10 ویژگی اپل‌ واچ 4 که آن‌ را از مدل‌های قدیمی‌تر متمایز می‌کند

اپل‌واچ 4 نشان‌دهنده نخستین بازطراحی برای گجت پوشیدنی محبوب اپل است. وب‌سایت AppleInsider به بررسی 10 ویژگی برتر این محصول که آن‌را به خریدی ارزشمند برای کاربران جدید و قدیمی تبدیل می‌کند، پرداخته است.

نمایشگر

نمایشگر جدید، اولین و بارزترین ویژگی آخرین نسخه از اپل‌واچ‌ها است. این نمایشگر با طراحی تقریبا لبه به لبه نسبت به اپل‌واچ‌های قبلی بیش از 30 درصد بزرگ‌تر است. با وجود اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش، ابعاد کلی اپل‌واچ تنها به میزان بسیار ناچیزی به سمت بیرون افزایش یافته و در عین‌حال اندکی نازک‌تر شده است.

قسمت پشتی سرامیکی

در نسل‌های قبلی اپل‌ واچ، قاب پشتی دستگاه از جنس فلز بود و برای نمایشگر ضربان قلب نیز از یک روکش شیشه‌ای استفاده می‌شد. اکنون در مدل‌های پیشرفته‌تر ضدزنگ و ادیشن، سرامیک جایگزین شیشه شده است. این جایگزینی امکان به‌کارگیری حسگر الکتروکاردیوگرافی (ECG) جدید را فراهم می‌کند. اپل در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده خود، قابلیت مذکور را فعال خواهد کرد.

دکمه دیجیتالی

اپل امسال در خصوص دکمه دیجیتالی دست به اقدامی بزرگ زد. در واقع اپل‌ واچ 4 دارای قطعات بیش‌تری است؛ اما به‌طور کلی می‌تواند اندازه‌ای کوچک‌تر و فشرده‌تر داشته باشد.

مدل‌های سلولار دیگر مجهز به یک دکمه قرمزرنگ بزرگ نبوده و در عوض از یک حلقه قرمز ظریف‌تر بهره می‌گیرند. بعلاوه بازخورد لمسی نیز بهبود یافته و به ترک‌پدهای شیشه‌ای موجود بر روی مک‌بوک پروها شباهت بسیار زیادی پیدا کرده است. با چرخاندن دکمه غلطان، لرزش‌هایی را احساس خواهید کرد و این بسیار شبیه به حالتی است که انگار شیارهای مکانیکی در حال حرکت هستند. همچنین یک روکش فلزی جدید برای این دکمه در نظر گرفته شده که به‌عنوان یک الکترود جهت اجرای تست ECG مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ECG

صحبت پیرامون عملکرد ECG در اپل‌واچ 4 مبحثی کاملا جدید است. پس از انتشار پچ نرم‌افزاری، کاربران به سادگی می‌توانند دکمه شروع را لمس نموده و یکی از انگشتان خود را در کنار دکمه دیجیتالی قرار دهند. بدین ترتیب حسگر، اطلاعات شما را دریافت خواهد کرد.

این قابلیت توسط انجمن قلب آمریکا و سازمان غذا و دارو (FDA) موردتائید قرار گرفته است. مشخصه مذکور، جایگزین ویزیت پزشکان نخواهد بود؛ اما کارکردهای فراوانی را به اپل‌واچ اضافه می‌کند.

واچ‌فیس‌های جدید

اپل‌واچ 4 شامل 2 واچ‌فیس اختصاصی است. همچنین در تعدادی از واچ‌فیس‌ها نیز تغییراتی جزئی اعمال شده که با سیستم‌عامل watchOS 5 از آن‌ها رونمایی شد.

یکی از واچ‌فیس‌های اختصاصی شامل اینفوگراف و اینفوگراف ماژولار است. اینفوگراف بسته به برداشت شما از یک عارضه از حدودا 9 عارضه مختلف پشتیبانی نموده و یکی از پیچیده‌ترین واچ‌فیس‌های عارضه‌سنجی ساخته شده توسط اپل به‌شمار می‌آید. اینفوگراف ماژولار، نسخه اندکی به‌روزرسانی شده از واچ‌فیس ماژولار محبوبی است که به کرات آن‌را مشاهده کرده‌ایم. همچنین نسخه‌های لبه به لبه جدیدی از واچ‌فیس‌های مه، فلز مایع و آب و آتش نیز ارایه شده است. مدل‌های قدیمی‌تر این واچ‌فیس‌ها را به دایره درون نمایشگر محدود می‌کنند؛ بنابراین موارد مذکور در اپل‌واچ سری 4 نمود بسیار بیش‌تری خواهند داشت.

رنگ طلایی

اپل‌واچ سری 4 دقیقا همانند آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس از الگوی رنگ طلایی بهره‌مند شده است. این ساعت در مدل‌های ضدزنگ یا آلومینیومی موجود است. البته رنگ جدید یک زرد پر زرق‌وبرق نبوده و در عوض بیش‌تر متمایل به ته‌رنگی از آن است. همچنین این الگو شباهت اندکی به رنگ مسی دارد و بایستی تقاضا برای اپل‌واچ را افزایش دهد.

بلوتوث 5

در سال 2017 آی‌فون X با بلوتوث نسخه 5 عرضه شد؛ اما اپل‌واچ سری 3 با بلوتوث 4.2 در اختیار مشتریان قرار گرفت. سری 4 از تراشه بلوتوث مشابه با آی‌فون استفاده می‌کند. در بلوتوث 5، ظرفیت توانی و محدوده پاسخگویی افزایش یافته است و این موضوع بایستی هنگام اتصال اپل‌واچ به کلیه ابزارهای‌جانبی بلوتوثی یا جدیدترین آی‌فون‌ها سودمند باشد.

ژیروسکوپ

اپل شتاب‌سنج ژیروسکوپ را ارتقا داده و اکنون با 2 برابر شدن محدوده دینامیکی، ژیروسکوپ قادر به سنجش شتاب تا سقف 32g است. این تراشه در کنار پردازنده سریع‌تر قادر به نمونه‌برداری با سرعت 8 برابری خواهد بود. این ویژگی امکان افزودن قابلیت‌های جدیدی نظیر تشخیص سقوط را فراهم می‌کند. در زمان سفر، لغزش یا سقوط شما، شتاب‌سنج ژیروسکوپ جدید اپل‌واچ قادر به تشخیص آن بوده و بر روی مچ دست به شما هشدار می‌دهد. این حالت به شما امکان خواهد داد تا با خدمات اورژانس تماس بگیرید و یا اعلام کنید که حالتان خوب است. در صورتی‌که اپل‌واچ ظرف مدت 60 ثانیه هیچ‌گونه حرکتی را شناسایی نکند، به‌طور خودکار با خدمات اورژانس تماس خواهد گرفت.

تراشه S4

تراشه S4 مغز متفکر اپل‌واچ محسوب می‌شود و اکنون در مقایسه با پردازنده نسل قبلی موجود در سری 3، دو برابر سریع‌تر است. این سرعت مشخصا در زمان اجرای اپلیکیشن‌ها یا پرس‌وجو از سیری مشهود خواهد بود.

پکیج نیمه‌هادی موجود در تراشه S4 در بردارنده تعدادی از تراشه‌های گسسته قبلی است و نسبت به گذشته فضای بسیار کم‌تری را اشغال می‌کند. به گفته اپل، این تراشه تنها محصولی در جهان است که به‌طور کامل بر روی یک SiP پیاده می‌شود.

اسپیکرها

Walkie-Talkie یک مشخصه جدید watchOS 5 محسوب می‌شود. با وجود این قابلیت همراه با امکان پاسخگویی به تماس‌های فیس تایم، چت کردن با سیری، برقراری تماس‌های تلفنی از طریق وای‌فای یا شبکه تلفن‌همراه، اسپیکرها بیش از هر زمان دیگری برای اپل‌واچ حائز اهمیت هستند. اکنون اپل به‌منظور بهبود کیفیت صوتی و افزایش 50 درصدی حجم صدا اقدام به بهینه‌سازی اسپیکرها نموده است و به محض استفاده از آن‌ها متوجه این موضوع خواهید شد.

در یک اقدام قابل‌تحسین، اپل با هدف کمک به کاهش حالت اکوی صدا طی تماس‌های تلفنی، میکروفون را به سمت مخالف منتقل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH