افزایش قیمت خودرو و میزان آن رسما تایید شد!

خبر افزایش قیمت خودرو صبح دیروز در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید ولی ساعاتی بعد وزارت صنعت در اطلاعیه ‌ای رسما آن را تکذیب کرد اما نمایندگان مجلس عصر دیروز طی جلسه‌ای تمام بافته‌های این وزارت‌خانه را پنبه کرده و نه تنها افزایش قیمت خودرو را رسمی کردند بلکه شورای رقابت را نیز از روند قیمت‌گذاری حذف نمودند!

به گزارش آی‌تی‌رسان، داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس یکی از نمایندگانی است که مدعی شده عصر روز گذشته در جلسه‌ای که بین مجلس و خودروسازان برقرار شده است، توافق بر روی افزایش قیمت 20 تا 25 درصد انجام شده و از امروز بر تمامی پیش فروش‌ها اعمال خواهد شد.

این ادعا در حالی است که وزارت صنعت بارها اعلام کرده که افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان تنها همانی است که شورای رقابت در خرداد ماه اعلام کرده و این افزایش قیمت صرفا از طریق شورای رقابت قابل اعمال خواهد بود ولی نمایندگان مصرانه بر ادعای خود پافشاری می‌کنند و گویا مجوز رسمی از سوی آن‌ها به خودروسازان اعطا شده است!

البته گفتنی است که دلیل عدم افزایش قیمت توسط شورای رقابت و تعلل این شورا نرخ تورمی است که باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود تا مبنای تصمیم گیری قرار گرفته و نرخ افزایش قیمت این شرکت‌ها اعلام گردد. داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه‌ای با رسانه‌های اقتصادی گفت که این خبر موثق و قطعی است و به زودی از طریق تحویل خودروهای پیش فروش شده عملا به گوش رسانه‌ها و مردم خواهد رسید.

داریوش اسماعیلی همچنین پا را فراتر از این خبر گذاشته و اعلام کرده است که نه تنها قیمت‌گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط مجلس انجام شده بلکه شورای رقابت به طور کلی از روند قیمت گذاری محصولات این شرکتها کنار گذاشته شده است و از این به بعد این شورا دخالتی در روند کار خودروسازان نخواهد داشت!

قابل ذکر است که این افزایش قیمت در حالی انجام می‌شود که از امروز پیش فروش نقدی محصولات سایپا در حال انجام بوده و مشتریان به خیال قیمت‌های قبلی در حال ثبت نام بوده و چندین هزار نفر در همان دقایق اول به این سایت مراجعه کردند بدون آنکه از تصمیم‌های پشت پرده سایپا و مجلسی‌ها با خبر باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH