تمام چیزی که در رابطه با گلکسی نوت 10 سامسونگ باید بدانید!

مطمئنا بسیاری از طرفداران برند کره‌ای از رونمایی گلکسی نوت 9 تحت تاثیر قرار گرفته‌اند؛ اما صنعت گوشی‌های هوشمند هیچ‌گاه بر روی محصولی متمرکز نمی‌ماند و به محض معرفی اسمارت‌فونی به دنبال شایعات و اخبار جانشین آن گوشی و محصولات جدید می‌رود.

واقعا سامسونگ چگونه می‌خواهد یکی از بهترین محصولات بازار را بهبود بخشد؟ با ما همراه باشید تا ضمن جمع‌بندی شایعات و اخبار موجود در خصوص گلکسی نوت 10، اطلاعات جدید منتشر شده در این خصوص را بررسی کنیم.

قیمت گلکسی نوت 10

نمی‌شود با اطمینان در این مورد حرف زد، اما نگاهی به برنامه‌های سالیانه سامسونگ ما را متوجه این نکته می‌سازد که احتمالا اگوست سال 2019 منتظر معرفی گلکسی نوت 10 باشیم. همان ماهی که در سال جاری گلکسی نوت 9 معرفی شد.

به یاد داشته باشید که پیش از معرفی این گوشی، گلکسی S10 در صف رونمایی قرار دارد که به احتمال فراوان در فوریه یا مارس سال بعد ارایه خواهد شد. نمایشگاه MWC از تاریخ 25 تا 28 فوریه دایر خواهد بود و امکان آن وجود دارد که سامسونگ از این فرصت برای معرفی جدیدترین پرچم‌دار خود استفاده نماید.

با این حساب، اگوست شش ماه بعد خواهد شد و الگوی کره‌ای‌ها در سالیان اخیر نیز بر همین مبنا بوده که به هر کدام از پرچم‌داران خود شش ماه فرصت یکه‌تازی در بازار را داده است و با این تفاسیر، بعید به نظر می‌رسد که در سال جدید شاهد تغییر در این الگو باشیم.

در خصوص قیمت این هندست نیز تنها می‌توان گفت اگر از علاقه‌مندان به خانواده نوت هستید، تا جای ممکن پول پس‌انداز کنید! با توجه به قیمت هزار دلاری گلکسی نوت 9، به نظر نمی‌رسد سامسونگ جدیدترین عضو این خانواده را به قیمتی کمتر بفروشد. از طرف دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر تا سال گذشته قیمت هزار دلاری برای یک اسمارت‌فون کمی عجیب به نظر می‌رسید، حال گوشی‌هایی مانند آی‌فون Xs مکس حتی این مرز قیمتی را نیز شکسته و فراتر از آن رفته‌اند.

طراحی گلکسی نوت 10

به صورت کلی طراحی سامسونگ برای سری نوت در سال‌های اخیر چند وجه همیشه ثابت دارد؛ صفحه نمایش بزرگ، حذف حاشیه‌ها تا حد ممکن و لبه‌های گرد صفحه نمایش، ویژگی‌های اصلی این محصولات را تشکیل می‌دهند.

چندی پیش ویدیویی از گلکسی نوت 10 در شبکه‌ها و صفحات مجازی منتشر شد که طراحی خیالی آن را به طرفداران نشان می‌داد. براساس این طراحی جدیدترین عضو خانواده نوت دارای صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل خواهد بود. حاشیه‌ها تقریبا به طور کامل حذف شده‌اند و دوربین جلوی آن به صورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. از ویژگی‌های قابل توجه دیگر در این ویدیو می‌توان به وجود حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش اشاره کرد.

در این ویدیو گلکسی نوت 10 در رنگ‌های مسی، آبی و ارغوانی روشن نشان داده می‌شود. البته صحبت در مورد رنگ‌های این فبلت کمی زود است، اما گلکسی نوت 9 در سه رنگ گفته شده بعلاوه مشکی وارد بازار خواهد شد. مطمئنا تغییر در ترکیب رنگ تا حدود زیادی به توجه کاربران ارتباط خواهد داشت، که این امر نیز تنها با حضور این گوشی در بازار و واکنش کاربران مشخص خواهد شد.

نکته دیگری که در طراحی نوت 10 قابل ملاحظه است و تاثیر زیادی دارد، موفقیت گوشی‌های گلکسی S10 و مدل پلاس خواهد بود. در صورتی که این دو گوشی حضوری موفق در بازار داشته باشند، بسیاری از ویژگی‌های مثبت آنها بدون تغییر و یا با اندکی بهبود در گلکسی نوت 10 نیز حاضر خواهند بود. پس رونمایی از این دو گوشی می‌تواند اطلاعات بیشتری را در خصوص نوت 10 مشخص کند.

گلکسی نوت 10

مشخصات و قابلیت‌های گلکسی نوت 10

براساس آخرین اخبار منتشر شده اسم رمز داوینچی در داخل شرکت سامسونگ برای گلکسی نوت 10 به کار می‌رود. با توجه به این نام، امکان دارد که با محصولی کاملا نو و انقلابی روبرو شویم. شاید بیشترین تغییرات در طراحی این هندست باشد و شاید هم شاهد خلاقیت در بخش‌های دیگر گوشی همچون اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به قلم هوشمند آن باشیم.

در خصوص سخت‌افزار این فبلت، اگرچه کوالکام هنوز از پردازنده اسنپدراگون 855 یا هر نام دیگری که بر روی آن خواهد گذاشت، رونمایی نکرده است، اما مثل همیشه جانشین آخرین پردازنده این شرکت، یعنی اسنپدراگون 845، در نوت 10 حضور خواهد داشت. از طرف دیگر نیز برخی مدل‌ها در برخی مناطق دارای پردازنده خود شرکت، یعنی اگزینوس، خواهند بود که البته باز هم جدیدترین مدل آن به کارگیری خواهد شد. براساس مشخصات نوت 9، می‌توان ادعا کرد تا سال بعد وجود 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در گوشی‌های هوشمند به موضوعی عادی بدل خواهد شد. پس نوت 10 نیز به عنوان پرچم‌دار احتمالا با این میزان رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود.

صحبت‌های غیر رسمی فراوانی مطرح شده است که در آنها اشاره شده گلکسی نوت 10 با سه دوربین ارایه خواهد شد. در حال حاضر خبر رسمی در این مورد مربوط به دوربین سه‌گانه گلکسی A7 می‌شود؛ پس اگر سامسونگ این فناوری را در سال 2018 در گوشی‌های میان‌رده خود به کار گیرد، استفاده از آن در پرچم‌داران سال 2019 امری حتمی خواهد بود.

یکی دیگر از داغ‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های امروزی، مربوط به شبکه 5G می‌شود. جدای از موضوع گسترش بسیار محدود این شبکه در سطح جهان، پشتیبانی از این فناوری می‌تواند برای سامسونگ موجب فخرفروشی بسیاری شود. پس به همین سبب احتمال آن وجود دارد که حتی پیش از نوت 10، شاهد استفاده از آن در جدیدترین اعضای خانواده S باشیم.

جمع‌بندی مطالب گفته شده در خصوص گلکسی نوت 10؛ منتظر چه چیزی باشیم؟

هنوز روزهای زیادی تا رونمایی رسمی از گلکسی نوت 10 باقی مانده و در روزهای پیش رو شاهد نشر اخبار بیشتری در مورد این گوشی خواهیم بود. اما مثل همیشه انتظارات کاربران از این فبلت بسیار بالاست و توقعات زیادی از سامسونگ دارند.

از جمله ویژگی‌هایی که طرفداران خواهان حضور آن در نوت 10 هستند، باید به حضور یک باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر، مثلا 6000 میلی‌آمپری اشاره کرد. باید به خاطر داشت که صفحه نمایش بزرگ و براق خانواده نوت، نیازمند یک منبع انرژی قدرتمند است و اگرچه نسل جدید پردازنده‌ها مصرف باتری کمتری خواهند داشت، اما چند میلی‌آمپر بیشتر می‌تواند قوت قلبی برای خریداران این محصول باشد.

استفاده از یک صفحه نمایش خم‌شدنی در این فبلت امری بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما رویای آن هم کام طرفداران را شیرین می‌کند. خبرها در خصوص تلاش‌های سامسونگ بر روی تولید یک گوشی با این قابلیت رسمی و موثق است، اما استفاده از آن در گوشی‌های جدید موضوعی است که شاید برای سال 2019 کمی زود باشد.

از طرف دیگر به تازگی خبری مبنی بر ثبت یک پتنت از طرف کره‌ای‌ها منتشر شد که در آن صحبت از وجود یک صفحه نمایش فوق‌العاده مقاوم و خود بهبود شده بود. با توجه به این که سری نوت در صفحه نمایش خود همیشه گامی رو به جلو برداشته و صنعت گوشی‌های هوشمند را در این زمینه متحول کرده است، می‌توان انتظار حضور این فناوری را در گلکسی نوت 10 داشت. از طرف دیگر اما باز هم این فناوری در روزهای ابتدایی پیشرفت خود قرار دارد و شاید استفاده انبوه از آن در سال 2019 تا حدود زیادی خوش‌بینانه تلقی شود. در نهایت باید گفت معرفی خانواده گلکسی S10 و همچنین نزدیک شدن به تاریخ رونمایی از نوت 10، می‌تواند اطلاعات ما را در مورد این فبلت غول‌پیکر و دوست‌داشتنی سامسونگ افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH