دیسپلی‌میت: آی‌فون XS مکس اپل مجهز به بهترین صفحه‌نمایش دنیاست

آی‌فون XS مکس دارای بهترین صفحه‌نمایش در تاریخچه برترین نمایشگرها است. این موضوع یک شوخی یا کنایه نیست و تیم اپل در کلیه حوزه‌ها از تولید نیمه‌هادی گرفته تا طراحی صنعتی فناوری‌های نمایشگر، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. پیرامون نحوه انتخاب این نمایشگر به‌عنوان برترین صفحه‌نمایش تاریخ توضیحاتی ارایه شده و این جایگاه هر 3 ماه میان اپل و سامسونگ دست‌به‌دست می‌شود. به همین دلیل برخی کارشناسان، تست‌های نمایشگر AnandTech را ترجیح می‌دهند. با این‌حال متاسفانه به‌نظر می‌رسد که چنین گزارشاتی دیگر به‌صورت منظم منتشر نخواهند شد.

به گفته وب‌سایت دیسپلی‌میت:

“اپل با ساخت کارخانه‌ای برای کالیبراسیون دقیق صفحه‌نمایش به ارتقا کیفیت مطلق تصویر و دقت خلوص رنگ‌ها در نمایشگرهای خود ادامه داده است. این اقدام، عملکرد کلی نمایشگر آی‌فون XS مکس را در سطوحی منحصربه‌فرد قرار داده و این صفحه‌نمایش، رکوردهای جدیدی را در زمینه کارآیی به ثبت رسانده است. دقت خلوص رنگ به رقم بسیار چشمگیر 0.8 JNCD رسیده که به لحاظ نظری با حالت ایده‌آل تفاوتی ندارد و یقینا نسبت به اسمارت‌فون فعلی شما، تلویزیون‌های 4K UHD، تبلت، لپ‌تاپ و نمایشگرهای کامپیوتری به میزان قابل‌توجهی برتر خواهد بود. بعلاوه نمایشگر آی‌فون XS مکس با روشنایی بالای 660 نیتی خود رکوردار روشنایی تمام‌صفحه برای اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل اولد است. این نمایشگر از اکثر اسمار‌ت‌فون‌ها با پنل‌های اولد و LCD روشن‌تر به‌نظر می‌رسد.

آی‌فون XS مکس در مقایسه با نسخه اولیه آی‌فون X شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی شامل روشنایی تمام‌صفحه بالاتر و خلوص رنگ دقیق‌تر است. کلیه موارد مذکور زمانی بیش‌تر جلب‌توجه خواهند کرد که بدانید اپل در فضای صفحه‌نمایش از پنلی 22 درصد بزرگ‌تر استفاده کرده و این موضوع، تولید پرچم‌دار جدید را با چالش بیش‌تری مواجه می‌کند.”

اساسا آی‌فون‌های XS و XS مکس به شکل اعجاب‌انگیزی زیبا بوده و نمایشگرهای آن‌ها رنگ‌ها را با دقتی فوق‌العاده نمایش می‌دهند. امیدواریم که در آینده تست‌های دقیق‌تری بر روی این صفحه‌نمایش‌ها اجرا شود. با این‌حال بررسی گزارش موسسه دیسپلی‌میت نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH