پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

بسیاری از خریداران برای فعال سازی رجیستری گوشی مسافری مشکل دارند و سوالاتی مطرح می‌کنند که در این مطلب به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

طرح رجیستری موبایل یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت ارتباطات بود که پس از ده سال سرانجام در سال 96 اجرایی شد و توانست تاثیر قابل توجهی در وضعیت قاچاق تلفن‌های همراه داشته باشد، بر اساس آمار با اجرای طرح رجیستری چیزی در حدود 80 درصد واردات گوشی به سمت مبادی قانونی هدایت شد. رجیستری گوشی در مبادی ورودی اتفاق می‌افتد و خریداران صرفا باید پس از خرید تلفن همراه، گوشی رجیستر شده خود را فعال کنند، اما بسیاری برای فعال سازی رجیستری موبایل خود با مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات مربوط به طرح رجیستری عموما به بخش فعال‌سازی سیم‌کارت برروی گوشی مربوط است، در طرح رجیستری خریداران باید گوشی خود را در سامانه همتا ثبت و پیامک فعال‌سازی را دریافت کنند که گاها فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری با مشکل مواجه می‌شود. بخش دیگری از سوالات مربوط به شرایط رجیستری گوشی مسافری و هزینه رجیستری موبایل است که در ادامه به تمامی آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

با توجه به دیدگاه‌های دریافت شده از کاربران در مطالب مربوط به طرح رجیستری در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا در این مطلب به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما بپردازیم.

لازم به ذکر است اگر به سوالی پیرامون این طرح برخورد کردید که در این مقاله و مقالات دیگر ما نبود لطفا ابتدا مارا در اینستاگرام فالو کرده و سپس از طریق دایرکت مطرح کنید تا پاسخ دهیم. به دلیل واضح بودن سوالات و پاسخ‌ها، سوالات کاربران عینا تکرار و پاسخ به صورت کوتاه در ادامه خواهد آمد:

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری آیفون 14

به دلیل شرایط به وجود آمده در خصوص گوشی‌های آیفون 14 و عدم رجیستی این مدل‌ها سوالات متعددی در ذهن کاربران ایجاد شده سات که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

1- آیا سری آیفون 14 رجیستری می‌شود؟

پاسخ: براسا بخشنامه گمرک در حال حاضر، خیر

2- آیا از آیفون 14 رجیستری نشده می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ: در زمان نگارش این مقاله چنین امکانی برای گوشی‌های مسافری محیا شده است. در واقع گوشی‌های مسافری وارد شده تا یک ماه بدون مشکل و قطعی آنتن قابل استفاده هستند، این زمان برای گوشی‌های آیفون 14 مسافری نیز فعال شده و پس از پایان یک ماه، زمان آن تمدید شده است. یعنی در حال حاضر مدل‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند تا زمان اعلام رجیستری رسمی قابل استفاده هستند اما در زمان آغاز رجیستری این گوشی‌ها، فرد مسافر باید اطلاعات کامل گوشی را در سامانه تجارت وارد کرده و نسبت به رجیستری قانونی گوشی اقدام کند. طبیعتا در این حال مدل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، رجیستر نشده و آنتن آن‌ها قطع می‌شود.

اما ادامه این مطلب به دو بخش تقسیم می‌شود، 1- مشکل طرح رجیستری برای گوشی های مسافری 2- سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

 

سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

1- چند گوشی می‌توان به صورت مسافری به کشور وارد کرد؟

پاسخ: در هر سال شمسی تنها می‌توانید یک گوشی به شکل مسافری رجیستری کنید.

2- در یک سال شمسی نمی‌توان در دو سفر خارجی، هر بار یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کنم؟

پاسخ: خیر، به عنوان مثال اگر شما در سال 1401 یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کرده‌اید، تا ابتدای فرورودین سال 1402 نمی‌توانید هیچ گوشی دیگری به صورت مسافری رجیستر کنید.

3- آیا رجیستری کردن گوشی به شکل مسافری مشکل است؟ چگونه گوشی خود را در طرح رجیستری فعال کنم؟

پاسخ: روش کلی آن است که ابتدا در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به نمایندگان گمرک بدهید و سپس اطلاعات لازم را در سامانه گمرگ وارد کنید و با پرداخت حق ورودی، گوشی شما رجیستر می‌شود، اما در مطالب زیر به طور کامل روش رجیستری کردن گوشی‌های آیفون و سامسونگ را آموزش داده‌ایم.

4- مسافری داریم که یک گوشی برای من هدیه آورده، آیا می‌تواند آن گوشی را به نام من رجیستر کند؟

پاسخ: خیر، مسافر بایدی ابتدا گوشی را با نام خود رجیستر کند و پس از فعال شدن گوشی، در سامانه همتا مالکیت گوشی را به شما انتقال دهد. ضمن اینکه مسفر شما اگر بخواهد گوشی خودش را نیز رجیستر کند، دیگر نمی‌تواند گوشی کادو را رجیستر کند، زیرا در هنگام ورود تنها امکان رجیستر کردن یک گوشی امکان پذیر است.

5- به کشور وارد شدم اما فراموش کردن در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به مامورین گمرک بدهم، چطوری این مشکل طرح رجیستری را حل کنم؟

پاسخ: طبق قانون پس از ورود به کشور دیگر امکان رجیستر کردن گوشی ورود ندارد، اما اگر با فاصله زمانی کم نسبت به زمان ورود به کشور به فرودگاه، ایستگاه قطار یا گمرک ورودی‌تان بروید، شاید مامورین گمرک راضی شوند که گوشی‌تان را رجیستر کنند.

6- گوشی دارم که رجیستر نشده، حال باید چه کنم؟

پاسخ: بهترین راه آن است که یک سفر به خارج از کشور بروید و هنگام ورود، گوشی‌تان را با اطلاعات خودتان رجیستر کنید.

7- برای من یک گوشی از خارج از کشور ارسال شده، برای فعال‌سازی آن در طرح رجیستری باید چه کاری انجام بدهم؟

پاسخ: اگر دوستان شما در خارج از کشور یک گوشی را خریداری کرده و برایتان ارسال کرده‌اند، یا خود شما مستقیما از سایت‌های چینی یا سایتی مانند آمازون یک گوشی خریداری کرده‌اید و گوشی با پست بین‌الملل‌ برای‌تان ارسال شود، اطلاعات و هزینه رجیستری توسط مامور پست هنگام تحویل کالا به شما دریافت شده و گوشی رجیستر می‌شود.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

9- هزینه رجیستری گوشی چقدر است؟

پاسخ: در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. برای محاسبه دقیق قیمت رجیستری گوشی خود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

10- رجستری گوشی‌های دست دو یا کارکرده به چه شکل است؟

پاسخ: قیمت نو آن محصول در نظر گرفته شده و سپس قیمت رجیستری محاسبه می‌شود.

11 – شخص مسافری که امسال به ایران آمده و دو هفته در کشور بوده آیا باز هم می‌تواند وارد کشور شود و یک ماه بدون رجیستر گوشی خود از سیمکارتش استفاده کند؟

پاسخ: بله، هر مسافر در هر سال شمسی می‌تواند بدون رجیستری تا یک ماه از گوشی خود استفاده کند.

12- آیا می‌توان از گوشی رجیستر نشده استفاده کرد؟

پاسخ: بله، رجیستری تنها مربوط به سیمکارت شماست، اگر گوشی رجیستری نشود، سیمکارت آن بعد از یک ماه غیرفعال شده و شما نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید یا از نت همراه استفاده کنید، اما دیگر بخش‌های گوشی به طور کامل قابل استفاده خواهد بود، همچنین می‌توانید گوشی را با وای‌‌فای به اینترنت وصل کنید.

13- برای رجیستری گوشی مسافری باید یک سیمکارت به نام فرد مسافر باشد، اگر مسافر سیمکارتی به نام خود نداشته باشد چی؟

پاسخ: ارائه شماره سیمکارت در بدو ورود به کشور الزامی نیست، به این ترتیب مسافر می‌تواند پس از وارد شدن به کشور نسبت به تهیه سیمکارت و سپس تکمیل فرایند رجیستری گوشی خود اقدام کند.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

14- پس از ورود به کشور تا چه مدت فرصت داریم تا فرایند رجیستری را از سامانه گمرک پیگیری کنیم؟

پاسخ: پس از آنکه اطلاعات اولیه در مبادی ورودی به ماموران گمرک داده شد، یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه گمرک، نسبت به تکمیل فرایند رجیستری اقدام کنید.

15-افراد کمتر از 18 سال می‌توانند گوشی رجیستری کنند؟

پاسخ: بستگی دارد، افراد زیر 18 سال نمی‌توانند سیمکارت به نام خود داشته باشند بنابراین حتی اگر در مبادی وردی اطلاعات اولیه از این افراد دریافت شود، ادامه فرایند رجیستری در سامانه گمرک ممکن نیست. به این ترتیب تنها افرادی که به شکل دانشجویی یا دانش‌آموزی سیمکارت به نام خود داشته باشند می‌توانند یک گوشی را رجیستری کنند.

16- می‌توان گوشی از یک برند ناشناس را رجیستر کرد؟

پاسخ: بله، این اتفاق در سامانه گمرک ممکن است.

17- گوشی‌های غیر هوشمند را نیز باید رجستری کنیم؟

پاسخ: بله، تمام دستگاه‌های تلفن همراه و یاتبلت سیمکارت‌خور باید رجیستر شوند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

1- آیا من باید گوشی خودم را رجیستر کنم یا فروشنده؟

پاسخ: وظیفه رجیستری گوشی بر عهده شما و فروشندگان نیست، رجیستری گوشی در گمرک و مبادی ورودی به کشور رخ می‌دهد و گوشی‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند، همان ابتدا در سامانه همتا ثبت شده و رجیستری خواهند شد.

اما پس از خرید گوشی نیاز است تا رجیستری آن فعال شود، در واقع تنها کاری که شما یا فروشنده باید انجام دهید، فعال سازی رجیستری گوشی است.

2- فعال‌سازی رجیستری گوشی هزینه دارد؟

پاسخ: خیر، فعال‌سازی رجیستری گوشی کاملا رایگان و ساده است و همه می‌توانند این‌کار را انجام دهند، بنابراین اگر فروشنده‌ای خواست برای فعال‌سازی رجیستری از شما هزینه دریافت کند، قبول نکنید، گوشی را خریداری کرده و سپس خودتان با ثبت کد گوشی در سامانه همتا، فعالش کنید. دریافت هزینه برای فعال‌سازی گوشی غیرقانونی است.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

3- روش فعال‌سازی رجیستری گوشی چگونه است؟

پاسخ: بسیاری با فعال کردن گوشی در طرح رجیستری مشکل دارند اما در واقع این کار بسیار آسان است. برای فعال‌سازی باید کد IMEI گوشی را در سامانه همتا ثبت کنید. کد IMEI گوشی بر روی یک برچسب در جعبه گوشی مشخص است، نکته مهم آن است که IMEI به تعداد درگاه‌های سیمکارت گوشی خواهد بود، یعنی یک گوشی دوسیمکارته، دو کد IMEI دارد.

بهتر است با گوشی #06#* را شماره‌گیری کنید، با این کار کد IMEI برای‌تان به نمایش در‌می‌آید. کد به نمایش درآمده را با کد موجود بر روی جعبه گوشی مطابقت دهید.

حال شماره #7777* را شماره‌گیری کنید، در صفحه به نمایش درآمده گزینه 2 یعنی فعال‌سازی را انتخاب کنید، در صفحه بعدی کد IMEI گوشی را وارد کرده و ارسال را بزنید، در صفحه جدید باید شماره موبایلی که می‌خواهید گوشی با آن فعال شود را وارد کرده و در مرحله بعد کد 6 رقمی فعال‌سازی که بر روی جعبه یا کارت گارانتی وجود دارد را وارد کنید.

در قسمت بعد اطلاعات وارد شده، یک بار به نمایش درمی‌آید، اطلاعات را چک کرده و در صورت تایید، عدد یک را ارسال کنید. در نهایت پیام فعال‌سازی گوشی برای شما ارسال می‌شود.

اگر با این روش فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری مشکل دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن همتا یا سایت این سامانه نیز این کار را انجام دهید.

4- فعال کردن سامسونگ و آیفون فرقی دارد؟

پاسخ: تفاوت خاصی وجود ندارد. دلیل جدا کردن مقالات مربوط به این بحث به دلیل عدم آشنایی کاربران برای تطبیق آموزش‌های مربوط به هر برند است. البته دسترسی به IMEI هر گوشی نیز متفاوت است.

5- آیا گوشی دو سیم‌کارته را باید دوبار فعال کنیم؟ رجیستر برای هر اسلات سیم‌کارت لازم است؟

پاسخ: برای فعال‌سازی گوشی‌های دو یا چند سیم‌کارته کافیست که کد فعال‌سازی برای اسلات اول استفاده شده و نیازی به فعال‌سازی اسلات‌های بعدی نیست. اگر پیامکی پیرامون عدم فعال‌سازی دریافت کردید وضعیت سیم کارت را در سامانه همتا چک کنید.

6- با فعال سازی گوشی این پیام برای من ارسال می‌شود” شناسه قانونی نمی‌باشد” باید چکار کنم؟

پاسخ: متاسفانه گوشی شما از به صورت قاچاق وارد شده و فروشنده بایستی گوشی را پس بگیرد. می‌توانید گوشی را به فروشنده پس داده و پول خود را دریافت کنید. اگر فروشنده از عودت پول خودداری کرد به تعزیرات شکایت کنید.

اگر گوشی مورد نظر قبل از طرح رجیستری خریداری و استفاده شده باشد نیز به پیام‌ها توجه نکنید.

7- من مدتی پیش گوشی دست دو خریداری کرده‌ام. حال وقتی سیم کارت ایرانسل را درون اسلات اول می‌اندازم آنتن دچار قطع و وصلی می‌شود ولی در اسلات دوم مشکلی ندارد، آیا مشکل از طرح رجیستری است؟

پاسخ: در طرح رجیستری دو حالت بیشتر وجود ندارد: اولا گوشی به طور قانونی وارد شده و رجیستر شده است و بدون مشکل بایستی فعال باشد. در حالت دوم اینکه گوشی قاچاق بوده و رجیستر نشده و صرفا یک‌ماه بدون مشکل فعال خواهد بود و بعد از آن به طور کلی غیرفعال می‌شود! به معنای دیگر در طرح رجیستری تعارفی وجود ندارد، اگر بنا بر قطعی باشد انجام می‌شود و قطعی مرحله‌بندی‌شده در کار نیست، پس اگر در آنتن خود دچار مشکل هستید، مشکل از طرح رجیبستری نیست.

8- من گوشی سامسونگ خریدم و از سیم یک استفاده می‌کردم چند روز پیش خواستم از سیم‌کارت دوم استفاده کنم که موقع شماره گیری پیام “در شبکه ثبت نشده است” به نمایش درآورد. برای رجیستر کردن هم کد فعال‌سازی یک بار مصرف گوشی را ندارم چکار کنم؟؟

پاسخ: مابقی اسلات‌های سیم‌کارت به تبع سیم کارت اولی فعال می‌شوند، طبق گفته مسئولین وزارت ارتباطات در گوشی‌های چند سیم کارته عملیات رجیستری صرفا برای یک اسلات انجام می‌شود و نیازی به این کار نیست که همه را فعال کنید. اما اگر گوشی شما قدیمی است و به هر شکل سیم‌کارت دوم آن فعال نشده، موقع ثبت‌نام در سامانه همتا می‌توانید هر دو سیم را فعال کنید.

9- آیا می‌توان یک گوشی رجیستری نشده خریداری کرده و بعد خودمان آن را رجیستر کنیم؟

پاسخ: خیر، گوشی که به کشور وارد شده و رجیستر نشده باشد غیرقانونی است، البته برخی از افراد به صورت غیرقانونی و با دریافت هزینه بالا، گوشی را رجیستری می‌کنند اما بهتر است به سراغ اینگونه راه حل‌ها نباشید، زیرا اعتباری به این روش‌ها نیست و ممکن است در آینده تمامی گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی در طرح رجیستری فعال شده باشند با مشکل مواجه شده یا از شبکه خارج شوند. بهتر است گوشی رجیستری شده و قانونی خریداری کنید.

10- فعال کردن گوشی دست دوم به چه صورت است؟

پاسخ: اگر گوشی رجیستر نشده باشد که بهتر است قید معامله را بزنید، اما اگر گوشی رجیستر شده باشد تنها کافی است در سامانه همتا مالک آن را تغییر دهید، اینکار باید توسط فروشنده (مالک اصلی) صورت بگیرد.

11- راه ارتباطی با سامانه گمرک در صورت برروز هرگونه مشکل چیست؟

پاسخ: برای ارتباط با سامانه گمرک و هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص رجیستری گوشی با شماره 82991-021 تماس بگیرید.

1,089 در مورد “پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری”

  1. سلام من یه گوشی طرح سامسونگ خریدم بعد فروشنده گفت ریجستر شده است من بعد از یه مدت گوشی رو ریست فکتوری کردم وقتی روشن شد پیام اومد که این گوشی در سامانه همتا ثبت نگردیده و از این تاریخ سرویس نخواهد گرفت به فروشنده گفتم این طوری شده گفت نباید ریست میکردی با این کار ریجستر گوشی پریده و باید دوباره بخری و برای هر emi پنجاه هزار میگیرم درستش میکنم خواستم بدونم این درسته باید دو باره کد ریجستری بخرم لطفا جواب بدید

        1. مجتبی مسکینی

          رجیستر کردن ارتباطی به ریست کردن گوشی و… نداره! باید سیم کارت شما به عنوان مالک گوشی در سامانه رجیستری ثبت بشه و این مورد هم دیگه حذف نمیشه!

  2. مملکت گوشی من ثبت همتا نشده دوسال هس استفاده می‌کنم اما هنوز آنتن داره همتا هم میزنه قانونی نیس و سرویس نخواهد گرفت اما آنتن داره هنوز

  3. سلام خسته نباشید بنده یه گوشی آیفون ۷ پلاس داشتم که سرقت شده الان با همون سیم کارتی که روش بود وارد سامانه همتا میشم وقتی شماره سریال گوشی رو میزنم در قسمت شماره همره .شماره همراه یکی دیگه رو میزنه

  4. سلام.حدود۸ سال پیش پدرم یه تبلت لنوو برام خرید که تا چند سال هم به اینترنت وصل می شد و هم تماس و پیامک.الان حدود۳ ساله که فقط میشه باهاش تماس گرفت و به اینترنت همراه متصل نمیشه.چیکار باید بکنم؟

  5. من گوشیمو ۴سال پیش گرفتم حالا سیم کارت جدید انداختم اما شناسایی نمیکنه حتی سیم کارت قبلیمم دیگ کارنمیکنه من فروشندشو نمیتونم پیداکنم چیزیم رو کارتن گوشی نیست که بشه درستش کرد

  6. سلام .من ی گوشی خریدم بدون ملزومات .سیمکارت ان اختم روش پیامک همتا نیومد فروشنده م تضمین کرد نمیاد .حالا امکانش هس بیاد اگه نیاد دیگه مشکلی نداره؟؟؟

  7. سلام من یک گوشی چندروز پیش خریداری کردم با گارانتی imei گوشی و جعبه یکیه اما داخل سامانه همتا زده غیر قانونی و قاچاق گارانتی گفته چندروزه دیگه ثبت میشه صبر کنید نمیدونم صبر کنم یا شکایت کنم چون کارشناسان همتا گفتن اصلا رجیستری ممکنه نشه.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام با توجه به اینکه شرکت‌ها معمولا صبر می‌کنند و چندین دستگاه رو یک‌جا برای ثبت می‌فرستند این مورد طبیعیه
      اگه دستگاه رو از جای معتبری گرفتین و به فروشنده اعتماد دارید کمی صبر کنید اوکی میشه

  8. سلام من امروز ۲گوشی نوت هشت خریدم.فروشنده واسم رجیستر نکرد.خودم تو خونه کردم.ولی کارتان های ۲گوشی باهم جابه جا شده بود و من متوجه نبودم.کدimei و کد فعال سازی ها رو هر دو رو جاذبه جا وارد کردم واسه گوشی ها.
    الان من باید چیکار کنم؟
    لطفااا راهنماییم کنید

  9. سلام من بورد گوشیم رو عوض کردم میخوام همون سریال بورد قبلی رو روش ثبت کنم تعمیر کار میگه زدم اس ام اس نمیاد این بورد ورژن اش بالاس چکار کنم.اس7ایج

  10. سلام ببخشید گوشی من کد ریجستری میخاد ولی الان1سال هستش ک کارتون گوشیم و گم کردم باید چکار کنم؟خواهشا بگید

    3
    2
  11. سلام.ما یه گوشی ایفون ۷ میخوایم بگیریم فروشنده گفت از یه گوشی خراب رجستریشو برداشتیم به این گوشی زدیم که ۱۴ روز طول میکشه مشکلی هم نداره آیا واقعا راست میگه؟من اینطوری متوجه شدم که میخواد از یه گوشی از کار افتاده رجستریشو بگیره بده به آیفون ۷.ایراد داره؟

    1. سلام.من یه گوشی از خارج اوردم ایران که اونجا رویه خط یکی از کمپانی ها قفل بوده و فقط میتونستم با استفاده از سیم اون شرکت از گوشی استفاده کنم.سوالم اینه که در ایران میتونم گوشیو ریجستر کنم و استفاده کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

  12. سلام ببخشید الان من یه گوشی دست 2 ایفون 8 میخوام بخرم اون گوشی قانونی وارد شده ولی ریجستر نشده اگه بخرمش برای این گوشی مشکلی براش پیش میاد یا نه ممنون میشم جواب بدید

  13. سلام من یه گوشی اکبند اقساطی خریدم
    دو ماهه چک بهش دادم فروشنده گفت
    گوشی رو استفاده کن بعد از اینکه چکت وصول شد
    میایی کد فعالسازی رو میزنم تا دوماهه دیگه گوشی از
    کار نمی‌افته؟؟ باید چیکار کنم لطفا ممنون میشم اگه راهنمایی کنید?

  14. سلام گوشی من قبل ریجستری شدن اینترنتش4gبوده ولی الان بعداز ریجستری Eوهرکاری میکنم ک اینترنتش 4gبش نمیش شبکه گوشی هم ک عوض میکنم کلا انتنش میره حالا من نمیدونم دیگ باید چیکارکنم؟

  15. فریدون راهبر

    سلام.آیاابتداباید سیمکارت را داخل گوشی گذاشت وبعداستعلام اصالت وریجستری راانجام داد.یا به طریق دیگرمی توان انجام داد؟

    1. سلام گوشی هواویp92ماهه ازخارج برام فرستادن ریجستر نشده چگونه ریجسترش کنم واگر نکنم گوشی چی میشه وچقدرفعال میمونه

      1. مجتبی مسکینی

        برای رجیستری به یک پاسپورت که تازه از خارج برگشته نیاز دارید
        از زمانی که سیم کارت وارد گوشی کنید به مدت یک ماه می‌تونید ازش استفاده کنید و بعد از اون از دسترس خارج میشه به این معنی که نمی‌تونید باهاش زنگ بزنید و یا از اینترنت دیتا استفاده کنید (آنتن نمیده).

  16. منم یه سوال دارم ممنون میشم جواب بدین من یه گوشی دارم که به طور موفقیت امیز ریجست شده حالا سوالم اینه ایا راهی وجود داره از طریق فروشنده گوشی از ریجست دربیاد هر نوع اگه راهی وجود داره بگین ممنون

  17. سلام
    من ۷ ماه پیش یه نوت۸ برام آوردن ولی چون به کارم نمیومد ریجستر نکردم الان میخوام ریجستر کنم سایت گمرک میزنه باید تو فورجه ۳ ماهه ریجستر میکردی ؛ یعنی الان من دیگه نمیتونم موبایل رو ریجستر کنم؟؟؟؟؟

  18. سلام ببخشید من یک گوشی خریداری کردم و فروشنده گفت گوشی را به خانه برده و صبر کنید تا کد ریجستری برایتان بیاید ولی متاسفانه کدی ارسال نشد بعد از مدتی دوباره به فروشنده مراجعه کردیم و ایشان گفتند سیمکارت را بر روی گوشی بندازید و مشکلی نیست ولی الان که سیمکارت را بر روی گوشی انداختیم پیامکی از همتا دریافت کردیم که گوشی شما جز گوشی های ثبت شده نیست و از تاریخ .. سرویس نخواهد گرفت الان من چی کار کنم؟

  19. سلام وقت بخیر
    من گوشی آیفون 11 خریدم و گفتن که ریجستر بشه پیام میاد و وقتی از سامانه همتا پیگیری کردم متوجه شدم برد گوشی عوض شده آیا میشه بفهمم چه زمانی تعمیر شده؟
    و اینکه زمان فعال شدن رو درسایت اپل دقیقا همون روزی زده که من گوشی رو خریدم اما در سایت همتا با یک سیمکارت دیگه قبلا فعال شده
    لطفا بگید من چی کار کنم؟

  20. سلام ببخشید اگه یه گوشی هفت هشت ماهه که ریژستر نشده و برای یه مدت کوتاهی سیم کارت روش انداختیم و از سامانه همتا پیامک ارسال شده که از این تاریخ به بعد هیچ سرویسی به این گوشی داده نخواهد شد و خودمون هم اقدام کردیم واسه ریجستر کردن البته بدون پاسپورت آیا میشه این گوشی رو ریجستر کرد و ازش استفاده کرد اگر جوابم رو بدین ممنونتون میشم

  21. سلام ببخشید اگه یه گوشی بعد از پنج ماه که الان هم دارم ازش استفاده میکنم هنوز ریجستر نشده ولی برای یه مدت کوتاه یه سیم کارت روش انداختم و از سامتنه همتا پیامک اومد که دیگر از این تاریخ به بعد سرویسی به این گوشی تعلق نمیگیرد این گوشی ایا میشه ریجستر کرد یا نه اگه میشه جواب بدین ممنون میشم

  22. با سلام من یه گوشى ایفون s6 دارم که قبل از زمان ریجسترى کردن بوده و استفاده میکنم ایا الان میتوانم گوشیم رو به خواهرم بدهم که با سیم کارتش کار کنه و احتیاج به ریجسترى نداره ، ممنونم که پاسخ من را بدهید

  23. سلام،خسته نباشید،من ی گوشی نت ۹ شیائومی خریدم،واسه فعالسازی اقدام کردم،پیام اومده گوشی قبلا با ی سیم کارت استفاده شده،چیکارکنم؟ممنون میشم راهنماییم کنین.

  24. سلام
    خسته نباشید
    من ۴روزه گوشی گرفتم ولی هنوز سیم کارتی توش انداختم
    میخواستم ببینم باید حتما رجیستریش کنم؟

  25. سلام
    من خارج از کشور هستم و به گوشی خریدم
    سیم کارت ایران انداختم
    اما هیچ است ام اسی برام نیومده
    آیا موقع برگشت به مشکل بر میخورم یا نه؟
    ممنون میشم جواب بدین
    ???

  26. آیا از گوشی های قدیمی اوراقی مثل آیفون 5 می توان گوشی های قاچاق رو جایگزین کرد و سامانه همتا را دور زد؟چطور می توان پی برد که از سریال (IMEI)گوشی اسقاط برای گوشی های مدل بالا وارداتی قاچاق استفاده شده یا نه ؟

  27. سلام. من یه گوشی آیفون اوراقی داشتم که ارزان گذاشتم برای فروش و خریدار که از صحبتش فهمیدم قصد استفاده از imei گوشی من برای گوشی آیفون خودش که قاچاقی وارد کرده بود داشت.من گوشی رو فروختم و انتقال مالکیت هم براش انجام دادم ولی چند ساعت بعد تماس گرفته میگه من گوشی تو پس میدم و انتقال مالکیت را برمی گردانم. منم گفتم با شماره سریال گوشی من برای خودت گوشی وارد کردی میگه این کارو نکردم. از کجا بدونم راست میگه؟ آیا ازش پس بگیرم دردسر نمیشه برام؟

  28. سلام. ببخشید من شوهرم واسم گوشی خریده با شماره ی خودش ریجسترش کرده الان من و شوهرم میخوایم از هم جدا شیم رفته گوشیمو غیرفعال کرده چون اول با شماره ی خودش ریجستر کرده والان شماره ی اون مالکیت گوشیمه . سیم یک گوشیم غیرفعال شده میگه چون به اسم شما نیس فعلا سیم دو کار میکنه ولی اونم همش پیام میاد که تا چند روز دیگه سرویس میده بعدش دیگه نمیده، الان من هم گوشی هم کارتونش پیشمه میخوام بدونم باید چیکار کنم که مالکیت گوشیمو پس بگیرم؟???

    1. طبق قانون امکان پذیر نیست اما شما می‌تونید با در دست گرفتن جعبه به صنف موبایل برید، شاید کمک‌تون کنند. در این ارتباط با اپراتورهای همتا هم حتما صحبت کنید

  29. سلام من میخوام یه گوشی از فروشگاه مجازی به اسم بیزاسمارت بخرم بعد تو نکات نوشته ریجستر نشده حالا اگر این گوشی رو بخرم میتونم رو سیم کارت خودم ریجستر کنم یا برای ریجستری اذیت میشم؟
    لطفا تو ایمیل هم جواب بدید.
    با تشکر از سایت خوبتون.

  30. سلام من یه گوشی سامسونگ a8 2016 دارم میخوام از کشور خارج بشم
    گوشیو خالم بهم داده
    تا حالا هم از کشور خارجش نکردم
    سیم کارتمم ایرانسله
    بنظر شما مشکلی پیش نمیاد برام
    راحت میتونم باهاش کار کنم

  31. سلام خدمت شما من الان یگوشی جدید خریدم
    ریجسترشم کردم مثلا اگه من گوشیم با شماره ۳۷۷▪▪▪0911 ریجستر کرده باشم میتونم ی سیمکارت دیگه با شماره دیگه رو تو گوشی بندازم

  32. سلام
    من دو سالپیش گوشی خریدم الان میخوام بفروشم و انتقال مالکیت بدم میگه که شماره مالک منقضی /واگذار شده حالا نمیدونم شماره چنده یا بنام کیه .زنگ میزنم به همتا میگه پسش بده. به کی پس بدم بعد از دوسال . پول لازمم شدیدا گرفتار شدم .چکار باید بکنم؟

  33. سلام من گوشیم نزدیک دوساله وارد ایران شده اما بعد یکماه کلا قطع شده …چند جا بردم برا ریجستری ولی میگن درست نمیشه باید ببری گمرگ اونجا تایید کنن و از این حرفا :(( اگه میشه کمکم کنین لطفا ممنونم

  34. مهدی سطانی

    سلام خسته نباشید من یه گوشی دارم ایفون 5 نمیدونم باکدوم سیمکارت فعالش کردم یعنی سیمکارت مالک رو ننیدونم چطور باید بدستش بیارم،؟؟؟

  35. سلام
    گوشی من ایفون سون پلاس هستش یک کان میشه من ریجستری نشده ز انتن نمیده
    گوشی رو اک خریداری کردم انها مشکلش اینه من گوشی در صورتی من رمز هم نداشته باشه خود به خود قفل میشع
    تروخدا ممکن کنید خواهش میکنم

  36. من گوشی دارم که سه ساله تاج السیدی شکسته بوداستفاده نمیشود الان یک هفتست که درستش کردم استفاده کنم که میگه گوشی غیرقانونیه وسرویس نخواهد گرفت وبعد یک ماه قطع میشه من حالا چکار کنم ؟؟؟؟؟؟خواهش مبکنم جواب بدید

  37. سلام من گوشی دست دوم از تهران میخرم و به شهرستان میفروشم الان سیم کارتی که انتقال مالکیت گوسی روشه قطع شده سامانه همتا هم خود به خود خارج شده نمیدونم واسه چی چکار باید بکنم

  38. من دوتا گوشی آیفون رجیستر نشده خریدم که یکیش مشکل داشته ، متاسفانه همونی که مشکل داشته رو رجیستر کردم و هزینه گمرکیش را هم پرداخت کردم ، چطور میتونم بدون پرداخت هزینه، تغییرش بدم و گوشی سالم رو جایگزین کنم ؟

  39. محمدرضا لشکان

    سلام من یه گوشی a10 دسته دوم از یه نفر خریدم طرف گفت سه روز دیگه بیا انتقال مالکیت و کارتن شو بهت میدم

    ولی باهم بحث کردیم و طرف دیگه پیداش نش

    من الان چجوری انتقال مالکیت بدم؟

    خواهش میکنم کمکم کنید

  40. اگه من گوشیم رو ریجستری کرده باشم بعد از مدتی استفاده بخوام گوشی رو ریست فکتوری کنم دوباره نیاز به ریجستری داره؟؟

  41. سلام خسته نباشید من گوشی ایکس اس مکس کارکرده گرفتم فروشنده همون لحضه انتقال مالکیت انجام داده و پیام از سامانه همتا اومده که ثبت قانونی شده و لی مسافریه در صورت احراز تخلف مسدود میشود از فروشنده پرسیدم گفتن مشکلی نداره
    میخواستم بپرسم بعد ها تو فروشش مشکل پیش نمیاد؟

  42. سلام و خسته نباشید ، لطفاً راهنمایى کنید . چند روز پیش یکى از بستگان بصورت زمینى مبایل افون پرو 11 GB 256 توسط یکى از دوستانشان برایم هدیه فرستادند و تازه از رجسترى مبایل با خبر شدم . لطفاً راهنمایى کنید که چه کارى باید انجام دهم که از مبایل بتونم استفاده کنم . آیا مى توانم از سهمیه خودم استفاده کنم (در ضمن تا به امروز مبایلى با پاسپورتم وارد کشور نشده است)؟ چون در این حین مبایل خودم خراب شده و به مبایل جدید نیاز دارم. ممنون از شما

  43. سلام من گوشیم شیاومی هست ده روز خریدم باید از کجا بفهمم فعال شده چه پیامکی برام میاد ممنو میشم اگه لطف کنید

  44. اگه خواسته باشم از سایتهای داخلی مثل دیجی کالا یا وب گوشی بخرم لازمه رجیستری شده بخرم یا نه؟ اگه رجیستری نخرم مشکلی پیش میاد؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. کالاهای دیجی‌کالا که معمولا به همراه کد رجیستری هست اما در کل اگر بدون رجیستری بخرید، گوشی شما پس از چند روز قطع شده و از شبکه تلفن همراه آنتن نخواهد داشت

  45. خلیل طاهری

    سلام و خسته نباشید.لطفاراهنماییم کنید.
    من چندروز پیش یه گوشی خریدم از سایت.که نوشته بود رجیستر شده.گوشی دستم رسید و هیچ کدی نداشت.سیم کارت انداختم و پیام اومد که تا بیست روز دیگه سرویس قطع میشه و به سایت فروشنده زنگ زدم و گفتن چون گوشی جدید هستش هنوز کدی ندارن و تا بیست یا بیست و پنج روز دیگه برام میفرستن کدشو.حالا اگه سرویسم قطع شد و بعدش کدفعالسازی رو برام فرستادن باز هم میشه رجیستر کرد یا بامشکل روبرو میشم و نمیشه کاریش کرد؟

  46. سلام من یک هفته گوشی‌مو روشن نکردم و متوجه شدم دوتا پیام خیلی مهم برام ارسال شده بنظرتون ممکنه کلا برام ارسال نشه‌ن؟!

  47. سلام من سال 96 قبل طرح رجیسری یه گوشی خریدم اسلات اوللش کار میکنه ولی واسه دومی کار نمیکنه چکار کنم تا حالام پیگیری نکرده بودم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH