اپلیکیشن جیمیل

قابلیت لغو کردن ایمیل‌های ارسال شده به نسخه اندرویدی نرم‌افزار جی‌میل افزوده شد

چندی بعد از آن‌که کمپانی گوگل قابلیت لغو کردن ارسال ایمیل را به نسخه دسکتاپ نرم‌افزار جی‌میل اضافه کرد، حالا این ویژگی راه خود را به نسخه اندرویدی این اپلیکیشن باز کرده و به‌روزرسانی اخیر این نرم‌افزار قابلیت کاربردی فوق را به آن افزوده است.

گاهی اوقات عجله کردن برای ارسال ایمیل باعث می‌شود که از جزئیات مهم و مشخصی گذر کنیم. گاهی هم پیش می‌آید که فراموش می‌کنیم فرد خاصی را به ایمیل خود اضافه کنیم و یا اصلا آن را به فرد دیگری ارسال کنیم که واقعا شرم‌آور و البته فاجعه‌بار است. چندی پیش گوگل راه حلی برای این مشکل ارایه کرد که به موجب آن کاربران نسخه دسکتاپ جی‌میل قادر بودند ایمیل‌های ارسالی را لغو و از تحویل آن جلوگیری کنند. حال اگر کاربر نسخه اندرویدی نرم افزار جی‌میل هستید، خبر خوبی برایتان داریم.

مطابق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن اندرویدی جی‌میل، از این پس کاربران این پلتفرم نیز می‌توانند پیام‌های ارسالی خود را لغو کنند. نحوه عملکرد این قابلیت نیز مشابه آن‌چه است که تاکنون در دسترس کاربران نسخه دسکتاپ قرار داشت. به این ترتیب که به محض ارسال یک ایمیل، کاربر چند ثانیه فرصت دارد تا گزینه Undo را انتخاب کرده و موجب فراخوانی ایمیل مذکور و لغو ارسال آن شود.

علی‌رغم این‌که قابلیت مورد نظر از چندی پیش تاکنون در دسترس کاربران نسخه دسکتاپ جی‌میل قرار داشت، اما این‌که چرا عرضه آن برای اندرویدی‌ها تا به این حد طول کشیده به خودی خود امری عجیب است. با این حال ترجیح می‌دهیم با این قضیه کنار بیاییم و بپذیریم که دیر عرضه شدن این قابلیت بهتر از عرضه نشدن آن بوده است! کاربران نسخه اندرویدی این اپلیکیشن برای بهره‌مندی از ویژگی لغو ارسال پیام‌ها می‌بایستی نرم‌افزار جی‌میل خود را به‌روزرسانی کرده و نسخه 8.7 آن را دریافت کنند.

البته با توجه به تست‌هایی که وب‌سایت Android Police انجام داده، به نظر می‌رسد که قابلیت فوق تنها در برخی موارد در دسترس کاربران قرار دارد و ممکن است تلاش‌های بی‌شمار برخی کاربران برای دستیابی به آن بی‌نتیجه بماند. با این اوصاف هنوز نمی‌توان به قابلیت جدید جی‌میل امید داشت، تا وقتی که گوگل اقدامی کرده و کنترل برخی چیزها را در دست بگیرد. متاسفانه تا به این لحظه درخصوص زمان عرضه این قابلیت برای کاربران نسخه iOS اطلاعاتی منتشر نشده است. با این حال از آن‌جا که تمایل به اشتراک‌گذاری قابلیت‌ها در نسخه‌های اندروید و iOS نرم‌افزار جی‌میل همواره وجود داشته است، لذا تنها بحث پیش رو زمان عرضه آن بوده که پیش‌بینی می‌شود آینده‌ای نه‌چندان دور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH