محققین در حال ساخت اپلیکیشنی هستند که می‌تواند شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند را تا ۲۵ درصد افزایش دهد!

ذخیره کردن عمر باتری موضوعی بوده که شرکت‌های متعددی راهکارهای مختلفی را برای آن ارایه کرده‌اند. اما این کار اغلب به قیمت فدا کردن عملکرد و کارآیی دستگاه تمام شده است. با این وجود، گویا محققینی در دانشگاه واترلو کانادا به‌دنبال تهیه اپلیکیشنی هستند تا بدون تاثیرگذاری بر عملکرد گوشی، عمر باتری آن را افزایش دهد.

این برنامه بیشتر برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده و دلیل آن، امکان استفاده از ویژگی چند پنجره‌ اندروید است. نحوه کار آن به‌طور ساده به این صورت است که هرگاه اپلیکیشن‌هایی از طریق مالتی ویندو باز باشند، برنامه سعی خواهد کرد تا سطح روشنایی اپ‌های غیرضرور را کاهش دهد؛ این امر به نوبه خود به کاهش میزان مصرف باتری منجر خواهد شد.

به گفته دکتر Kshirasagar Naik، از اساتید دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه واترلو:

ما برنامه‌‌ای را توسعه داده‌ایم که کاربران می‌توانند آن را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده و از آن برای کاهش روشنایی اپلیکیشن‌ها استفاده نمایند. بنابراین زمانی که شما در حال کار با یک برنامه خاص هستید، روشنایی سایر پنجره‌ها پایین آورده می‌شود تا مصرف انرژی دستگاه کاهش یابد.

براساس آزمایشی که این پژوهشگران بر روی ۲۰۰ گوشی هوشمند انجام داده‌اند، متوجه شدند که برنامه مذکور قادر است تا حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ درصد عمر باتری را افزایش دهد. متاسفانه اپلیکیشن جدید فعلا در دسترس عموم قرار نداشته و محدودیت‌هایی هم در استفاده از آن وجود دارد، به‌طوریکه تنها بر روی دستگاه‌های OLED کار می‌کند و با مدل‌های LCD سازگار نیست.

با‌ این‌حال، به نظر می‌رسد که قابلیت جالبی خواهد بود و ممکن است که در آینده، گوگل و سایر شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون هم از آن بر روی هندست‌ها بهره بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH