بررسی شبیه ساز BlueStacks 4: عرضه بهترین‌های اندروید بر روی سیستم‌عامل ویندوز

در صورتی‌که به‌دنبال اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی ویندوز باشید، یقینا نام Bluestacks را شنیده‌اید. اما اپلیکیشن Bluestacks 4 به چه ترتیبی عمل می‌کند؟

اگرچه ویندوز 10 در زمینه دسترسی به بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شاهد پیشرفت‌هایی بوده است؛ اما این سیستم‌عامل همچنان عقب‌تر از پلتفرم‌هایی نظیر اندروید و iOS قرار دارد. Bluestacks یک برنامه شبیه‌ساز شناخته‌شده است که آخرین نسخه اندروید را به کامپیوترشخصی شما می‌آورد و امکان بازی با جدیدترین گیم‌های موبایلی و استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جدیدترین به‌روزرسانی این برنامه یعنی Bluestacks 4، چندین ویژگی جدید و برخی پیشرفت‌های جدی در زمینه عملکرد را به ارمغان می‌آورد. سازندگان Bluestacks ادعا می‌کنند که این برنامه در مقایسه با جدیدترین پرچم‌دار اندرویدی، 6 برابر سریع‌تر است. این ادعایی بزرگ است؛ اما Bluestacks 4 تجربه اندرویدی فوق‌العاده‌ای را بر روی ویندوز ارایه می‌دهد. دانلود Bluestacks رایگان بوده و برای پلتفرم‌های ویندوز و مک قابل‌دسترس است.

ساخته‌شده برای گیمرها

شما تقریبا می‌توانید کلیه اپلیکیشن‌های اندرویدی را از طریق Bluestacks دانلود نمایید؛ اگرچه احتمالا این برنامه بیش از همه برای گیمرها سودمند خواهد بود. بهبود عملکرد برنامه در مقایسه با Bluestacks 3، امکان اجرای بازی‌ها با لگ‌ها و وقفه‌های کم‌تر را فراهم نموده و Bluestacks دارای ویژگی‌هایی است که در زمینه استفاده از بازی‌های موبایلی بر روی کامپیوترشخصی به گیمرها کمک می‌کنند.

نگاشت صفحه‌کلید از مهمترین مشخصه‌های یک شبیه‌ساز به‌شمار می‌آید. Bluestacks 4 جهت اطمینان از امکان انجام بازی‌های موبایلی با پیکره‌بندی کیبورد به شما اجازه می‌دهد تا نگاشت‌هایی سفارشی از صفحه‌کلید را ایجاد نمایید. بر اساس هر بازی می‌توانید به تعیین نگاشت کلیدها پرداخته و نقاط لمسی خاصی را بر روی نمایشگر خود تعریف کنید. این نقاط می‌توانند به کلیدهای خاصی نسبت داده شده و حتی در زمان نشانه‌گیری یا شلیک به‌عنوان ماوس به‌کار گرفته شوند (اگرچه بسیاری از کاربران، این عمل را نادرست می‌دانند). این مشخصه، افزونه‌ای فوق‌العاده برای Bluestacks بوده و اجرای بازی‌هایی مانند PUBG را تسهیل خواهد کرد.

عملکرد Bluestacks تا حد زیادی وابسته به سخت‌افزار شما خواهد بود. میت‌بوک X پرو، لپ‌تاپ قدرتمندی نیست؛ اما وجود پردازنده گرافیکی MX150 تا حدودی قدرت آن‌ را افزایش داده است. بروز چندین وقفه در این لپ‌تاپ، تجربه گیم‌پلی کاربران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ اما در اکثر اوقات بازی‌ها به‌صورت کاملا روان اجرا شده یا حداقل هیچ‌گونه کرشی در Bluestacks مشاهده نخواهد شد.

مقوله گیمینگ برای بسیاری از کاربران Bluestacks یک اولویت کاربری محسوب می‌شود و احتمالا این برنامه رضایت آن‌ها را جلب خواهد کرد. شبیه‌ساز به‌صورت روان اجرا شده و از طریق فرامین کنترلی سفارشی بر روی کامپیوترشخصی یا صفحه‌لمسی شما، امکان اجرای عناوین محبوب بازی‌ها را فراهم می‌کند. در صورتی‌که به‌دنبال بازی با برخی گیم‌های موبایلی بر روی کامپیوتر شخصی خود هستید، Bluestacks عناوین بیش‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بستن شکاف برنامه

Bluestacks احتمالا از سوی بسیاری از گیمرها به‌کار گرفته می‌شود؛ بعلاوه این شبیه‌ساز می‌تواند شکاف اپلیکیشن بر روی ویندوز 10 را تا حدی برطرف نماید. اکثر اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربران به‌صورت بومی بر روی ویندوز 10 قابل‌دسترس هستند؛ اما در برخی موارد، نسخه‌های لمسی و اندرویدی این برنامه‌ها مطلوب‌تر عمل می‌کنند. این طیف از اپلیکیشن‌ها عملکردی بسیار مناسب دارند. در زمان پرش به عقب یا جابه‌جایی میان ماوس و ورودی‌های لمسی، مکث‌ها یا تاخیراتی مشاهده می‌شوند. اما به‌طور کلی تجربه کار با شبیه‌ساز، چشم‌گیر خواهد بود. اگر نیازمند اپلیکیشن‌هایی هستید که نسخه اندرویدی آن‌ها موجود بوده ولی ورژن ویندوز 10 آن‌ها ارایه نشده است، Bluestacks گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و تجربه‌ای شبه بومی از پلتفرم اندروید را بر روی PC شما ارایه خواهد داد.

کارآیی

اگرچه Bluestacks 4 در مقایسه با نسخه‌های قبلی دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی است؛ اما 2 مشخصه “6 برابر سریع‌تر از گلکسی S9 پلاس” و “8 برابر سریع‌تر از Bluestacks 3” بیش‌ترین میزان اهمیت را دارند. Bluestacks جدید نسبت به نسل‌های قبلی، سبک‌تر و قدرتمندتر است. این موضوع بدان معناست که برای اجرای بازی‌های موبایلی به یک کامپیوترشخصی فوق‌العاده قدرتمند نیازی نخواهید داشت. در بررسی‌های به‌عمل آمده، Bluestacks 4 به‌صورت روان اجرا شد. وقفه‌های تصادفی گهگاهی مشاهده می‌شوند؛ اما تجربه کلی مثبت است. اجرای روان و پاسخگویی مناسب بازی‌های سنگینی نظیر Breakneck و آسفالت 9، انتظارات کاربران را برآورده می‌کند. قابلیت Bluestacks 4 برای اجرای همزمان چندین گیم، بسیار چشم‌گیر است.

جمع‌بندی

در زمینه شبیه‌سازی اندروید، Bluestacks 4 یک گام مهم روبه‌جلو محسوب می‌شود. این برنامه در مقایسه با نسخه‌های قبلی و گوشی‌های پرچم‌دار پیشرفته چندین برابر سریع‌تر است. اضافه شدن مشخصه‌های کنترل گیمینگ قابل‌تنظیم، رابط کاربری ساده و امکان بازگشایی چندین اپلیکیشن و بازی به‌صورت همزمان، همگی تجربه اندرویدی فوق‌العاده‌ای را بر روی PC شما ایجاد می‌کنند.

رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها همواره کمی دشوار است؛ زیرا برخی اپلیکیشن‌ها ابتدایی و سبک بوده و تقریبا به شکل ایده‌آل اجرا می‌شوند، در حالی‌که برخی دیگر بلندپروازانه بوده و دچار اشکالاتی هستند. Bluestacks 4 هنوز هم گهگاهی با برخی مشکلات عملکردی دست‌به‌گریبان است؛ اما این برنامه با توجه به رایگان بودن، احتمالا ارزش قابل‌توجهی خواهد داشت. به بیان صادقانه، عرضه رایگان چنین سطحی از شبیه‌سازی شگفت‌انگیز است. شایان به ذکر است که موارد مذکور در خصوص یک PC مناسب برای اجرای امور معمول و نه اهداف گیمینگ مطرح شده‌اند.

نقاط مثبت                                                                       

  • نگاشت کلیدها به‌صورت سفارشی
  • عملکرد چشم‌گیر
  • قابلیت اجرای چندین بازی
  • رابط کاربری گویا
  • رایگان

1 در مورد “بررسی شبیه ساز BlueStacks 4: عرضه بهترین‌های اندروید بر روی سیستم‌عامل ویندوز”

  1. سلام،ادمین عزیز،مناسب ترین سیستم برای اجرای روان این برنامه بلواستکس چیست؟با قیمتی مناسب چه کیسی بگیرم ک فقط این برنامه رو روان احرا کنه با تشکر❤

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH