ال‌جی V40

مشخصات کامل گوشی ال‌جی V40: پرچمدار کره‌ای‌ها با پنج دوربین به شما چشمک می‌زند!

این چند روز چشم به راه بودیم تا در طی برگزاری نمایشگاه IFA 2018 شاهد معرفی گوشی ال‌جی V40 باشیم اما متاسفانه برخلاف انتظاراتی که داشتیم، این اتفاق رخ نداد. اگر خاطرتان باشد سال گذشته گوشی پرچمدار ال‌جی V30 در همین نمایشگاه معرفی شد. با این حال اطلاعات موثقی درخصوص هندست مورد نظر ما به‌دست آمده که تصویری روشن از مشخصات آن را برای ما تداعی می‌کند.

طبق گفته‌های یکی از منابع موثق و نزدیک به این کمپانی کره‌ای، شرکت ال‌جی در نظر دارد تا پرچمدار جدید سری V را به‌زودی معرفی کند. ال‌جی برای قدرتمندتر کردن دیوایس جدید خود و برای آن‌که یارای رقابت با حریفان خود را داشته باشد، ناچار به استفاده از حربه‌هایی شده تا نقطه قوتی در مقابل رقبای پر توانش باشد. یکی از ترفندهای ال‌جی، استفاده از پنج دوربین برای گوشی ال‌جی V40 بوده که سه‌تای آن در قاب پشتی واقع بوده و دو تای دیگر نیز به عنوان دوربین سلفی عمل خواهند کرد. سنسور اصلی دوربین سه‌گانه پشتی رزولوشنی 12 مگاپیکسلی داشته و با پیکسل‌هایی به اندازه 1.4 میکرون، دیافراگمی با گشودگی f/1.5 را پیش روی خود می‌بیند.

سنسور دوم نیز نمونه‌ای 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1 میکرو متر است که پشت لنزی با اپرچر f/1.9 قرار گرفته است و نهایتا سنسور سوم این مجموعه که با رزولوشن 12 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1 میکرونی، دیافراگمی بسته‌تر با ضریب f/2.4 دارد تا در شرایط نوری بسیار قوی بتواند تعدیل کننده نور ورودی به سنسورها باشد. خوشبختانه حضور لنزهای تله‌فوتو و زاویه باز در این مجموعه امکان ثبت تصاویر با زوم اپتیکال دو برابری و عملکرد هوشمندانه را ممکن ساخته است. ال‌جی در این محصول قصد داشته تا تجربه عکس‌برداری بی‌نظیری برای کاربران فراهم کند؛ به همین دلیل دوربین سلفی این گجت را نیز به دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی مجهز کرده تا گوشی ال‌جی V40 باب میل سلفی بگیران باشد.

ال‌جی قصد ندارد که از دیگر جنبه‌های کاربردی پرچمدارش غافل بماند؛ بنابراین تلاش کرده تا ضمن رفع نقاط ضعف نمونه‌های گذشته، نقاط قوت محصولات پرچمدار خود هم‌چون سیستم صوتی را نیز بیش از پیش کارآمدتر و قدرتمندتر کند. در همین راستا، منبع اطلاعاتی ما خبر داده که در گوشی ال‌جی V40 شاهد حضور چهار داک صوتی و اسپیکرهای استریو بوم‌باکس خواهیم بود. با توجه به توان و کیفیت صدای بالایی که تک اسپیکر موجود در گوشی ال‌جی G7 به ارمغان آورده، حال تصور کنید که اسپیکرهای بوم‌باکس چه قدرت و کیفیتی داشته و توانایی انجام چه کارهایی را دارند. بخش سیستم صوتی پرچمداران سری V به‌مانند گذشته قطعا یکی از مولفه‌های برتر آن‌ها در مقابل رقبا خواهد بود.

در بخش پردازش نیز مطابق انتظار شاهد حضور تراشه اسنپدراگون 845 با چهار هسته قدرتمند 2.8 گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی در دیوایس مورد نظرمان خواهیم بود که به وسیله 6 گیگابایت رم همراهی می‌شود تا دستورات کاربر و اجرای اپلیکیشن‌ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود. به منظور فراهم کردن فضای ذخیره سازی اطلاعات نیز 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده تا کاربر نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشد. همانند گوشی ال‌جی V30، این‌جا هم یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی حضور خواهد داشت تا وظیفه تامین انرژی این دستگاه را عهده‌دار باشد.

البته با دیدن این عدد یک سوال پیش می‌آید و آن هم این است که آیا این باتری می‌تواند پاسخ‌گوی انرژی مورد نیاز نمایشگری 6.4 اینچی از نوع P-OLED باشد که رزولوشن +QHD و نسبت تصویر 19.5 به 9 دارد؟ پاسخ این سوال بستگی به بهینه‌سازی‌هایی دارد که همگی به صورت سطح نرم‌افزاری در گوشی ال‌جی V40 اعمال خواهد شد. در دل سوال ما نیز یک نکته نهفته بود و آن هم نسبت تصویر غیرمعقولی است که نوید حضور برش ناچ در بالای نمایشگر این گوشی پرچمدار را می‌دهد. این یعنی باز هم شاهد رونمایی از محصول دیگری با طراحی ناچ استایل خواهیم بود که این‌بار سازنده آن کمپانی مطرح کره‌ای ال‌جی است.

ما هنوز نمی‌دانیم که ال‌جی V40 با اندروید 8.1 اوریو عرضه خواهد شد یا این‌که توسط اندروید 9 پای هدایت می‌شود (متاسفانه منبع اطلاعاتی این مطلب در این مورد چیزی اعلام نکرده) اما می‌دانیم که سوگولی جدید چشم بادامی‌ها به لطف دریافت تاییدیه استاندارد IP68، در مقابل گرد و غبار و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. نهایتا باید اشاره کنیم که این هندست 169 گرمی نسبت به نسل قبلی خود از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر شده و حالا 158.7 میلی‌متر درازا، 75.8 میلی‌متر عرض و 7.79 میلی‌متر ضخامت دارد. با توجه به همه آن‌چه که در این مقاله دیدیم، گوشی ال‌جی V40 را می‌توان محصولی به منظور تمرکز بر روی بخش مالتی‌مدیا دانست. آیا شما هم مثل ما منتظر طوفان ال‌جی در اواخر فصل تابستان هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH