چگونه در خیابان عکس‌های خاص و متفاوتی بگیریم؟!

عکاسی خیابانی یکی از انواع هیجان‌انگیز عکاسی است که بسیاری از مردم به این سبک علاقه‌مند هستند. هرچند که به این سبک معانی متفاوتی نسبت داده می‌شود، اما شاید به بیان آسان‌تر، این نوع عکاسی هنر گرفتن عکسی ساده از زندگی و مردم است. عکاسی خیابانی تنها در خیابان نیست؛ بلکه شامل تمام محیط اطراف ما می‌شود و همه زندگی را در بر می‌گیرد.

در این ژانر عکاسی، شما می‌توانید عکس‌هایی را ثبت کنید که نمایشگر زندگی روزمره مردم جهان است. ما در اینجا 6 روش برای کمک کردن به افزایش کیفیت عکس‌های خیابانی‌تان معرفی می‌کنیم. قطعا شما هم با تکرار و تمرین می‌توانید یک عکاس حرفه‌ای در این سبک شوید.

شماره یک: همه‌جا را قشنگ دور بزنید و بررسی کنید!

آیا تابه‌حال برای گرفتن عکس تصادفی از مردم در محیط عمومی به ‌سختی افتاده‌اید؟

بهترین روش این است که با مردم آشنا شوید؛ راه بروید و با محیط اطراف خود راحت باشید. چیزهای متنوع و جذاب نزدیک خود را (شامل زندگی روزمره مردم) بررسی کنید. زمانی که در محیطی عکسی را گرفتید، کار را تمام نکنید! حرکت کنید و از مکان‌های دیگر و جاهایی که شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند نیز عکس بگیرید.

شماره دو: در محیط‌های شلوغ عکس بگیرید.

قسمت مهم و اصلی عکاسی خیابانی، نمایش و نشان دادن زندگی عادی و مشغله‌های روزمره انسان‌هاست؛ گرفتن عکس از مردم و زندگی روزانه‌شان در محیط‌های شلوغ، می‌تواند حس بسیار جالبی برای شما و برای بینندگان عکس‌های‌تان داشته باشد.

عکس گرفتن از زندگی اطراف ما در محیط‌های متفاوت می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. قطعا ممکن است که گرفتن عکس از مردم در فضاهای شلوغ باعث احساس ناراحتی‌تان شود، ولی پس‌ از آنکه توانستید خود را با این نوع محیط‌ها عادت دهید، قطعا عکس‌های باارزشی ثبت خواهید کرد.

از یک بازار شلوغ گرفته تا یک صحنه پرهیاهوی ورزشی، همه این مکان‌ها می‌توانند طیف بزرگی از فضاهای شلوغ مناسب برای گرفتن عکس‌های خیابانی باشند.

هر زمان که به تعطیلات آخر هفته یا مثلا دیدن بعضی از دوستان در محل‌های شلوغ رفتید، حتما در آنجا گرفتن عکس از محیط شلوغ را تمرین کنید.

شماره سه: از مردم در خیابان عکس بگیرید!

عکاسی خیابانی می‌تواند حالت‌های مختلفی از احساسات مردم در لحظات جالب در تمام موقعیت‌ها (مانند یک اتفاق روزمره) را ثبت کند. برای بهتر شدن عکس خیابانی خود، تلاش کنید صحنه‌هایی با حالات و برخوردهای متفاوت، از جمله شادی و شوخی را به ثبت برسانید.

شماره چهار: رنگ را در نظر بگیرید!

عکس‌های سیاه‌وسفید خیابانی، در بین عکاسان بسیار زیبا و متداول هستند. بنابراین تأکید بر نور، سایه و فرم بسیار بااهمیت خواهد بود. عکس‌های سیاه‌وسفید می‌توانند قسمت‌های مهم و چارچوب‌های بااهمیت عکس را زیبا و دقیق به تصویر بکشند. عکس سیاه‌وسفید، دید وسیعی به ما می‌دهد؛ من قطعا شما را به گرفتن این نوع عکس ترغیب می‌کنم.

رنگ می‌تواند یک عنصر بصری در سنجیدن لایه‌های متفاوت اجسام باشد و مزیت مهمی به شمار آید. همچنین رنگ می‌تواند باعث دید صادقانه به دنیا و برخورد صادق‌تر برای چگونگی دیدن جهان شود. توجه کنید که درخشش ساختمان‌ها یا چراغ‌های خیابانی می‌تواند به کیفیت عکس‌های شما کمک کند.

هنرهای خیابانی و گرافیتی (طرح‌های نقاشی روی دیوار) جنبه دیگری است که با دادن طراوت به عکس‌های خیابانی شما، کیفیت آنها را افزایش می‌دهد.

شماره پنج: در لحظه عکس بگیرید!

یک ویژگی مهم عکس خیابانی آنی بودن و لحظه‌ای بودن آن است. هرچه این مدل عکس، بیشتر لحظه‌ای و آنی گرفته شود؛ بهتر خواهد بود. عکاسی خیابانی برخلاف انواع دیگر عکاسی‌هاست (مانند عکس از منظره و طبیعت) که در آنها عموما عکاس از قبل محیط و فضا را جهت گرفتن یک عکس مناسب آماده می‌کند.

گرفتن عکس لحظه‌ای می‌تواند لحظات جذاب روزانه را نمایش دهد. از لحظه خروج شما از خانه تا انتهای روز، پر از لحظه حساس و زیباست، بنابراین در لحظه عکس گرفتن را تمرین کنید.

گرفتن این مدل عکس اصلا قابل تدریس و بیان نیست، چون ارتباط مستقیمی با شهود و غریزه انسانی دارد. تمرین کنید تا راهی برای پیشرفت این دانش به دست بیاورید. حتما به خودتان اجازه دهید که آزادانه عکس‌های جالب از دنیای اطرافتان و زندگی هرروزتان بگیرید.

شماره شش: در زمان رویدادها عکس بگیرید!

رویدادهای محلی، مکان‌های بزرگی برای عکاسی خیابانی هستند. در آخر لازم است که به رویدادهایی مانند یک مسابقه ورزشی، یک جشن خیابانی به همراه فعالیت‌های هیجان‌انگیز و یا یک جشنواره سالیانه توجه کنید؛ شما در این زمان‌ها می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبایی از شرکت‌کنندگان بگیرید.

جشنواره‌ها و فستیوال‌ها می‌توانند ایده‌های بزرگی را برای گرفتن عکس‌های خیابانی به شما بدهند و فرصتی بسیار مناسب برای گرفتن عکس‌های رژه‌های خیابانی، اجراکنندگان در آنجا و پرتره‌هایی از شخصیت‌های جالب (و شاید مشهور) در آن محل ایجاد کنند.

اگر جشن یا فستیوالی در نزدیکی شما برگزار می‌شود، حتما به آن محل بروید و موردهای جالبی برای عکاسی پیدا کنید و این راهکارها را تمرین و امتحان کنید.

نتیجه‌گیری

اکنون وقت آن رسیده است که به خیابان بروید و دوربین خود را آماده کنید تا از اشخاص، رویدادها و لحظه‌های مهم زندگی عکس بگیرید. تمرین خود را از همین‌ الان آغاز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH