قیمت اینترنت موبایل در ایران؛ هر گیگابایت 60 هزار تومان!

قیمت اینترنت موبایل یکی از چالش برانگیزترین مباحثی است که سال‌های متمادی است وجود داشته و تکلیف آن مشخص نمی‌شود. اپراتورها بنابر صلاحدید خود و تصمیمات لحظه‌ای اقدام به تغییر قیمت می‌کنند و با حذف و اضافه بسته‌های مختلف عملا در مسیر گران کردن اینترنت موبایل قدم بر می‌دارند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، این روزها یکی از اخبار جنجالی در شبکه‌های اجتماعی خبر مربوط به افزایش قیمت اینترنت موبایل است که توسط یکی از اپراتورهای ایرانی انجام شده و افزایش قیمت صورت گرفته عملا چیزی در حدود 30 درصد به هزینه نهایی بسته‌های اینترنتی افزوده است.

تاریخچه فعالیت در اینترنت قیمت اینترنت موبایل

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وزیر ارتباطات چندی پیش خبر ارزان شدن هر چه بیشتر خدمات اینترنتی علی‌الخصوص در حوزه سیار را داده بود و اقدام این اپراتور نه تنها این مصاحبه وزیر را رد کرده بلکه عملا باعث افزایش هزینه‌های کاربران نیز شده است.

گفتنی است که طبق مصوبات قانونی موجود در رگولاتوری هزینه هر کیلوبایت اینترنت در سیم کارت‌های دایمی 4 دهم ریال بوده و هزینه همین مقدار در سیم کارت‌های اعتباری 6 دهم ریال محاسبه می‌شود که در صورت محاسبه هر گیگابایت با همین نرخ‌ها می‌توان به عدد 40 و 60 هزار تومان برای هر گیگابایت رسید که طبق اعلام رگولاتوری یک نرخ منصفانه و منطقی است و اپراتورها گویا از همین فرمول عجیب این سازمان برای افزایش قیمت‌ها بهره برده و در قبال اعتراض‌های انجام شده نیز مدعی هستند که هزینه پرداختی کاربر کمتر از هزینه قانونی اعلام شده است!

قیمت اینترنت موبایل

اما در مقابل رگولاتوری هزینه حداقلی نیز برای هر گیگابایت اعلام نموده که بایستی اپراتورها با حداقل قیمت 3 هزار تومان برای هر گیگابایت فعالیت کرده و اعداد بالاتر از سقف و پایین‌تر از کف اعلامی مورد بازخواست این سازمان قرار می‌گیرد ولی در عمل اپراتورها به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند.

البته گفتنی است که بسیاری از طرح‌های خوب اپراتورها از تبصره‌ای است که توسط رگولاتوری برای طرح‌های تشویقی قرار داده شده و مشتری می‌تواند با استفاده از خرید این طرح‌ها در هزینه خود صرفه‌جویی نماید. اما طبق مصاحبه انجام شده توسط مسئولین مربوطه به نظر می‌رسد از نظر آن‌ها با توجه به مطالب بالا تخلفی از سوی اپراتورها صورت نگرفته و پیشاپیش اعلام کرده‌اند که در صورت افزایش قیمت تا 60 هزار تومان به ازای هر گیگابایت نیز پیگیرد قانونی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH