هوآوی P Smart Plus

بررسی اولیه هواوی P اسمارت پلاس؛ پرچم‌دار میان‌رده‌ها!

در طول یک سال اسمارت فون‌های بسیاری به بازار عرضه می‌شوند و هریک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. هوآوی جز برندهای برتر این صنعت محسوب می‌شود و سالانه از پرچم‌داران، میان‌رده‌ها و اقتصادی‌های خود پرده برمی‌دارد. هوآوی P Smart Plus یکی از دیوایس‌های شرکت است که با ظاهری مثل پرچم‌داران و باطنی مانند میان‌رده‌ها به بازار عرضه شده. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این گوشی بیندازیم.


دیزاین

هوآوی P Smart Plus

طراحی تنها چیزی‌ست که در نگاه اول اهمیت دارد. برای همین سازندگان این بخش را جدی می‌گیرند و سعی می‌کنند محصول‌شان با ترندهای روز همراه باشد. اگر بخواهیم یکی از مدل‌های مدرن بازار را نام ببریم، باید حتما هوآوی P Smart Plus را مثال بزنیم. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که هنگام لمس حس خوشایندی به کاربر منتقل می‌کند. البته این طراحی مشکلاتی را نیز به همراه دارد. بدنه شیشه‌ای باعث شده تا اسمارت فون به سرعت جذابیت خودش را از دست بدهد. در واقع سطح جلویی و پشتی استعداد زیادی در جذب چربی انگشت دست دارند و همین پاشنه آشیل آن‌هاست. اگر هم به این موضوع حساس باشید، باید همیشه وقت زیادی را برای تمیز کردن موبایل خود تلف کنید. در سطح جلویی حاشیه‌های اندکی به چشم می‌خورند که تماشای فیلم و تجربه بازی‌ها را در هوآوی P Smart Plus لذت‌بخش‌تر می‌کنند. هم‌چنین شاهد یک ناچ هستیم که سنسورها، دوربین و اسپیکر را میزبانی می‌کند. وجود چنین المانی از حاشیه‌های اطراف دیسپلی کاسته و ظاهری مدرن را برای محصول چینی رقم زده است. در قاب پشت همان عناصر تکراری دیگر گوشی‌های ۲۰۱۸ هوآوی قرار گرفته‌اند. ماژول دوربین دوگانه، فلاش و… با این‌که این طراحی بسیار جذاب و چشم‌گیر است، ولی تکراری بودن آن برای کاربران زیاد خوشایند نیست و شاید از خرید این مدل صرف‌نظر کنند.

دیسپلی

هوآوی P Smart Plus

در قاب جلویی نمایشگری درخشان قرار گرفته که با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ تصاویر را به نمایش می‌‌گذارد. این نسبت هوآوی P Smart Plus را خوش‌دست‌تر می‌کند و به تولیدکننده این امکان را داده تا صفحه‌ای غول‌پیکر را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد. در نتیجه گوشی (به رغم نمایشگری ۶.۳ اینچی) به راحتی قابل حمل و نقل است و در مکان‌های کوچک قرار می‌گیرد. رزولوشن دستگاه در سطح قابل قبولی قرار دارد و پیکسل‌ها را از دید شما پنهان می‌سازد. پس فیلم‌ها و اپلیکیشن‌ها با جزئیات فراوان پخش شده و برای مثال گوشه‌های تیزی در تصویر نمی‌بینید. متاسفانه فن‌آوری ساخت از نوع ال‌سی‌دی است و برای همین نمایشگر این مدل با بعضی از رقیبان مجهز به دیسپلی اولد قابل مقایسه نیست. در ال‌سی‌دی‌ها شاهد کنتراست، روشنایی سطح بالا و رنگ‌های زیبا نیستیم و برخلاف اولدها، محتواها با رنگ‌آمیزی سرزنده و به‌طور هیجان‌انگیز اجرا نمی‌شوند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هوآوی P Smart Plus

بی‌تردید ظاهر هوآوی P Smart Plus شبیه پرچم‌داران است. اما این موضوع برای پردازنده دستگاه صدق نمی‌کند. سازنده از یک چیپست میان‌رده اختصاصی بهره برده تا این مدل بتواند از پس کارهای روزمره بربیاید. اعمال مثل گشتن در شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و جست‌و‌جو در اینترنت با سرعت انجام گرفته و با لگی مواجه نخواهید شد. از نظر مموری، هوآوی P اسمارت پلاس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تولیدکننده چینی این گوشی را در سه مدل به بازار ارایه نموده. یکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت رم. دیگری با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم. در صورت خرید مدل گران‌تر نیز ۶۴ گیگابایت فضای داخلی در کنار ۶ گیگابایت حافظه اجرایی نصیب‌تان می‌شود. اگر برای‌تان مقدار حافظه داخلی اهمیت دارد، فرقی نمی‌کند کدام مدل را بخرید، در تمامی نسخه‌ها می‌توانید از کارت میکرو‌ اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت بهره ببرید.

هوآوی P Smart Plus اندروید ۸.۱ به همراه EMUI را همراهی می‌کند که ظاهر جدیدی از اندروید را عرضه می‌کنند. قابلیت‌های فراوانی برای‌تان تدارک دیده شده تا کارها سریع‌تر انجام شوند. ضمنا طراحی زیباتر شده و شاهد استفاده گسترده از المان‌های دیزاین مدرن در رابط کاربری اختصاصی هوآوی هستیم.

دوربین

هوآوی P Smart Plus

اگر خوره سلفی هستید و می‌خواهید عکس‌های جذابی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، حتما به فکر خرید این گوشی باشید. دو دوربین ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی در قاب جلو قرار گرفته‌اند که چهره شما را با جزئیات فراوان و با نهایت کیفیت ثبت می‌کنند. گفتنی‌ست با کمک این سنسورها قادر به عکس‌برداری پرتره با کیفیت مطلوب هستید. قابلت اچ‌دی‌آر هم برای‌تان در نظر گرفته شده تا نقاط تاریک عکس روشن شده و تصاویر بهبود یابند. گذشته از این، کیفیت فیلم‌برداری نیز مطرح است. مثل دوربین سطح پشتی، می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن فول اچ‌دی ثبت کنید. در نتیجه تماس‌های تصویری‌تان با کیفیتی سطح بالا انجام می‌شوند و قرارهای اسکایپی‌تان نیز با کیفیتی راضی‌کننده صورت می‌گیرند.

در قاب پشت هم دو لنز ۱۶ و ۲مگاپیکسلی به چشم می‌خورند. با کمک این دوربین‌ها می‌‌توانید با سرعتی رضایت‌بخش و کیفیت قابل قبول از محیط اطراف خود عکس بگیرید و هم‌چنین عکس‌برداری پرتره نیز ممکن شده است. فلاش ال‌ای‌دی نیز در کنار دوربین‌ها تعبیه گشته تا حتی در شرایط تاریک، روند عکاسی متوقف نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH