آی‌فون Xs مجهز به سیم‌کارت‌ eSIM اپل تنها در 10 کشور دنیا قابل استفاده است!

برای اولین بار در طول تاریخ شرکت اپل، مشخص شده است که آیفون در حقیقت از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. دو خط مجزا با شماره‌ها اختصاصی که محدودیت‌های داده‌ای و آمار و شرایط مختص به خودشان را دارند. شاید برای مردم برخی نقاط دنیا از جمله ایالات متحده این قضیه عجیب و غریب بوده و حتی درکش نیز برایشان سخت باشد.

اپل

اما همانطور که ما و اکثر مردم دنیا می‌دانیم، در بسیاری کشور‌های دنیا داشتن دو سیم‌کارت و حتی بیشتر بر روی یک گوشی‌ موبایل بسیار عادی و حتی لازم است. شاید دلایل مختلفی برای این امر وجود داشته باشد ولی از مهم‌ترین علت‌ها می‌توان به ترکیب داده‌ها و اطلاعات تماسی بسته‌های مختلف اشاره کرد که سبب بهبود وضعیت ارتباطی و پایداری بهتر شبکه می‌شود. گاهی نیز اپراتور‌ها اقدام به عرضه سیم‌کارت‌هایی با لاین‌های پایه می‌نمایند که بیشتر جنبه هدیه و تبلیغات دارند.

مخلص کلام از توضیحات بالا این می‌شود که اگر اپل قصد دارد بازار فروش خود را گسترش دهد مجبور به ورود به دنیای محصولات دو سیم‌کارته است و طبیعتا باید این امر در راستای منافع اپل و صد البته به سبک خود اپل انجام شود. پس شرکت تصمیم گرفته است به جای صرف هزینه اضافی و هدر دادن فضای داخلی گوشی به منظور نصب یک سینی بزرگ‌تر برای قرار دادن سیم‌کارت دوم، گذر از مسیر سیم‌کارت‌های eSIM را برگزیند.

تنها مشکلی که در این مسیر وجود دارد کشور چین است. زیرا استفاده از eSIM در این کشور امکان ندارد و هیچگونه پشتیبانی از آن صورت نخواهد گرفت. بنابراین اپل باید برای رفع این مشکل در چین به فکر چاره دیگری باشد. در واقع شاید آنها مجبور شوند حداقل مدل‌های عرضه شده در چین را به سینی‌های دو سیم‌کارته مجهز نمایید ولی بقیه جهان همچنان می‌توانند از مدل‌های فانتزی آیفون استفاده کنند!

اپل

خب البته باید اعتراف نمود که استفاده از عبارت بقیه جهان شاید کمی اغراق‌آمیز باشد زیرا طبق آمار هنوز اپراتور‌های بسیار در دنیا وجود دارند که از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند. در هر صورت ما لیست کاملی از اپراتور‌ها و کشور‌هایی که می‌توانند این خدمات را دریافت کنند، آماده کرده‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • اتریش: T-Mobile
  • کانادا: Bell
  • کرواسی: Hrvatski Telekom
  • جمهوری چک: T-Mobile
  • آلمان: Telekom، Vodafone
  • مجارستان: Magyar Telekom
  • هند: Airtel، Reliance Jio
  • اسپانیا: Vodafone Spain
  • انگلستان: EE
  • ایالات متحده آمریکا: AT&T، T-Mobile و Verizo

البته سال گذشته نیز تکنولوژی eSIM در ایران مورد آزمایش قرار گرفته است ولی فعلا آیفون‌های جدید دو سیم‌کارته اپل تنها در این 10 کشور قابل استفاده هستند.

1 در مورد “آی‌فون Xs مجهز به سیم‌کارت‌ eSIM اپل تنها در 10 کشور دنیا قابل استفاده است!”

  1. با اپل باش بالا باش.
    وقتی که اپل بقیه صنایع جهان رو هم مجبور به پیشرفت و گذر از دوران دایناسوری انروید میگنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH