لیست با ارزش‌ترین گوشی‌ها در رنج‌های قیمتی مختلف

آنتوتو شناخته‌ترین نرم‌افزار بنچمارک اسمارت‌فون‌ها است که مرجع خوبی برای عملکرد اسمارت‌فون‌ها خصوصا بر اساس قدرت پردازنده آن‌‌ها به شمار می‌رود. این بنچمارک به تازگی به پرفروش‌ترین دیوایس‌های بازه‌های قیمتی مختلف امتیازی بر اساس قیمت و مشخصات سخت‌افزی‌شان داده تا معیاری برای تعیین با ارزش‌ترین گوشی در رنج‌های مختلف باشد.

همه ما می‌دانیم که مشخصات سخت‌افزاری یک محصول به طور کلی بر اساس بازه قیمتی آن تعیین می‌شود. با این حال گوشی‌هایی را می‌بینیم که علی‌رغم مشخصات سخت‌افزاری مشابه با دیگر نمونه‌ها، از قیمت کم‌تری برخوردار بوده یا مثلا در کنار قیمت برابر با یک مدل خاص، از سخت‌افزار بهتری بهره می‌برند. لیست آنتوتو مربوط به اطلاعات فروش دستگاه‌ها تا پایان ماه آگوست بوده و قیمت لحاظ شده نیز بر اساس میانگین قیمت فروش در کشور چین بوده است.

در بین دیوایس‌هایی که قیمتی کم‌تر از هزار یوان (حدودا 145 دلار) دارند، نسخه مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی گوشی شیائومی ردمی نوت 5 بهترین نسبت سخت‌افزار به قیمت را دارد. این هندست اواخر سال 96 و با قیمت حدود 1099 یوران (171 دلار) برای این مدل معرفی شد اما اکنون قیمت آن به 999 یورا (معادل 141 دلار) رسیده است. در کشورهای دیگر نیز این مدل از شیائومی با قیمت حدودا 170 دلار به فروش می‌رسد که باز هم برای یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 636 عالی به نظر می‌رسد.

نسخه بهره‌مند از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی گوشی میزو M6s نیز رده دوم را در اختیار دارد. این در حالی است که محصول تازه معرفی شده شیائومی ردمی 6A (با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی) جایگاه سوم را از آن خود کرده است. رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به شرح زیر است:

  • شیائومی ردمی 6 – مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • میزو نوت 6 – مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • هواوی آنر 9 لایت – مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • شیائومی ردمی 5 پلاس – مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • هواوی آنر 7X – مجهز به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • لنوو K5 نوت – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • هواوی آنر 7C – مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی

در بازه قیمتی هزار تا دو هزار یوان (145 تا 290 دلار)، گوشی N7 لایت محصول شرکت 360 (که به ساخت محصولات لوکس اما ارزان شهرت دارد) بیش‌ترین ارزش خرید را نسبت به قیمتش دارد. این در حالی است که جایگاه دوم با اختلاف بسیار کم در اختیار نسخه استاندارد این گجت با نام N7 قرار دارد. هر دوی این گوشی‌ها از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. هواوی آنر پلی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز رتبه سوم را به خودش اختصاص داد. جایگاه‌های بعدی نیز تعلق دارد به:

  • شیائومی 6X یا همان Mi A2 – مجهز به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • شیائومی Mi 8 SE – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • هواوی نوا 2s – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • اسمارتیزان نوت پرو 2s – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • ویوو Z1 – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • گوشی N6 پرو شرکت 360 – مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • لنوو Z5 – مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی

رنج بعدی قیمتی، دیوایس‌های 2 تا 3 هزار یوانی (290 تا 435 دلار) را شامل می‌شود که میان آن‌ها می‌توان خیل عظیم پرچمداران را هم مشاهده کرد. در این بین بیش‌ترین امتیاز سخت‌افزار نسبت به قیمت متعلق است به گوشی میزو 16 که اخیرا وارد بازار شده است. رده‌های دوم و سوم نیز در اختیار دو گوشی از شیائومی به نام‌های Mi 8 و بلک‌شارک قرار دارد. علاوه بر این سه دستگاه نام برده شده، دیگر نمونه‌های موجود در این بازه قیمتی نیز از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی سود می‌برند. رده‌های بعدی را نیز به ترتیب گجت‌های زیر تصاحب کرده‌اند:

سرانجام می‌رسیم به دسته آخر که دستگاه‌هایی با قیمت بیش از 3 هزار یوان (475 دلار) را در بر می‌گیرد. مطابق انتظار گوشی پرچمدار میزو 16 پلاس با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی رتبه اول را به خود اختصاص داد تا بیش‌ترین ارزش خرید را در این رنج قیمتی داشته باشد. وان‌پلاس 6 هم با اختلاف ناچیزی در رتبه دوم جای می‌گیرد. این محصول قدرتمند و پرسرعت از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی سود می‌برد. شیائومی که با گوشی‌های ارزان قیمتش شناخته می‌شود، نماینده‌ای به نام Mi 8 اکسپلورر ادیشن در این لیست دارد که مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. رتبه‌های چهارم و پنجم نیز تعلق دارد به دو گوشی ویوو نکس و آنر 10 GT که پیکربندی مشابهی با محصول شیائومی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH