اندروید 9 تا یک ماه آینده برای شش اسمارت‌فون رده‌بالای سونی منتشر خواهد شد

همزمان با عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید، شرکت سونی اعلام کرده که از ماه آینده میلادی اندروید 9 را برای شش اسمارت‌فون رده‌بالای خود منتشر خواهد کرد.

چند روزی می‌شود که شرکت گوگل نمونه نهایی نهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرده و کمپانی‌های گوشی‌ساز یکی پس از دیگری در حال اعلام لیست گوشی‌های دریافت‌کننده این به‌روزرسانی یا عرضه آن برای کاربران خود هستند. اندروید 9 که با نام اندروید پای نیز شناخته می‌شود، هم‌اکنون در دسترس کاربران گوشی‌های اسنشال‌فون و پیکسل‌های گوگل قرار گرفته است. امروز هم در خبرها داشتیم که اچ‌تی‌سی نیز لیست اسمارت‌فون‌های دریافت کننده اندروید 9 این کمپانی را منتشر کرده است. حال نوبت به کمپانی ژاپنی سونی رسیده تا در این زمینه اعلام وضعیت کند.

آن‌طور که سونی اعلام کرده، صاحبان 6 گوشی اکسپریا XZ2 پریمیوم، اکسپریا XZ2، اکسپریا XZ2 کامپکت، اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت و اکسپریا XZ پریمیوم از ماه آینده میلادی قادر به دریافت نهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید خواهند بود. البته باید توجه داشت که به دلیل انتشار این به‌روزرسانی از طریق OTA، کاربران سراسر جهان در یک زمان مشابه قادر به دریافت اندروید 9 نبوده و این پروسه احتمالا تا پایان سال طول خواهد کشید تا همه کاربران طعم اندروید پای را بچشند. به علاوه، سونی اعلام کرده که گوشی‌های اخیر این کمپانی نیز تا ماه نوامبر به اندروید 9 آپگرید خواهند شد که حقیقتا خبری خوشحال‌کننده است.

در آن طرف قضیه نیز کمپانی‌هایی وجود دارند که آماده عرضه آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید برای دیوایس‌های خود هستند. برای مثال می‌توان به وان‌پلاس، اچ‌ام‌دی گلوبال (صاحب برند نوکیا) هواوی، اوپو و ویوو اشاره کرد که اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌اند. علی‌رغم همه این برنامه‌ریزی‌ها و وعده‌ها باید ببینیم که کدام یک از کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه اندروید 9 را زودتر برای کاربران خود عرضه کرده و در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH