کوتاه کننده لینک گوگل

کوتاه کننده لینک گوگل و 5 جایگزین خاص و متفاوت برای آن

با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت آن‌ها در نزد کاربران، برخی کسب و کارهای جدید رونق گرفتند. یکی از آن‌ها کوتاه کننده لینک است که در ایران نیز استفاده‌های زیادی دارد. چرا که اکثر لینک‌ها طولانی بوده و حتی به‌ سبب فارسی بودن آن در هنگام کپی شکل جالبی هم ندارند. بنابراین بهتر است تا از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم تا علاوه بر حل این مشکل از مزایای بسیاری نیز بهره‌مند شویم. یکی از بهترین‌ها در این زمینه، کوتاه کننده لینک گوگل است که امروز قصد داریم به معرفی این ابزار بپردازیم و بهترین جایگزین‌ها برای آن را نیز نام ببریم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

چگونه از کوتاه کننده لینک گوگل استفاده کنیم؟

برای استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل می‌بایست ابتدا وارد حساب کاربری گوگل خودتان شوید و سپس به این آدرس مراجعه کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، یک کادر بزرگ در این وب‌سایت دیده می‌شود که می‌بایست لینک مورد نظرتان را در آن کپی کنید. سپس کافی‌ است تا گزینه Shorten URL را بزنید تا لینک شما به کوتاه‌ترین حالت ممکن درآید. در نهایت یک پنجره جدید باز شده و لینک کوتاه شده را به شما نمایش می‌دهد. در این پنجره گزینه‌ای برای کپی لینک در نظر گرفته شده و حتی می‌توانید پیش‌نمایشی کوچک از آن لینک را نیز ببینید.

کوتاه کننده لینک گوگل

یکی از ویژگی‌های کوتاه کننده لینک گوگل امکان شمارش کلیک‌هاست. یعنی فرض کنید شما لینکی را کوتاه کرده‌اید و در یکی از حساب‌های خودتان قرار داده‌اید. گوگل به شما نشان می‌دهد که تاکنون چندبار برروی لینک مورد نظر کلیک شده و به همین راحتی می‌توانید آمار بازدیدکنندگان را نیز داشته باشید. بد نیست بدانید که کوتاه کننده لینک گوگل با نام Goo.gl شناخته می‌شود.

معرفی بهترین جایگزین‌ها برای کوتاه کننده لینک گوگل

چندی پیش شاهد خبری بودیم مبنی بر اینکه کمپانی قصد دارد قید کوتاه کننده لینک گوگل را بزند و دیگر شاهد کارایی این ابزار مفید نباشیم. علاوه بر این، هرچه باشد انواع و اقسام تحریم‌ها بر علیه کشور ما انجام می‌گیرد و خیلی هم بعید نیست که گوگل با تحریم این سرویس دسترسی کاربران ایرانی را به آن قطع کند. بنابراین در صورت استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل و تحریم ایران توسط این ابزار، تمامی لینک‌های شما از دسترس خارج خواهند شد! بنابراین بهتر است که به سمت نمونه‌‌های ایرانی و یا حداقل جایگزین‌های بهتری برای کوتاه کننده لینک گوگل بروید. در ادامه ما چندتا از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • بهترین جایگزین کوتاه کننده لینک گوگل Bitly است

Bitly یکی از محبوب‌ترین کوتاه کننده‌گان لینک در دنیاست که قابلیت‌های بسیاری را ارایه می‌دهد. نحوه کار با آن آسان بوده و تنها کافی‌ست وارد سایت اختصاصی این ابزار شده و لینک مورد نظرتان را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس با زدن گزینه Shorten لینک کوتاه شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های جالب بیت‌لی، می‌شود به امکان شمارش کلیک‌ها بر روی لینک کوتاه شده و همچنین محدود کردن آن‌ها اشاره کرد. البته برای قرار دادن لینک، برخی محدودیت‌ها نیز برای شما در نظر گرفته است. مثلا شما تنها می‌توانید ۵۰۰ لینک از سایت‌های معتبر و در حدود ۱۰ هزار لینک از سایر سایت‌ها را به‌صورت ماهانه در بیت‌لی کوتاه کنید که البته اصلا میزان کمی نیست. با این حال می‌شود با خرید اشتراک این محدودیت را نیز برداشت.

  • ابزار کوتاه کننده لینک Soo.GD

برای جایگزینی کوتاه کننده لینک گوگل علاوه بر بیت‌لی می‌توان از Soo.GD نیز بهره برد. استفاده از این ابزار نیز بسیار آسان است و تنها کافی‌ست تا وارد این سایت شده و لینک مورد نظر را در کادر مربوطه کپی کنید. سپس با زدن گزینه Shorten لینک کوتاه شده در اختیارتان قرار می‌گیرد. ویژگی جالب این سایت، ساخت یک QR Code از لینک کوتاه شده است تا بتوانید با اسکن آن وارد لینک اصلی مورد نظرتان شوید. جالب است بدانید که برای استفاده از این سرویس نیازی به وارد شدن به حساب کاربری نیست اما نمی‌توانید همچون بیت‌لی و یا کوتاه کننده لینک گوگل تعداد کلیک‌های زده شده بر روی لینک خودتان را بشمارید.

  • استفاده از سایت Pretty Links

این سایت عملکرد بسیار جالب و متفاوتی نسبت به سایر کوتاه کنندگان لینک دارد. استفاده از سایر ابزارها در واقع لینک کوتاه شده را با نام خودشان تحویل شما می‌دهند اما Pretty Links این گونه نیست. به این صورت که لینک کوتاه را با توجه به نام سایت شما در اختیارتان می‌گذارد و رسما یک لینک کوتاه اختصاصی برای وب‌سایت خودتان با نام برندتان خواهید داشت. البته باید توجه کنید که برای استفاده می‌بایست حتما وب‌سایت شما از وردپرس نیرو گرفته باشد.

کوتاه کننده لینک گوگل

  • کسب درآمد از کوتاه کننده لینک Ouo.io

این ابزار وظیفه اصلی خودش را به خوبی انجام می‌دهد. یعنی شما لینک را در کادر مربوطه وارد کرده و با زدن یک گزینه، لینک کوتاه شده را تحویل می‌گیرید. اما ویژگی اصلی Ouo.io این است که می‌توان از طریق آن درآمد کسب کرد. به این صورت که هر شخصی بر روی لینک کوتاه شما کلیک کند ابتدا تبلیغی را مشاهده خواهد کرد و سپس وارد لینک مورد نظر شما خواهد شد. همین تماشای تبلیغ توسط بازدیدکننده‌ای که شما فرستاده‌اید، می‌تواند جیب شما را از پول پر کند. این ابزار برای کاربران آمریکایی به‌ ازای هر ۱۰۰۰ کلیک در حدود 4.1 دلار را پرداخت می‌‌کند که میزان خوب و قابل قبولی است. البته درآمدزایی توسط این لینک در کشورهای دیگر متفاوت خواهد بود و نرخ دیگری دارد.

  • کوتاه کننده لینک ایرانی iwo.ir

با توجه به اینکه بسیاری از کوتاه کننده‌های لینک خارجی یا فیلتر شده‌اند و یا آن‌ها خدمات‌شان را بر روی ایرانیان بسته‌اند، از این رو یک جایگزین ایرانی مطمئن که بدون تبلیغ، لینک‌های ما را کوتاه کند، می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. از این رو یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کوتاه کننده‌های لینک خارجی استفاده از سایت ایوو است. کوتاه کننده لینک ایوو برخلاف بسیاری از کوتاه کننده لینک‌های ایران، در حال حاضر هیچ تبلیغی را در زمان انتقال به سایت منبع نشان نمی‌دهد و کاربر می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. برای ورود به سامانه کوتاه کننده لینک آیو کافی است به آدرس اینترنتی آن مراجعه نمایید.

2 در مورد “کوتاه کننده لینک گوگل و 5 جایگزین خاص و متفاوت برای آن”

  1. به نظرم از کوتاه کننده لینک خارجی استفاده نکنید چون یا تحریم میشیم یا فی ل تر میشه بعد مدتی و کل لینک هاتون از بین میره، کوتاه کننده لینک ایرانی خیلی بهتره تعدادشون هم زیاده به نظرم بهترینشون این سایت *********
    هست هم اسون هست و هم رایگان

  2. سلام.اومدیم وازکوتاه کننده لینک هم استفاده کردیم وتوحسابمون قراردادیم چجوری باید پول حاصل رودریافت کنیم؟شماره حساب باید اعلام کنیم؟جریان چیه میشه توضیح مختصری بفرمایید؟تشکر

    1
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH