مدیر عامل مایکروسافت: شاید قدیمی شده باشم!

 مدیر عامل مایکروسافت: شاید قدیمی شده باشم!

هنگامی که مدیر عامل مایکروسافت، آقای استیو بالمر اعلام کرد که پس از 30 کار خدمت به کمپانی مایکروسافت قصد دارد استعفاء بدهد، همه عاشقان ویندوز در شوک عجیبی گرد آمدند. یعنی مشکل مایکروسافت به ضعف و ناتوانی مدیریت استیو بالمر باز می‌گردد؟! سیاست‌های انحصار طلبانه این کمپانی که سهامداران آن باعث شده‌اند، چه می‌شود؟! چه سرنوشتی در انتظار ویندوز و برادر کوچک‌ترش یعنی ویندوز فون است؟!

این‌ها سوالاتی است که امکان دارد پس از این خبر، از خود پرسیده باشید. با این حال، نباید فراموش کنیم که زیرکی استیو بالمر توانست کمپانی مایکروسافت را به یک رقیب بسیار قدرت‌مند در برابر گوگل و اپل، تبدیل نماید؛ مبارزه‌ای که توانست آی‌او‌اس را آشفته کرده و ویندوز فون را یک ستاره جوان و خوش چهره، معرفی سازد!

شاید سرمایه‌گذاری‌های همیشه احساسی مدیر عامل مایکروسافت توانسته باشد تا مایکروسافت از تکراری شدن دور شده و به یک یک شرکت قدرت‌مند مجددا تبدیل شود. آقای استیو بالمر به سایت وال استریت ژورنال گفته است : « شاید من نمادی از زمان‌های گذشته باشم و مجبورم که ( از مایکروسافت) جدا شوم.»

به گفته‎ی آقای بالمر، تنها راه حلی که می‌تواند مایکروسافت را از شرایط بدی که در آن گرفتار شده است دور نماید، انتخاب مدیرعامل جدیدی برای این کمپانی است که بتواند به سرعت در مایکروسافت و خدماتش، تغییر ایجاد کند. بالمر در زمان مدیریت خود در کمپانی مایکروسافت، با نگرشی تازه و دیدی باز توانست بازار ویندوز فون را گسترش دهد اما نباید از یاد ببریم که طراحی و توسعه نسخه‌های نسبتا ضعیف ویندوز 8 و 8.1 هنوز بر کارنامه کاری این مدیر بزرگ، سنگینی می‌کند.

آن‌چه که فعلا درباره مدیرعامل بعدی مایکروسافت می‌دانیم، انتخاب آقای کوپن تونر به سمت ریاست این کمپانی است. شاید هم استفان الوپ را نیز سه سال بعد، در سمت مدیریت مایکروسافت نظاره گر باشیم. شما چه فکر می‌کنید؟! مشکلات گسترده و ضررهای فراوانی که فعلا گریبان‌گیر کمپانی مایکروسافت شده است، چگونه جبران خواهد شد؟!

 

 

1 در مورد “مدیر عامل مایکروسافت: شاید قدیمی شده باشم!”

  1. سید هادی علوی

    خوبه که خودشون میفهمن و مثل مدیر های ما نیستند که باید زورکی از صندلی جداشون کرد و باقی حواشی….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH