کپی‌برداری اپل از دوربین گوگل پیکسل و گلکسی نوت ۸ سامسونگ!

جزئیات سیستم جدید دوربین اپل در آیفون XS و XS Max دیروز توسط این شرکت معرفی شد و نکته مهم این است که تغییر آن‌چنانی در ویژگی‌های سخت‌افزاری دیده نمی‌شود. بزرگ‌ترین پیشرفت امسال این شرکت بهبود درزمینه عکس‌برداری کامپیوتری و شبیه سازی شده است. هرچند که این ویژگی بسیار شبیه به خصوصیتی است که شرکت گوگل برای گوشی‌های پیکسل خود قرار داده و به نظر می‌رسد که شرکت اپل نیز در مسیر مشابهی گام برداشته است!

ویژگی هوشمند تصویربرداری دینامیک بالا در گوشی آیفون جدید معرفی‌شده، در دو مورد بسیار مشابه دوربین گوگل پیکسل است. مورد اول این است که زمانی که برنامه دوربین در گوشی باز شود، دوربین با یک بافر ثابت چهار فریمی کار می‌کند، این امر بدان معناست که دقیقا زمانی که شما دکمه گرفتن عکس را فشار دهید، همان لحظه عکس ثبت می‌شود و تأخیر بسیار جزئی در گرفتن آن وجود دارد. ویژگی دوم ترکیب هوشمند و اتصال چندین فریم مختلف، در داخل یک عکس است. شرکت اپل بیان می‌کند که دوربین آیفون با اتصال فریم‌های مختلف از چند نما به یکدیگر، بهترین کیفیت ممکن از عکس را ارایه می‌دهد. این در حالی است که شرکت گوگل می‌گوید دوربین گوشی‌اش با گرفتن چندین عکس در لحظه‌های متفاوت و سپس ترکیب آنها بهترین عکس را ثبت می‌کند. درست است که دوربین آیفون دقیقا کار دوربین پیکسل را نمی‌کند، اما به‌هرحال یک ویژگی مشابه به شمار می‌رود.

البته یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذاب و عالی دوربین آیفون جدید اپل را گوگل پیکسل ندارد. این ویژگی به این صورت است که پس از گرفتن عکس، دستگاه می‌تواند عمق میدان دید عکس را تنظیم کند. یک نوار تنظیم‌کننده به شما اجازه می‌دهد که به‌وسیله یک دیافراگم مجازی در عکس گرفته‌شده، قسمتی را تار کرده تا جسم موردنظر شما واضح به نظر برسد (این عمل، قبل از گرفتن عکس، با تنظیم دیافراگم امکان‌پذیر است). با این عمل می‌توانید مطمئن شوید که عکس گرفته‌شده شما، دقت مناسبی روی اشیا موردنظرتان دارد.

هرچند که شرکت سامسونگ از زمان ارایه محصول گلکسی نوت 8 خود چنین ویژگی‌ای را برای دوربین محصولاتش تعبیه کرده است؛ بنابراین خیلی بی‌انصافی نیست که بگوییم امسال شرکت اپل با ترکیب چند ویژگی مهم از دوربین گوشی‌های دیگر، کیفیت دوربین محصول آیفون خود را افزایش داده است.

اسکرول به بالا
TCH