تامین می‌نماید. به گفته نشریه وال‌استریت ژورنال، اکنون این کمپانی به دنبال تبدیل شدن به منبع تامین پنل‌های اولد برای هندست‌های رده‌بالای اپل است. چین که در زمینه تولید نمایشگرهای پیشرفته از کشورهای کره و ژاپن عقب مانده، پرچم کمپانی BOE را در ایالت سیچوان برافراشته است؛ با این امید که مهندسین شرکت بتوانند فناوری تولید نمایشگر در این کشور را به سطحی هم‌تراز با رقبای آن ارتقا دهند.

در ابتدای امر، BOE شروع مناسبی داشته است. این کمپانی تنها تولیدکننده چینی نمایشگر برای محصولات اپل به‌شمار می‌رود. در کوپرتینو پیرامون موفقیت کمپانی امیدواری زیادی وجود دارد. اپل مایل است تا وابستگی خود به رقیبش یعنی سامسونگ را کاهش دهد. اکنون پرسش‌هایی در خصوص کیفیت پنل‌های اولد تولیدی شرکت ال‌جی برای اپل مطرح شده است. بعلاوه اپل تمایل دارد تا نیازمندی‌های خود را از چندین منبع مختلف تامین نماید؛ چرا که دریافت قطعات موردنیاز از یک یا بیش از یک تامین‌کننده با مشکلاتی مواجه بوده است و تعامل با عرضه‌کنندگان مختلف به اپل امکان خواهد داد تا از رقابت میان آن‌ها در زمان قیمت‌گذاری محصول بهره‌برداری کند.

به گفته شخصی که نسبت به موقعیت شرکت BOE آگاهی دارد، این کمپانی در سال 2020 برای نخستین بار قادر به تامین پنل‌های اولد موردنیاز اپل خواهد بود. BOE پیش‌تر نمایشگرهای اولد خود را برای اسمارت‌فون میت RS به هواوی فروخته است و انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری، تولیدکنندگان دیگری نیز نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند.

در صورتی‌که BOE انتظارات کیفی غول کوپرتینویی را ارضا نماید، در نهایت می‌تواند به امضای قراردادی جدید توسط مدیران اجرایی اپل امیدوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH