سونی از سنسور تصویربرداری جدید با 48 میلیون پیکسل موثر برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرد

سونی یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سنسورهای تصویربرداری برای اسمارت‌فون‌ها محسوب می‌شود. اخیرا این کمپانی زمان عرضه حسگر تصویربرداری جدید خود از نوع CMOS پشته‌ای و با نام IMX586 برای دوربین هندست‌ها را اعلام نموده است. به گفته سونی این حسگر با بهره‌گیری از پیکسل‌های 0.8 میکرونی از کوچک‌ترین اندازه پیکسل در جهان برخوردار است. این موضوع امکان گنجاندن 48 میلیون پیکسل موثر در یک حسگر نوع 1/2 را فراهم می‌نماید.

از نظر کارآیی، حسگر تصویر IMX586 سونی با دوربین‌های SLR با کیفیت بالا رقابت خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویری هنری با رزولوشن بالا را با اسمارت‌فون‌های خود ثبت کنند. سونی از فناوری کنترل نوردهی خود و عملکرد مستقیم پردازش سیگنال بر روی این حسگر بهره گرفته است. این موضوع باعث می‌شود که محدوده دینامیکی تصاویر خروجی در هر لحظه بسیار مناسب‌تر بوده و 4 برابر بهتر از دستگاه‌های معمول باشد.

همچنین سنسور IMX586 از آرایه چهارگانه فیلتر رنگی بیر (Bayer) استفاده می‌کند؛ جایی که پیکسل‌های 2 در 2 مجاور با رنگ یکسان، امکان ثبت تصاویر با حساسیت بالاتر را فراهم می‌کنند. مهم‌تر از همه هنگام عکس‌برداری در شرایط نوری ضعیف، سیگنال ارسالی از سوی 4 پیکسل مجاور اضافه می‌شود. این کار موجب افزایش حساسیت به سطحی معادل 12 مگاپیکسل شده و ثبت تصاویری روشن با سطح نویز پایین را به دنبال خواهد داشت.

فروش حسگر تصویری CMOS جدید در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد عرضه نخستین اسمارت‌فون مجهز به حسگر IMX586 سونی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH