iOS 12

آموزش چگونگی ریست کردن آی‌فون XS و XS مکس در مواقع اضطراری!

در ادامه مجموعه آموزش‌های آی‌تی‌رسان نوبت به نحوه ریست کردن اجباری گوشی‌‌‌های آی‌فون XS و آیفون XS مکس رسیده است. اگر مالک یکی از این دو مدل هستید و به هر دلیلی گوشی شما هنگ کرده یا نیاز است تا سریعا ری‌استارت شود، لازم است بهترین روش برای انجام این کار را بلد باشید.

آی‌فون XS

طبیعتا نبود اطلاعات در مورد گوشی‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند، بیشتر به چشم می‌آید؛ پس ضرورت چنین آموزش‌هایی دوچندان می‌شود، به ویژه آنکه گوشی قبلی شما از مدل‌های باستانی مانند آیفون 5 باشد! پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

در ابتدا باید به یاد داشته باشید عملکرد‌ها در این دو مدل با یکدیگر اندکی متفاوت است. در آیفون XS سیستم بیشتر مبتنی بر حرکات است ولی در XS مکس عملکرد‌های سیستم بیشتر حسی/بصری است. بنابراین شما خیلی راحت می‌توانید نحوه استفاده از آنها را فرابگیرید. از آنجایی که در مدل‌های جدید آیفون دیگر خبری از دکمه هوم نیست پس روش انجام برخی فرامین و عملکرد‌ها نیز تغییر کرده است. از گرفتن یک اسکرین‌شات ساده گرفته تا ریست کردن اجباری گوشی، همگی دستخوش تغییر شده‌اند.

تا پیش از این شما برای گرفتن یک اسکرین‌شات کافی بود از ترکیب دو دکمه هوم و پاور استفاده کنید. برای ریست کردن اجباری هندست نیز می‌بایست دکمه‌های هوم و پاور را به مدت 10 ثانیه نگه‌ دارید تا لوگوی سیب گاز زده اپل را مشاهده کنید. در هر حال اکنون با حذف دکمه هوم در آیفون‌های جدید اپل شما ناچارید چند مرحله اضافی را طی کنید تا به هدف خود برسید.

شاید جالب باشد بدانید که هر گوشی هوشمند و تبلت که در طی روز با دستورات و کار‌های زیادی روبه‌رو است، مجموعه از کد‌های دستوری را در پس زمینه خود به صورت فعال ولی اجرا نشده نگه می‌دارد که ممکن است در ادامه روز با تلنبار شدن این چند خط کد، دستگاه دچار عدم پاسخگویی و توقف کامل شود. در چنین مواقعی تنها راه‌حل منطقی برای خارج شدن از این وضعیت و بازگشت به حالت عادی، ریست کردن اجباری دستگاه است.

خب بعد از این توضیح کوتاه برگردیم به سراغ گوشی‌های آیفون XS و برادر بزرگ‌ترش XS مکس، تا با چگونگی ریست کردن اجباری آنها آشنا شویم. مراحل کار بسیار ساده است، با این حال دقت کنید تا در اولین تلاش دچار اشتباه نشوید.

  • دکمه Volume Up را نگه دارید و سپس رها کنید.
  • بلافاصله دکمه Volume Down را بفشارید و سپس رها کنید.
  • اکنون سریعا دکمه Power را نگه دارید تا زمانی که صفحه سیاه رنگ خاموش شدن را مشاهده کنید و در ادامه بعد از چند ثانیه صفحه خوش‌آمد گویی منقش به لوگوی اپل را مشاهده خواهید کرد.
  • هنگامی که آرم سیب گاز زده بر صفحه گوشی نقش بست، می‌توانید دکمه پاور را رها کنید.

آی‌فون XS

شاید چنین ترکیب دکمه‌ای برای یک گوشی هوشمند کمی غیرعادی باشد ولی فعلا این تنها ایده‌ای است که به ذهن اهالی کوپرتینو رسیده و ناچارا ما نیز باید با آن خود را وفق دهیم. نظر شما چیست؟ آیا راه‌حل دیگری برای ریست کردن آیفون‌های XS و XS مکس سراغ دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH