با این آموزش به‌سادگی رمز فایل PDF را حذف کنید

شما چه یک مهندس مکانیک‌ مداری در آزمایشگاه پیشرانش موتورهای جت ناسا باشید و چه یک دانش‌آموز پشت کنکوری، به احتمال زیاد در طول سال با فایل‌های PDF بسیاری سروکار خواهید داشت. هر چند در بسیاری از موارد اطلاعات موجود در این فایل‌ها چندان مهم و امنیتی نیستند و تنها برای خواندن راحت‌تر برخی مطالب از آن استفاده می‌شود ولی در برخی موارد نیز ممکن است به فایل‌های PDF رمز‌گذاری شده برخورد کنید.

PDF

اگر رمز عبور را نداشته باشید که کارتان بسیار دشوار خواهد شد ولی حتی اگر رمز عبور را داشته باشید مجبورید برای هر بار مشاهده فایل یکبار رمز را وارد نمایید. خب طبیعتا در صورتی که کار زیادی با آن فایل داشته باشید از وارد کردن مکرر رمز عبور حسابی کلافه خواهید شد. پس چطور می‌توانیم این لایه امنیتی را بدون کمک از برنامه مشهور آدوب آکروبات ریدر (Adobe Acrobat Reader) حذف کنیم؟

نگران نباشید اگر به همراه ما این آموزش کوتاه را دنبال کنید به شما یاد خواهیم داد که چگونه در عرض چند ثانیه این رمز را از روی فایل PDF حذف نمایید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • مرورگر اینترنتی خود را باز کنید ( گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا، اج و … ).
  • فایل PDF که مایلید رمز حفاظتی آن را حذف نمایید، پیدا کنید.
  • فایل را به درون مرورگر بکشید و رها کنید.
  • رمز عبور فایل PDF را تایپ کنید.
  • روی دکمه پرینت (Print) در گوشه بالا سمت راست کلیک نمایید.
  • روی گزینه ذخیره (Save) کلیک کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا فایل دانلود شود.

PDF

خب کار تمام شد به همین سادگی شما یک فایل PDF خواهید داشت که خبری از رمز بر روی آن نیست. در ضمن خیالتان راحت باشد که این فایل دقیقا مشابه همان فایل رمز‌گذاری شده است و کوچک‌ترین تفاوتی از لحاظ مطالب و اطلاعات موجود در آن با فایل اصلی نیست. تنها فرق آن نبودن رمز حفاظتی بر روی آن است. پس با اطمینان به کار خود بپردازید زیرا از فرایند اعصاب خوردکن وارد نمودن رمز خلاص شده‌اید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH