دلایل اختلاف قیمت 160 دلاری سامسونگ گلکسی‌نوت 9 نسبت به گلکسی S9 پلاس

فبلت جدید گلکسی‌نوت 9 احتمالا به منظور رقابت با آی‌فون‌های بزرگ آینده طراحی شده است؛ اما مطمئنا اسمارت‌فون گلکسی S9 پلاس به‌خودی‌خود یکی از بزرگ‌ترین رقبای فبلت جدید سامسونگ به‌شمار می‌آید.

هر 2 هندست از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ اما پرسش مهم این است که کدام‌یک را بایستی خریداری کرد؟ آیا قلم S Pen جدید برای خریداری فبلت سامسونگ کفایت می‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

شباهت‌های متعدد

امسال سامسونگ ریسک نکرد. این شرکت سال گذشته با مدل‌های گلکسی S8 و گلکسی‌نوت 8 خود به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست یافت. تولیدکننده کره‌ای مایل به تغییر دستورالعمل کاری خود نبود. این دو مدل پرچم‌دار در مقایسه با مدل‌های قبلی خود شاهد تغییراتی جزئی بودند. در نتیجه امسال نیز 2 اسمارت‌فون پیشرفته تولید شده توسط سامسونگ برای بار دیگر دارای شباهت‌های فراوانی با یکدیگر هستند.

انحنای لبه‌ها در گوشی گلکسی S9 پلاس نسبت به گلکسی‌نوت 9 اندکی بیش‌تر است.

بنابراین از جنبه مشخصات فنی با 2 محصول کم وبیش مشابه سروکار داریم. هر 2 دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 845 (یا اگزینوس 9810 در مناطق خاص) به همراه 6 گیگابایت حافظه رم هستند. هر 2 هندست به‌طور مشابه از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/2.4 و f/1.5 بهره می‌گیرند.

از نظر نمایشگرهای مورد استفاده در 2 گجت، گلکسی‌نوت 9 و گلکسی S9 پلاس به ترتیب از نمایشگرهای سوپر آمولد با ابعاد 6.4 و 6.3 اینچ و رزولوشن 1440×2960 پیکسل استفاده می‌کنند. این مشخصات برای جلب رضایت طرفداران صفحه‌نمایش‌های بزرگ کفایت خواهد کرد.

گلکسی‌نوت 9 از الگوی کم وبیش مشابه با گلکسی S9 پلاس برخوردار است.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که هر 2 اسمارت‌فون از مواد اولیه و ساختار شیشه‌ای و فلزی مشابه با هندست‌های گلکسی S8 پلاس و گلکسی‌نوت 8 بهره می‌گیرند. علاوه بر صورت ظاهری بسیار مشابه، نقطه اشتراک دیگر میان این 2 اسمار‌ت‌فون به رابط کاربری نرم‌افزاری آن‌ها مربوط می‌شود. سیستم‌عامل اندروید اوریو در دسترس کاربران بوده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس نیز به‌روزرسانی شده است. به‌روزرسانی اندروید P بایستی برای این گجت‌ها ارایه شود؛ اما برای تحقق این امر ناچارا بایستی منتظر بمانید.

پرداخت 160 دلار بیش‌تر برای فبلت گلکسی‌نوت 9

هنگام تصمیم‌گیری برای خریداری یکی از این 2 مدل، دشوار خواهد بود که پیرامون مولفه بودجه صحبت نکنیم. اختلاف واقعا قابل‌توجهی میان گلکسی‌نوت 9 و گلکسی S9 پلاس وجود دارد. در حقیقت گلکسی S9 پلاس با قیمت‌گذاری 839.99 دلار نسبت به قیمت 999.99 دلاری گلکسی‌نوت 9، 160 دلار ارزان‌تر است و این قیمت‌گذاری به مدل‌های 64 گیگابایتی گلکسی S9 پلاس و نسخه 128 گیگابایتی گلکسی‌نوت 9 مربوط می‌شود.

مدل 128 گیگابایتی گلکسی S9 پلاس با قیمت 889.99 دلاری، تنها 110 دلار ارزان‌تر است. با این وجود مطمئنا پیش از ارزان‌تر شدن گوشی نوت، قیمت گلکسی S9 پلاس همچنان کاهش خواهد یافت.

آیا پرداخت 160 دلار بیش‌تر برای یک قلم استایلوس بلوتوثی اقدامی منطقی است؟

پس چرا به سراغ فبلت گلکسی‌نوت 9 برویم؟

این یک پرسش منطقی است؛ زیرا هر 2 دستگاه از طراحی مشابهی برخوردار هستند و شکاف قیمتی میان آن‌ها امری مایوس‌کننده است. 2 دلیل مختلف برای پیشتازی اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 9 وجود دارد.

نوت 9 برخلاف گلکسی S9 پلاس از مزایای استایلوس S Pen بهره‌مند شده و این قلم، امکانات نرم‌افزاری بر روی نمایشگر بزرگ دستگاه را ده‌ها برابر نموده است؛ خصوصا آن‌که سامسونگ از امسال در راستای ارتقای توانمندی‌های قلم S Pen خود به‌سختی کار کرده و اکنون این ابزار جانبی دارای یک باتری و اتصال بلوتوث برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها است. همچنین امکان کنترل فایل‌های موسیقی شما، عکس‌برداری، قفل کردن و بازگشایی قفل گوشی، تعامل با اپلیکیشن‌ها، دابل کلیک و… وجود دارد و به‌طور خلاصه، S Pen یک دارایی واقعی محسوب می‌شود.

بعلاوه گلکسی‌نوت 9 مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی است که در مقایسه با باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی S9 پلاس حدودا 14 درصد توان بیش‌تری دارد. اگرچه هنوز استقامت این باتری مورد ارزیابی قرار نگرفته است؛ اما تیزرهای متعدد سامسونگ برای فبلت نوت 9 نشان می‌دهند که باتری، یک نقطه قوت مهم برای فروش این اسمارت‌فون خواهد بود.

ایده نخست

در صورتی‌که S Pen یک ابزارجانبی ضروری برای شما قلمداد می‌شود، احتمالا به گوشی گلکسی‌نوت 9 احتیاج خواهید داشت. اگر برای خریداری این هندست با محدودیت‌های قیمتی دست ‌به‌ گریبان هستید، همواره می‌توانید چندین ماه منتظر مانده و پرچم‌دار جدید سامسونگ را با قیمتی مناسب‌تر خریداری نمایید.

نوت 9 اسمارت‌فونی ایده‌آل برای طرفداران سری نوت به‌شمار می‌آید. این هندست حتی می‌تواند آخرین نمونه از سری مذکور باشد.

نهایتا صرف‌نظر از باتری دستگاه، مدتی طول خواهد کشید تا فروش گلکسی‌نوت 9 با هندست اثبات شده گلکسی S9 پلاس قابل قیاس شود. در حال حاضر گلکسی S9 پلاس با ارائه عملکردی مشابه از برچسب قیمتی مناسب‌تری برخوردار است. در افق زمانی بلند مدت می‌توان پیرامون آینده گوشی گلکسی‌نوت صحبت کرد؛ خصوصا در صورتی‌که S Pen بتواند به یک ابزارجانبی بلوتوثی مستقل تبدیل شود.

شما کدام‌یک از این 2 اسمارت‌فون را ترجیح می‌دهید و جذابیت کدام محصول برای شما بیش‌تر است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH