کانسپت پیکاپ الکتریکی Ram 1500 Revolution معرفی شد

کانسپت Ram 1500 Revolution BEV که در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد، یک پیکاپ برقی است که چرخ‌های عظیم و قدرتمندی دارد. اندازه لاستیک‌ها 35 اینچی بوده و درگاه شارژ نیز در گلگیر جلویی سمت راننده قرار دارد.

به لطف پلتفرم STLA Frame استلانتیس، امکانات قرار گرفته در خودرو، با برق کار می‌کنند. این سیستم یکی از چهار پلتفرمی است که استلانتیس قصد دارد در خودروهای الکتریکی آینده خود مانند کرایسلر و جیپ استفاده کند.

کانسپت Revolution BEV به سه ردیف صندلی جادویی از نوع جامپ مجهز شده است؛ رانندگان می‌توانند در صورت نیاز نداشتن به آن، صندلی‌های ردیف سوم را تا کنند! دستگیره مخفی درب و لوگوی RAM نیز از جمله ویژگی‌هایی هستند که جلب توجه می‌کنند.

در کابین کانسپت Ram 1500 Revolution احتراق داخلی از صفحه نمایش 12.0 اینچی استفاده شده است اما رم سعی کرد در این کانسپت از دو صفحه نمایش با اندازه کلی 28.0 اینچی بهره ببرد. صفحه نمایش پایینی را می‌توان جدا کرد و به‌ عنوان تبلت استفاده کرد، ولی مانیتور بالایی به صورت ریلی به اطراف حرکت می‌کند.

این پیکاپ به امکاناتی همچون دستیار مجازی راننده، سیستم دوربین 360 درجه، کابینی با تنظیم نور داخلی، صندلی‌‌ها، سیستم تعلیق و تیرگی سقف شیشه‌ای مجهز شده است. علاوه بر آن، دستیار فعال صوتی، سیستم اتوپایلت و هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده نیز به آن اضافه شده‌اند. فرمان از نوع جمع‌شونده بوده و شارژ سریع 800 ولتی و 350 کیلوواتی DC نیز از دیگر امکانات پیکاپ است.

این شارژر به خودرو امکان می‌دهد تا در عرض 10 دقیقه شارژ شدن، 100 مایل مسافت را طی کند. علاوه بر آن، رم از یک شارژر بی‌سیم روباتیک نیز رونمایی کرده که می‌تواند به‌ صورت خودکار خودرو را شارژ کند.

دو موتور الکتریکی منبع تامین قدرت چهار چرخ متحرک خودرو هستند. البته ظاهرا ویژگی Crab Mode GMC Hummer EV در پیکاپ وجود نخواهد داشت. این کامیون الکتریکی، اولین پیکاپ برقی پیشرو در بکسل، زمان شارژ و غیره است. هنوز اطلاعات درستی در مورد قدرت و گشتاور این محصول ارائه نشده است.

رقیبان اصلی رم 1500 EV، فورد و جنرال موتورز خواهند بود. فورد F-150 لایتنینگ اخیرا رونمایی شده و طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد. جنرال موتورز نیز از GMC هامر الکتریکی 1000 اسب بخاری رونمایی کرده و اعلام کرد که قرار است به زودی دو محصول GMC Sierra EV و Chevy Silverado EV برقی را نیز معرفی کند.

اگرچه رم 1500 EV تنها یک کانسپت است اما این احتمال وجود دارد که تمامی ویژگی‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، در نسخه تولیدی سال 2024 وجود داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH