نسخه دسکتاپ تلگرام ناقض حریم خصوصی کاربران!

نسخه دسکتاپ تلگرام که یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان در بین کاربران است به یک مشکل امنیتی بزرگ متهم شده که دیراج میشرا، یکی از فعالان حوزه امنیت مدعی آن است که حتی توانسته اسنادی را در این رابطه ارایه نماید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، دیراج میشرا، پژوهشگر و فعال حوزه امنیت فضای مجازی مدعی است که نسخه دسکتاپ تلگرام در هنگام برقراری تماس صوتی تمامی اطلاعات مربوط به کاربران را افشا کرده و عملا مشمول یک مشکل فنی بزرگی است که قطعا برای دست اندرکاران این پیام‌رسان بزرگ مشکل ساز خواهد بود.

وی در مصاحبه‌ای که با رسانه‌های بزرگ حوزه فناوری انجام داده گفته است: تلگرام در حالی مدعی امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران است که برای مدت طولانی با یک مشکل امنیتی بزرگ روبرو بود و اطلاعات ارتباط کاربر به اینترنت را در تماس‌های صوتی افشا می‌کرده و عملا امنیت و حریم شخصی وی را مورد مخاطره قرار می‌داد.

تلگرام نسخه دسکتاپ تلگرام

این پژوهشگر البته با ذکر این مطلب که مشکل امنیتی مربوط به نسخه دسکتاپ تلگرام به نسخه‌های قبلی آن مربوط است، گفت: در این مشکل امنیتی که در نسخه‌های قبلی تلگرام وجود داشت پروتکل‌های ارتباطی کاربر را تحت ارتباطات همتا به همتا (peer to peer) برملا کرده و عملا کاربر را به یک وادی پر خطر برای فعالیت در فضای مجازی وارد می‌کرد.

وی در پایان گفت: تلگرام در نسخه 1.4 و به بعد از آن مشکل امنیتی مذکور را حل کرده و در حال حاضر هیچ‌گونه نفوذ امنیتی در بخش تماس صوتی این پیام‌رسان مشاهده نمی‌شود. اما باید بپذیریم که تلگرام تا مدت‌های زیادی کاربرانش را در معرض تهدیدات امنیتی قرار داده و عملا دست هکرها را برای دسترسی به اطلاعاتشان باز گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH