موتورولا P30 به صورت رسمی معرفی شد؛ جدیدترین گوشی ارزان قیمت با استایل آی‌فون X

پس از درز شایعات متعدد پیرامون گوشی موتورولا P30 سرانجام امروز شاهد رونمایی رسمی از این محصول خوش ساخت بودیم؛ اسمارت‌فونی که با طراحی الهام گرفته از آی‌فون X آمده تا اوضاع موتورولا را در بازار موبایل بهبود ببخشد.

از وقتی که موتورولا توسط کمپانی چینی لنوو خریداری شد هرگز نتوانست آن‌طور که باید و شاید در کشور چین که به عنوان بزرگ‌ترین بازار اسمارت‌فون در جهان شناخته می‌شود، مورد توجه واقع شود و نظر مردم را به خود جلب کند. اما ظاهرا قرار است موتورولا تغییری در این روند ایجاد کند که شروع آن با عرضه گوشی‌های موتو Z3 و موتو E5 پلاس در این کشور بوده و امروز نیز با معرفی موتورولا P30 ادامه یافته است. برخلاف اخبار قبلی تا بدین لحظه هیچ اثری از موتورولا P30 نوت و یا P30 پلی مشاهده نشده اما مورد انتظارترین عضو این خانواده رخ نشان داده است. البته موتورولا P30 نامی است که در حال حاضر به این گجت هوشمند در چین اطلاق شده و پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه این محصول در بازارهای دیگر نام آن به موتو P30 و یا موتورولا وان پاور (One Power) تغییر کند.

در حالی‌که قرار است فروش گوشی پرچمدار موتو Z3 از امروز در کشور چین آغاز شود، موتورولا تاریخ شروع عرضه این گوشی را برابر با 15 سپتامبر یعنی حدودا یک ماه دیگر در نظر گرفته است. خب وقت آن رسیده که نگاهی به دار و ندار این آقای خوش قیافه بیندازیم. طراحی این هندست به مانند آی‌فون X اپل صاف و ساده بوده و برای یک دیوایس میان‌رده کاملا ایده‌آل است. در بخش پشتی نیز دوربین متداول دوگانه به صورت عمودی در گوشه بالایی سمت چپ دیده می‌شود. کمی پایین‌تر از آن و متمایل به مرکز یک برجستگی دایره‌ای دیده می‌شود که از لوگوی موتورولا میزبانی می‌کند. البته این برجستگی بلااستفاده نمانده و چینی‌ها حسگر اثر انگشت را با آن ادغام کردند تا وظیفه قفل‌گشایی از دستگاه را به انجام برساند. بیش از همه موارد فوق، این ظاهر شیشه‌ای جذاب و درخشان پنل پشتی است که نگاه هر کاربری را به خود مجذوب می‌کند.

نمایشگر موتورولا P30 نمونه‌ای 6.2 اینچی با رزولوشن 2246 در 1080 بوده که با نسبت تصویر 19 به 9 در بدنه یک دیوایس کامپکت و 170 گرمی جای گرفته است. تراشه اسنپدراگون 636 نیروگاه این محصول بوده و با قدرتی که دارد تقریبا از پس هر کاری بر خواهد آمد. این گوشی با دو پیکربندی 4 گیگابایت رم/64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. از آن‌جایی که گجت فوق ابتدا در کشور چین عرضه می‌شود، لذا اندروید 8.0 اوریو واقع در آن به وسیله رابط کاربری ZUI 4.0 همراهی می‌شود اما پس از آن‌که موتورولا P30 به عنوان عضوی از پروژه اندروید وان راهی بازارهای جهانی شود، به همراه اندروید خام و بدون هرگونه دستکاری به دست کاربران خواهد رسید. یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی نیز قرار است تامین کننده انرژی اسمارت‌فون جدید موتورولا باشد.

دوربین دوگانه موتورولا P30 شامل دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز نمونه‌ای 12 مگاپیکسلی به شمار می‌شود. از قابلیت‌های دوربین سلفی این دیوایس، بهره‌مندی از فناوری تشخیص چهره است که زمینه را برای بازگشایی قفل دستگاه فراهم می‌آورد. اما موردی در این دیوایس حضور دارد که از دوربین دوگانه و سلفی گرفته تا مدیریت حافظه رم، مصرف انرژی، افزایش قدرت CPU و GPU، همه و همه را به طور هوشمندانه بهینه می‌کند. منظور ما در حقیقت فناوری هوش مصنوعی (artificial intelligence or AI) موجود در موتورولا P30 است که آن را به وفور می‌توان در تبلیغات رسمی این دستگاه مشاهده کرد.

موتورولا P30 در سه رنگ جذاب bright black ،ice jade white و Aurora عرضه خواهد شد که این مورد سومی دقیقا همان ترکیبی است که پیش از این شاهد به‌کارگیری از آن در گوشی‌های سری P20 هواوی بودیم. در حال حاضر برای نسخه 64 گیگابایتی قیمت 303 دلار و برای نسخه 128 گیگابایتی نیز قیمتی معادل 360 دلار در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH